@ tosti beterschap, groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld. Geniet van je dagje en hopelijk knap je snel weer op. @ Eli, jullie zijn dus weer heerlijk relax en super dat vriendje het zo goed gedaan heeft. @ Surprise gefeliciteerd met het behalen van je examens. Respect hoor. @kinderstoel, ik zit nog in dubio. Wij hebben nog een Ikea stoel, gebruikten we altijd op de camping, alleen vind ik hem een beetje lomp in huis, maar lees wel dat ze er goed in zitten zo klein en zijn heel makkelijk schoon te maken of dat ik nog een nieuwe ga kopen van tiamo. Ik was inderdaad degene die nog wacht met hapjes Tosti. Ik houd de richtlijn aan van who. Dus nog drie weekjes wachten, dan langzaam aan beginnen. Ik wil eigenlijk wel rapley, maar vind het nog wel wat eng, maar eens kijken hoe het gaat en anders gewoon geprakt. Hier gaat het verder zijn gangetje, ben zelf alleen de hele week al niet fit, hoofdpijn, last van mijn spieren en erg moe, maar net niet ziek genoeg om bed te gaan liggen of me ziek te melden. Merk ook dat ondanks dat ik doordeweeks overdag nog niet werk ik wel echt mijn ritme moet vinden met werken. Mannetje doet het super, gezellig aanwezig en altijd vrolijk. Druk bezig met alles pakken en in zijn mond steken. Met draaien heeft hij alleen nog geen haast. Hij heeft het 2 keer gedaan en dat was het haha. Ik zit op een facebook groep van aug 2013 mama's en daar was een ventje wat al staat en zelf kon gaan zitten. Die moeder was ook al bezig met het ventje zindelijk te maken Dat gaat allemaal wel heel erg rap. Laat mij dan nog maar lekker een grote baby hebben En zindelijk maken daar begin ik voorlopig nog niet aan.
Are you serious??? Bij sommige moeders vraag ik me wel eens af of het ook daadwekelijk waar is en of je wel helemaal wijs bent... (hoop dat ik nu niemand beledig). Je kind zindelijk maken met 6 maanden? Kan hij ook al praten om te zeggen dat hij moet plassen of poepen??? Daarbij mijn meisje 'staat' ook, maar als ik haar los laat valt ze heel hard weer om en als ik haar neer zet, dan zit ze 10 seconden en valt vervolgens hard lachend naar achteren (of op zij of wat dan ook), het is ook maar net hoe je het gedrag labelt. Sorry, is misschien een beetje fel, maar ik word er soms zo moe van. Laatst een kennis die vroeg: kruipt ze nog niet? Die van mij kroop met 4 maanden... ja hoor... denk ik dan. Ik wordt soms een beetje moe van die mensen die tegen elkaar opbieden met wat hun kindje wel en niet kan. Bianca, jij ook beterschap, wat jij beschrijft heb ik dus ook al dagen. Rust nemen kan niet met een (of meer) kind(eren) thuis, dus hoop dat het snel overgaat. Hoe gaat het met de afvallers trouwens? Fief, Maggie en Eli nog druk bezig? Ik ga nog steeds heel rustig aan naar beneden met mijn gewicht. Nog een kilo of 3 en dan ga ik nieuwe kleren kopen!!
Tosti, het is echt serieus. Ze plaats ook constant filmpjes om te laten zien hoe geweldig haar zoon het doet. Hij staat ook echt aan tafel etc. Alleen krijgt ze erg weinig reacties op haar foto's en filmpjes. Ik erg me er groen en geel aan, komt zo opschepperig over. Ieder kind heeft zijn eigen tempo.En met die zindelijkheid is ze sinds kerst bezig. Heb hem ook op het potje zien zitten, maar ziet er niet uit, zo klein haha. Het heet baby zindelijksheids communicatie. Dus als je goed naar je kind luistert en er alle tijd voor heb (lees niet werkt) kan dat heel goed, maar ik vind dus dat zo'n baby gewoon nog een luier om hoort. Ze zijn al zo snel groot.
Ja, precies dat is wat ik bedoel. Elk kind heeft zijn eigen ontwikkeling en eigen tempo, als ze straks naar school gaan kunnen ze allemaal lopen, zitten en poepen en plassen op de wc. Ik heb daar met mijn schoonfamilie ook telkens zo'n gedoe over gehad. Hun dochtertje (3mnd ouder dan zl) kon al heel snel kruipen etc. Zl was lui en ging pas met ruim 10 maanden tijgeren. Dat hebben we continu moeten horen; 'kruipt hij nou nog niet?' Maar hij liep uiteindelijk met 12 maanden en zij pas met een maand of 20 en daar hoorden we toen niets meer over. Ik merk wel bij een tweede dat ik vind dat het allemaal zo veel sneller lijkt te gaan. Bij de eerste vond ik het fantastisch als hij weer een stap verder was (zitten, kruipen, hapjes etc) en nu merk ik dat ik het soms wel lastig vind omdat het weer een fase is die voorbij is. TRouwens die ikea kinderstoelen zijn echt heel handig, ik vind het alleen lastig dat ze niet zo comfortabel zijn als ze wat groter worden omdat ze hun voetjes nergens op kunnen zetten. Wij gaan een tweede triptrap kopen. Vind die dingen echt ideaal. Heb ook een leuke kleur gezien. Nu nog even zoeken waar die het goedkoopste is.
amen tosti. IK word af en toe ook zo moe van. Mijn zusje haar kids die lezen ver boven niveau en als we dan bij mijn ouders zijn moet dat ook ff geshowd worden. Vind het erg knap en begrijp dat ze er trots op is maar vind het zo storend voor Ridder. Die is zwaar dyslectisch en moet er heel veel moeite voor doen om qua taal mee te komen. Kind kan er zelf niets aan doen. Ridder was motorisch veel sneller liep bv al met 11 maanden maar goed daar wordt je als mama ook niet blij van want ze begrijpen nog niets wat wel en niet mag en zien helemaal geen gevaar. Laat kindjes lekker op eigen tempo de dingen ontdekken.....
Dat vind ik zo zielig, hij doet zijn best, maar hoort niets (of weinig) en die meiden komt het waarschijnlijk aanwaaien en die worden de hemel ingeprezen. Terwijl hij juist de prestatie levert! Oh ja, ik vond het een drama dat hij zo vroeg liep. Ik bleef er maar achteraan rennen. Vriedin van mij haar dochter liep met 9 maanden, daar zou ik echt niet aan moeten denken!
zusje prijst hem gelukkig ook als hij een poging doet tot hakken en plakken of schrijven al gaat het niet goed dat scheelt. maar haar kids hoeven er idd niets voor te doen. Daarom hebben wij ook de beslissing genomen om ridder naar een SBO (speciaal basisonderwijs) te doen. Daar krijgt hij de begeleiding die hij nodig heeft zonder op de tenen te hoeven lopen. Gaat nu erg goed. Ik zal me zo es gereed maken heb avonddienst van half 3 tot 10 en moet meisjelief naar opa en oma brengen moet met een uurtje dus weg.
Nee, tandje nog steeds niet te zien. Dat sneetje zit er nog steeds en hij wordt steeds erger met zijn knuistjes in het mondje.
Nou, ik hoop eerlijk gezegt dat het nog even duurd voordat luuk gaat lopen of kruipen. Vind het niet nodig dat hij dat nu al zou kunnen. Daarbij geniet ik juist van de dingen die hij nu doet en probeerd. Ik vind het prachtig om te zien hoe hij zich kan amuseren met een spuugdoekje en hoe vindingrijk die kleintjes zijn. Je ziet ze gewoon denken hoe kan ik.......... Tosti groot gelijk hoor, lekker thuis!
Iedereen beterschap! Las iets over kindjes die al gingen staan enzo op Een fb groep? Joh.. Lopen jullie kleintjes nog niet dan?? Evi loopt al en springt en gaat volgende week gelijk al naar groep 3
Zo die van jouw is wel heel snel. Haha Ik ben blij dat ik nog een echte baby heb. Hoe gaat het werken trouwens Marieke? Heb je gesprek al gehad?
Nou... de mijne slaat die ook over en doet mee met hardloopwedstrijden... Zonder gekheid, wat heeft dat meisje van jou een vrolijk bekkie nu! Dat kletsen van haar is ook schattig. Niet te bevatten toch dat ze zo'n moeilijke start heeft gehad?
@afvallen morgen weer mn weegmoment dus ben benieuwd denk niet dat er deze week veel van af is maargoed ontwikkeling word ook zo moe van dat gezeik... bemoei je met je eigen kind denk ik dan. .. ik ben niet perfect maar jij ook niet ik zou dingen zo en zo aanpakken en ik ken 1 iemand die Mila altijd vergelijkt met die van haar bloed irritant! ! @zieken beterschap allemaal! kinderstoel ik heb ook die van ikea vond t ideaal omdat de poten in 1 seconde eraf gedraaid kunnen worden nakkelijk in de kofferbak te gooien en niet zwaar maar kan me voorstellen dat de benen later gaan hangen maargoed zie ik dan wel weer hoe ik dat op los haha kinderstoel gebruik ik nu nog geeneens
Ben nu vijf kilo kwijt, nog 6 te gaan maar heb het gevoel dat ik stil sta, hoe is het mogelijk mrt 800 kcal per dag. Sepp liep met 15 maanden, mans zat. Was wel blij toen want begon een aardige buik te krijgen. Hij heeft nooit gekropen, was een billenschuiver. Ook draaien deed ie pas heel laat. Jinthe draait ook nog niet. Ik ga morgen trouwens de Fysio bellen voor de platte achterhoofd. Maar laat die babies lekker baby zijn. Komt allemaal vanzelf wel hoor!
@tosti, beterschap. Hoop dat je dagje rust je goed heeft gedaan. Wbt afvallen, was vorige week 1,4 kg kwijt en deze week 0.5kg. En ondanks dat ik heerlijk slecht heb gegeten tijdens onze dagje/nachtje weg. Dus gaat ook langzaam aan, maar voel me er goed bij. @Bianca, wat een raar mens zeg van je fb groep. Moet er niet aan denken om een kind te hebben die zo snel is met alles. Dan kan je toch niet genieten van het baby zijn van je kleintje. En ook die f.cking strijd met anderen aangaan; oh mijne doet dit al, jouwe nog niet. en de mijne doet dit ook. F.ck jou denk ik dan mijne kakt zijn hele romper nog vol omdat dat hoort bij baby's Ach ja ieder zijn ding. Voor jou ook beterschap, kwakkelen is ook niks. @surprise. Ridder is juist de held lijkt mij, zoals tosti al zegt hij moet het meeste werk verzetten om iets voor elkaar te krijgen. Vind ik knapper dan dat alles zo komt aanwaaien. Lekker laten lullen, leuk is het alleen niet. @marieke, ja maar Evi is natuurlijk al een paar weken ouder dan onze kindjes dus die zou dat idd allemaal al moeten kunnen Hihihihi. @hier. Om even terug te komen op dingen kunnen. Ik heb hier een klein draakje in huis wat besloten had om voor de eerste x om te draaien terwijl hij bij oma was..... Alleen is het dus echt zo'n draakje dat echt niemand het gezien heeft, ook oma niet. Die was net naar de keuken om een fruithapje te pakken en toen ze terug kwam lag hij op zijn buik in de box met een brede grijns op zijn gezichtje. Hij dacht mooi; jullie kunnen me wat, ik draai me om als jullie me allemaal niet kunnen zien, mwhoehahahaha Ook vind hij echt alles om op te eten. Echt werkelijk waar alles gaat al vanaf begin dit jaar zijn giechel in. Mijn neus, mijn mond, mijn oren, de afstandsbediening, de telefoon van zijn grote broer. Niks is veilig. Wbt kinderstoel weet ik nog niet zo goed welke we willen. Heb er 1 gezien die me wel interessant lijkt maar dan moeten we hem eerst in de winkel even testen of hij ook ok is en hoe vriendje erin zit. Kidsriver Loup Silver - Kinderstoel | Babypark Ben ook wel benieuwd welke jullie al hebben of willen hebben en waarom. Dan heb ik wat vergelijkings materiaal. Voor nu welterusten
Magie misschien sta je nu stil omdat je te weinig binnen krijgt, iets meer eten al is het een boterham en je gaat weer afvallen!! Eli is een mooie kinderstoel , wij hebben de stokke trip trap via mp, ben er heel blij mee. Hij is lekker compact en dat is handig want we hebben niet zo een groot huis. ( zie foto achter) Afvallen daar begin ik maandag mee, ik ga koolhydraat arm eten, daar was ik net 3 mnd mee bezig voor m'n zwangerschap en was toen al 11 kilo kwijt, hoop dat het nu weer vlot gaat, ik wil weer onder de 100 kilo Morgen weer een ochtend dienst voor de verandering en t weekend ook. Nu lekker slapen.
Oh!! Nee, dat is echt balen, dat niemand het gezien heeft! Maar, als hij het 1x heeft gedaan, dan gaat hij het binnenkort van en zeker vaker doen! Jullie gaan ook allemaal lekker met afvallen, nice! Ik ben nu 3,5 kilo kwijt, was rond de kerstdagen gestopt en ben nu sinds begin november bezig. Dus gaat lekker. Hopelijk over een paar dagen weer onder de 70 kilo! Zou echt fijn zijn. Ik heb vandaag wel weer een broek aan die eerder te strak zat. Maar alleen die buik van mij komt niet meer goed. Die is echt gaan hangen. Ziet er niet uit, maar ja, bikini's draag ik toch niet vaak en heb nu een badpak! Eli over jouw vraag over een kinderstoel; wij hebben de triptrap. Om meerdere redenen; ik vind ze mooi omdat het een heel simpel design is. Ze zijn duurzaam en lekker stevig. Maar wat ik vooral handig vind is dat ze heel lang mee gaan en meegroeien met je kindje. Zl zat erin vanaf een maand of 7, eerst met een 'beugel' en kussen en nu zit hij er los op. De stoel groeit met hem mee en daardoor zit hij altijd voor een voor hem goede hoogte aan tafel. Ik vind het belangrijk dat hij direct bij ons aan tafel zit. Je kunt hem namelijk makkelijk voeren als je samen eet, je kunt er goed bij en het is gewoon gezellig omdat hij echt onderdeel is van het eetgebeuren. (Die goedkope van de IKEA waar het vandaag over ging, zit ook direct aan tafel, dat is een prima stoel (en stukken goedkoper) die staat in heel veel restaurants en vind ik altijd prettig.) Die stoel die jij postte ziet er degelijk uit, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen omdat ik het onhandig vind dat mijn kindje als we aan tafel zitten een stuk van de tafel zit vanwege het blad. Maar ja, dat is mijn mening, het is net wat jij prettig en belangrijk vindt.
@zb. Leuke foto Ook jij succes met de strijd tegen de kilo's, gaat je lukken @tosti. Ik ben er ook van overtuigd dat hij het vaker gaat doen . 3,5kg is ook netjes, en dat alleen door het niet snoepen. Tja en die buik dat is het nadeel van 2 kids gedragen te hebben denk ik. Ik heb dat ook nu met 1tje. Je zou dat dan echt moeten trainen om weer strak te krijgen..... mmmmmmm trainen, wat is dat???? Thnx voor je info wbt stoel. De stokke tripp trapp is ook wel een goede stoel maar niet onze stijl smaken verschillen gelukkig. En wat jij benoemd met aan tafel schuiven had ik niet eens zo over nagedacht, vind ik wel een goeie en ook fijn dat dat zou kunnen. Maar heb net even gelezen bij de stoel die ik postte en dat blad kan je eraf halen en hem zo aan tafel schuiven Het voordeel van deze vind ik dat je hem zo op kan klappen en ergens zo tussen kan moffelen en weg is de stoel. Maar moeten hem eerst nog even checken in het echie.
ZusterB, wat een scheetje is ze toch! Mooie foto, ik ga dit weekend denk ik een TripTrap erbij kopen. Ik koop altijd veel via mp, maar kan de kleur die ik wil hebben daar niet vinden, dus het wordt een nieuwe. Ik heb weer eens een foto gepost van Meisje, was alweer een tijd geleden. Kunnen jullie ook zo genieten van de foto's van jullie ukkies? Ben zo verliefd op haar! Als het zou kunnen zou ik er elke week wel een paar op canvas laten drukken of willen uitvergroten. Maar ja, je moet ze ook nog ergens kwijt kunnen aan een muur.
WIj hadden eerst een leuke ouderwetse stoel die we in een knalkleur hadden geverfd, maar ik vond het vreselijk ondhandig dat hij bijna een meter van me af zat. Daarom hebben wij toen een triptrap gekocht. Maar als dat met die andere ook kan -> Handig! Inklappen is ook handig, bij ons staat hij inmiddels standaard aan tafel. Als stoel nummer 2 erbij komt, gaat er denk ik 1 eetkamer stoel naar boven. Moet ik nog even bekijken. Ik snoep weinig, maar eet vooral bewust. Ik was eerst begonnen met Sonja, maar werd een beetje moe van al dat wegen continu. Heb nu 1 koolhydraatvrije maaltijd per dag en probeer verder voedzame dingen te eten en veel groente etc. Gewoon lekker en gezond eten eigenlijk. Het feit dat ik nu geen koemelk mag scheelt ook wel. (geen taartjes en ijs enzo...)