Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oxazepam , is rustgevend, nou mehoela niks van gemerkt.

Ze ligt nu op bed na een hele ochtend gejankt te hebben. Ze zal nu wel weer slapen tot half 3 ofzo

2. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oxazepam is inderdaad rustgevend, maar wordt in principe als angstremmer gebruikt of om te kunnen ontspannen. Is geen slaaptablet inderdaad.

Ach, weer een hele ochtend gehuild. Slaapt ze nu dan wel ingebakerd? Ik hoop zo dat het binnenkort echt beter wordt! Wanneer komt die dure verpleegkundige?

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Dikke knuffel Marieke ik ken je frustratie.

Hier naar cb geweest dame weegt 6240gram en is 64cm en de eerste 2 tandjes melden zicht :S Waar Ridder heel laat was met tanden (13maanden) gaat het hier wel heel snel volgens mij.

Bij de prikjes heeft ze even goed laten weten dat ze het er niet mee eens was. Nu slaapt ze lekker

4. Mira klopt, maar slik normaal nooit zo snel iets.. Dus had verwacht dat t wel iets zou doen..

Donderdagmiddag belt mw de dure vp op..

Ah ze lag te slapen.. Nu alweer aan t huilen..

5. Suprise tandjes??? Wtf nu al?? Dacht dat ze die pas vanaf een maand of 6/7 kregen...

6. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    flanel check. Wilde sowieso voor katoenen kijken vanwege het ademen.

surprise dat is snel meisje haar tandjes. Toevallig had ik het er van de week met mijn moeder over, ik had ook met 3 maanden mijn 1e 2 tandjes.

oh arme evi. Gun jullie en haar alle rust van de wereld toe. Jammer dat die pillen bij jou niet werkten. Ben wel benieuwd naar wat die dure mw nu precies komt doen voor dat geld.

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    tja je voelt echt al 2 bobbeltjes op de onder kaak en ze kwijlt als een grote

8. Aaw arm meiske.. Word leuk met je bv haha

Evi heeft wel ondekt hoe ze bellen moet blazen.. Dus ze zit ook steeds te kwijlen en doen. Maar ga dr niet vanuit dat ze tandjes krijgt. Ze is stil!!! Sssstttt ze is stil ;)

Ben ook heeeeel benieuwd wat de dure mw wil gaan doen voor dat geld

9. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben bij Hema een 4 seizoenenslaapzak met afritsbare mouwen voor 27 euro, ik heb hem ook :) Misschien is dat een idee? Actie is tot 10 november, dus wees er snel bij....

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik sta meestal bij de eerste ademteug voordat de 'wheeee' begint al bij zijn bedje :) Maar ik wil dat hij gaat doorslapen omdat ik volgende week weer aan de slag moet en VL wel zegt dat hij gaat helpen; maar ik hem niet geloof. Beebs krijgt JBPM bij de fles en daar redt hij het mee :)

Een vriendin van mij geeft een flesje rijstebloem vanaf 12 weken en daarmee trekt haar kind de nacht geweldig. Dat is eventueel ook nog een optie als het echt nodig is.

Ik laat hem voorlopig in ieder geval jengelen totdat de wekker gaat; met gemengde gevoelens ;)

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Suprise tandjes!!??? Wtf... da's erg snel! Ik verwachtte het rond 8 a 9 maanden ofzo...

@Slaapzakken: Mila heeft er nu 1 waar ze in ligt, vind ze heerlijk. Valt me ook op dat ze rustiger erin slaapt ofzo.. zodra ik hem s'morgens openrits, gaat ze spartelen als een malle gek kind hihi. Bij de Hema dus een 4 seizoenen gekocht voor 27 euro, maar past ze nog niet in, is voor volgend jaar ofzo. Ben blij dat ik niet maat 68/80 (ofzoiets) heb gekocht, want kreeg gister kraamvisite van 2 collega's en die hadden 3 tassen bij zich met kleertjes van een andere collega, heel lief. Daar zat dus ook een winterslaapzak bij met afritsbare mouwen in maat 68/80 dus komt mooi uit.. in de winter voor dit jaar heeft ze er dus 1.

@Marieke ben ook benieuwd wat die vpk komt doen.... hopelijk heeft het resultaat! Waarom duur? Krijg je die niet vergoed?

@kv Mila doet met 1 pak ongeveer 10 dagen :) Ik schrijf als ik het pak openmaak, de datum op het pak. Was benieuwd hoelang ik ermee moet doen. Ze krijgt 5 voedingen op een dag van 150 cc. 1 pak is 10,90, dus zou betekenen dat ze voor 1 euro per dag eet, vind ik persoonlijk niet duur, daar eten wij geeneens voor ;) 1 euro gedeeld door 5 voedingen is 20 cent per fles.

Pfff.. wilde ik vandaag met Mila en VL naar de Lidl..dus met de auto, je bent hooguit een kwartier a 20 minuten boodschappen aan het doen, dus ik zei ik zet die maxi cosi in de winkelwagen, makkelijk zat. Zegt VL neeee da's onhandig blablabla... We kunnen beter naar je moeder rijden (da's in Capelle, dus kwartier a 20 minuten..) en Mila daar afzetten (dan rij ik al voorbij dat winkelcentrum) en dan boodschappen doen bij Lidl (Dus weer terug naar dat winkelcentrum waar ik voorbij reed) en dan weer terug naar mijn moeder.. blabla.. Vind ik zo omslachtig.. dan is het niet 'even' boodschappen doen.

Ik ga nog even uitzoeken wat de VVE betreft, klopt da's bovenop de hypotheek die's ook al 500 zoveel. Dus bedoel maar.. Kettinkje is nu eindelijk gemaakt heheeeeeee.. en wie word er gebeld van alle bewoners? IK Irritant zeg..

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mila is ook aan het 'bellen blazen' maar verwacht ook geen tandjes... hoe voel je in godsnaam bobbeltjes of iets dergelijks qua tandjes? Morgen naar het CB ben benieuwd..

13. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce ik ga echt niet bij de 1e beste kick naar Mila toe.. dan leert ze het nooit. Als ze s'morgens wakker word, moet ik sowieso ff bijkomen (bedoel ik niet dat ik met een kop koffie ga zitten en na een half uur bij haar ga kijken ofzo hoor haha) maar na 5 minuutjes ofzo, ga ik pas naar d'r toe. Dan ligt ze met d'r hoofdje omhoogkijkend in d'r bedje naar de deur van " Papaaa mamaaaaa komt 1 van jullie mij nog uit mijn bedje halennnnn!!??"

Mila heeft nu trouwens een ooggel/druppels gekregen want ze heeft ontstoken oogjes, bleef maar schoonmaken met gekookt water, maar hielp niet..deze druppels hebben gelijk effect :D Dus kind ook weer blij (alleen druppelen vind ze niet zo leuk maargoed.. het zal wel moeten)

14. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Kan zoiets ook bij bv gedaan worden. Aangezien ik volgende week ook weer aan de bak moet.

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hier wordt al meer als belletjes blazen gekwijlt. Meisje ligt nu te slapen ben benieuwd hoe ze deze keer op de prikjes gaat reageren.

Ik heb mijn dag niet bah

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    @ eli Rijstebloem en bv gaan niet zo goed samen maar je hebt ook biobim en dat is goed voor bv om papjes mee te maken en in te dikken

17. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Dus dat zou ik bij de laatste voeding kunnen doen en dan proberen of dat werkt om een iets langere ruk te maken. Het gaat 'maar' om 2 uurtjes wat hij langer mag slapen van mij zodat ik uitkom met het voeden voor naar werk gaan.
    Ik ga het verder ook even opzoeken thnx.

Enne sterkte met je dag niet hebben. Komt zeker doordat meisje er erg vroeg bij was? Mis lekker een tukje doen vanmiddag?

18. Fief aaaah sneu van de
    Ooggel maar als t werkt alleen maar beter!
    Die verpleegkundige word idd niet vergoed. Stom!
    In t zh wel. Zei al dan gaan we wel
    Daarheen voor die sessies haha

Hier laten we evi ook altijd wel even jengelen/ huilen. Ze hebben te snel door als ze meteen opgepakt worden. Dat moet ik niet hebben. De aanhouder wint!

Slaapzak heb ik niet.. Ja 1 zomer ding maar ze ligt toch in de puckababy en t kind heeft t al zo snel heet..

Suprise knuff

Pap geen idee wanneer we daarmee beginnen. Voorlopig niet. Eerst de testen maar afwachten. Plus laat haar eerst maar eens dr flessen leegdrinken. Wanneer is fruit trouwens? Met 4 mnd toch pas?

19. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Dat biobim heb ik volgens mij in een pakket gekregen op de 9 maandenbeurs. Zo'n ecologisch pakketje was dat. Ga zo even checken, want dat mag pas vanaf 4 maanden dus dan zou ik een ander moeten bestellen.

Marieke. Fruit en groente om te proeven/wennen aan de smaak is idd vanaf 4 maanden. Vanaf 6 maanden.wordt het echt bijvoeden en is alleen melk niet genoeg.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

En ik geloof dat je Johannesbroodpitmeel ook 'zo' gemengd met water aan de baby kan geven naast borstvoeding. Dat staat hier tenminste wel op de verpakking - ik weet alleen niet of het dan ook werkt zoals het hoort te werken.

Bij mij maakt het de flesvoeding wat dikker; zodat hij ook wat langer op 1 fles kan teren (+-4 tot 4,5 uur). 'S nachts trekt hij het dan zo'n 8/9 uurtjes. Als ik dat niet doe, dan heb ik om 4 uur 's nachts een jammerende baby die de fles wil - en daar heb ik zo geen zin in...

JBPM kun je dus ook zo geven; misschien dat het het maagje toch goed genoeg vult? In ieder geval wel uitkijken want borstvoeding is licht verteerbaar; dat je hem niet teveel JBPM geeft - anders vieren de darmkrampjes weer feest; en daar heb je helemaal geen trek in 's nachts!

Deel Deze Pagina