Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Marieke wat raar dat ze dan doorgaan met de test, nu kun je niet inschatten of ze meer koorts en bultjes krijgt van de koemelk of van een virus die ze misschien al heeft.
    Wij moeten met jay naar huis toen ze koorts bleek te hebben.
    Maar succes hoop dat het goed gaat.

Hier ziekenboeg, ik beroerd vl beroerd en de oudste heeft vannacht d'r bed onder gespuugd, en houdt weinig binnen.
    Met de kleine is gelukkig niets aan de hand, hoop dat we het zo houden.

2. Beterschsp zusterb, dat had ik vorige week,

Ja ik vond het ook wat vreemd idd. Al heeft ze tot nu toe verder nergens last van. Dus of geen koemelk gehad of geen allergie...

Ze is wel gewogen en hebben haar zelf even gemeten.. Waar ze vorige keer eindelijk net op de onderste lijn zat, zakt ze er nu ineens weer flink onder. Dus dat wil ik even bespreken volgende week..
    Terwijl ik juist dacht dat ze een flinke groeispurt had gehad.

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Gebruiken ze dezelfde groeicurve? Er zijn verschillende curves in omloop, dus wellicht ligt het daar aan?

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Marieke beterschap met je kleintje!

Zusterbianca voor jullie allemaal ook beterschap!!

Maggie nog gefeliciteerd met je zoontje :) wat gaat de tijd toch hard he!!

Nou ik heb morgenochtend dus m'n sollicitatiegesprek. Hopelijk zijn het een beetje aardige mensen en niet zo'n afschuwelijk vragenvuur :p

5. Tosti ik
    Heb m van die mama app en die liep altijd wel gelijk met die van hun. En vorige keer schrok ze eigelijk al
    Van haar gewicht. Maar zat ze nog op de lijn. De onderste maar wel op de lijn. Maar nu buigen zowel t gewicht als de lengte naar onder af. Terwijl ze in mijn ogen wel goed gegroeid is. Dus maak me er niet al
    Te druk om, maar wil t wel even navragen.

Volgens mij was die thermometer daar heel niet goed. Hier had ze ineens een temp van 36.3. Dus dan schommelt t als een gek. Terwijl ze wel gewoon warm aanvoelde. Zo stom. Dus strax nog maar eens doen..

Suc6 morgen leli

6. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Marieke, ja dan is er geen twijfel over mogelijk. Als jouw gevoel goed is, zal het wel loslopen. Als je een gezellige vrolijke baby hebt zal het wel meevallen denk ik altijd.
    Maar met naar onder afbuigen bedoel je toch niet dat ze afgevallen is? Ze volgt dan niet zo mooi de lijn bedoel je dan toch? Ze eet goed toch?

Ik ben wel benieuwd naar mijn meisje, maar ik moet nog even wachten. Heb niet echt tijd om tussentijds te gaan wegen.

Vandaag heb ik haar een stuk bloemkool gegeven, was wel benieuwd wat ze daar mee zou doen. Maar dat wilde madam dus niet en gooide de bloemkool met een flinke boog aan de kant. Dus nu laat ik het voorlopig maar even zitten, kijk van het weekend wel weer of ze er zin in heeft.

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik ben ook wel benieuwd hoe groot en zwaar dame nu is. Vorige keer 66cm en bijna 6800 gram geloof wel dat ze de langste dame hier nu is. Heb geen tijd om tussentijds naar het cb te gaan inloop is hier maandagmorgen en dan heb ik de aankomede 3 weken vroege dienst. En dan zitten we al bijna op haar afspraak.

Wilde vanavond flink aan de studie maar meisje wil savonds gezellig bij mama zitten pff kon dus pas om 21.00 aan de studie maar gelukkig nog wel iets gedaan thema sondevoeding is nu in elk geval samengevat not 6 thema's te gaan

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Marieke dankje, hoop dat t goed afloopt met die sollicitatie.
    Ik zou ook gewoon je gevoel volgen hoor. Bij t cb zijn ze altijd zo lekker van de gemiddeldes...

Tosti hihi dus bloemkool lust ze niet :p
    Hier gaat fruit er erg goed in. Donderdag starten we met groente erbij

Suprise petje af hoor dat je er nog bij studeert!
    Hier ook n lange dame op 4 dec 64.5cm en 7200gram.
    Morgen weer naar t cb. Ze is nu vooral de lengte in gegaan volgens mij :)

9. Nee ze is gelukkig niet afgevallen. Ze is in mijn ogen wel goed gegroeid alleen groeit ze volgens de lijnen dus niet zoveel als ze moet groeien.. Maar ze is verder gewoon gezellig en doet een hoop ( lachen brabbelen omrollen uren met dr voetjes spelen) dus vraag t alleen even na maar maak me er nog geen zorgen over. De
    Flessen gaan er nog altijd niet allemaal in. Ze krijgt nog steeds 165 aangeboden. Maar daar drinkt ze er hooguit 2 van de 5 van leeg.

Mw heeft t niet zo op groente.. Net mama hahaa. Bloemkool vind ze niks, sperciebonen ook niet. Bruine bonen met appel vind ze wel heerlijk.
    Fruit gaat wel heel goed.

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Marieke als jij je meisje goed ziet groeien is er niks aan de hand. Er zijn gewoon kleine kindjes, gemiddelde kindjes en grote kindjes. Niet alle kindjes lopen precies gelijk met die lijn.

Dus je meisje drinkt niet zo veel van haar flessen? Is dat altijd geweest? Ben je op advies van de arts ofzo met bijvoeding begonnen?? Sorry als je dat al eens gezegd heb, ik kan nog niet precies onthouden wie wat heeft gezegd hier.
    Want melk is tot nu toe wel het belangrijkste.. Dus misschien dat je nog even kan wachten met de groente?

Hier gaan de flessen er altijd helemaal in. Alles wat ik aanbied.
    We zitten nu op 2x 210+7 en 2x180+6.
    Van het cb moesten we eigenlijk 5x180+6 geven maar dat kwam nooit uit met de laatste fles.. Dan sliep ze en moesten we haar steeds wakker maken. Raar he. T ene cb zegt afbouwen naar 4 en het andere zegt juist weer ophogen.

11. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @zb, voel je je alweer wat beter? Ja Noordwijk was wel even fijn en daarna lekker pannenkoeken gegeten. Vriendje ook nog bv gegeven daar en viel me ook wel weer mee. Was pas de 2e x in het openbaar:).

@maggie, beetje laat maar nog gefeliciteerd met Sepp. En thnx voor de knuffel.

@lelie, hoe ging je sollicitatie? Ik duim voor je.

@tosti. Hihihi ik zou bloemkool ook weggooien ;).

Hier gaat het wel weer ok. Zit alleen met mezelf een beetje in de knoop met wat ik nu echt wil gaan doen qua werk. Ik weet wel dat ik hier echt weg wil.
    Heb mijn contactpersoon gebeld en hem het hele euvel officiële waarschuwing voorgelegd en hij zegt dat ik juridisch 100% sterk sta wbt dat het zorgverlof is en niet als vakantiedagen.

Oh en vriendje heeft net 2 a 3 min helemaal alleen 'los' gezeten :) trots..... Wel wat wiebelig alle kanten op maar hij bleef zitten....
    En hij zat op de bank met babytv aan en dat was natuurlijk wel helemaal geweldig met al die kleurtjes.

12. We mochten van de arts met bijvoeden beginnen. Ze krijgt
    Ook niet heel veel ervan. Maar zonder bijvoeden drinkt ze ook slecht. Altijd al gedaan. Een verpleegster in t zh maakte de briljante opmerking voor 2 mnd terug: waarschijnlijk vind ze het niet lekker! Nee wie zou nutramigen wel
    Lekker vinden.. Blergg haha. In het zh gister dronk ze alles netjes leeg. Al
    Was dat wel verdeeld, maar heeft ze
    Toch in 4 u tijd 255 ml gehad. Dat drinkt ze hier niet weg in 4 uur.

13. Woeiii eli trots!
    Knufff voor jou verder

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Eli zat hij helemaal los??? Of leunde hij tegen de bank?
    Tegen de bank kan ze hier ook maar los nog niet hoor haha. Dan kukelt ze alle kanten uit.
    Wel balen van je werk. De banen liggen nu natuurlijk niet voor t oprapen maar het is wel belangrijk om het naar je zin te hebben op je werk.
    Gesprek ging wel goed. Het was n gesprek met 4 personen zeg! Ik dacht Wow wat krijgen we nou toen ik binnen kwam. Meestal zijn t er maar 2 haha. Het was een teamleider en 3 werknemers van de afdelingen (die ieder een team hebben) maar kon wel merken dat ze sollicitaties niet echt gewend waren. Kreeg de ene naar de andere vraag maar er zat geen opbouw in en de vragen waren niet altijd duidelijk. :p
    Maargoed op t laatst zei die teamleider dat ze n goed beeld van me hadden en dat het een goed gesprek was. Vrijdag hoor ik waarschijnlijk meer.. Er waren 9 sollicitanten (geselecteerd uit n stapel) schijnen heel veel mensen bij n grote stichting hier te zijn ontslagen. Ze nemen wel meerdere mensen aan maar het blijft spannend :)

15. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Lelie, ja helemaal los ook van de bank. Tegen de bank aan zit hij al bijna 2 maanden. Maar nu had ik hem met zijn gezichtje naar de zijleuning gezet (richting tv dan zit hij nl als gehypnotiseerd te kijken) en hij bleef zitten. Kukelde even naar voren maar zette zichzelf met zijn handjes terug naar voren via de leuning. En zat toen als zo'n wiebel hondje net als in de auto als je weet wat ik bedoel.

Zo 4 mensen voor een sollicitatie..... Zal raar zijn geweest. Nu tot vrijdag wachten.

Hebben jullie misschien leuke ideeen wbt ander werk?. Lichamelijk niet al te zwaar vanwege mijn klutsknieen. Mag wel wat beweging bij zitten hoor.
    Ik heb mbo, horeca en slagers.diploma. secretarieel ervaring maar geen diploma. Werk graag met mensen en het liefst niet op zondag. Wat zelf al te denken aan iets in de zorg maar dan als administratief, of een lunchroom maar dat is vaak op onmogelijke dagen en kan heel zwaar zijn. Leuke ideeen zijn welkom :)

16. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    hier zijn we allemaal weer beter heeft maar een dag geduurd gelukkig.
    Vannacht de nacht in, heb echt geen zin!!! :(

Lelie succes met wachten, hopen dat je de baan hebt.

Eli jee moeilijk, wil je niet hetzelfde werk doen maar dan bij een andere slagerij??
    Anders is zorg altijd leuk, als afdeling secretaresse maar meestal moet je daar wel iets van een opleiding voor hebben/doen.

Jayda heeft wat nieuws die blaast met haar lippen en maakt daar dan zo een brrrr geluid mee, maar dat koppie dat ze erbij trekt echt te grappig!!
    Zitten kan jay ook wel los, maar niet langer dan 10 sec, ze is zo nieuwsgierig en kijkt om haar heen en valt dan om.

17. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Spannend! Ik doe wel vaker sollicitatiegesprekken en vaak met dezelfde collega. Dat is een leuke vent en wij doen altijd maar wat. Laten ons leiden door degene die voor ons zit en soms zijn best maffe gesprekken. Laatst hebben we na 15 minuten het gesprek gestopt omdat we echt alleen maar vreemde antwoorden kregen. Hij leek nog oprecht verbaasd ook!

Wat knap Eli dat hij het al een paar minuten volhoudt! Meisje is ook hard aan het oefenen en redt het al een paar seconden. Ze wil het heel graag maar kan het nog niet. Ik laat haar niet tegen de bank enzo rechtop zitten, ben altijd bang dat ik haar ruggetje daarmee beschadig.

Marieke, wanneer moet je voor de tweede keer voor de test?

18. Wow dat zijn er wel veel
    Ja 4 man. Zou me er niet prettig bij voelen denk ik..

Tosti maandag moeten we weer

19. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @zb, tja kan wel weer in een slagerij. Enige nadeel is dat er hier in de omgeving maar een paar zijn. Waarvan ik er al bij 2 heb gewerkt toen ik 15-16-17 was en de andere werkt vl en ik wil absoluut niet samen werken. En die andere slagers zijn niet mijn ding. Iets in de zorg lijkt me ook wel leuk wbt adm. Maar is moeilijk zonder papieren. Hoop dat er iets op mijn pad komt.

Leuk die prrrr geluidjes :). Alsof ze je aan het uitdagen zijn lijkt wel.

Tosti, ik laat vriendje ook niet lang tegen de bank leunen. Soms alleen even voor de makkelijk om even anders te gaan zitten voor mezelf. Ik leg hem vaker in kussens in het hoekje van de bank, dan lounged hij er als het ware in en kan hij toch alles en iedereen in de gaten houden. Want oh wee als hij wat mist.

Marieke hoe bevalt het eigenlijk in jullie huisje. Al een beetje gesetteld?

20. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Zit er niet een leuke delicatessenwinkel ofzo? Waar ze wat specialere vleeswaren enzo verkopen? Dat is dan misschien wel wat. Lijkt met zo moeilijk om een nieuwe richting te moeten kiezen. Zorg is leuk, doe ik ook al jaren. Kan het je aanraden. ;)

Deel Deze Pagina