Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Aaaah ik wordt gek hier, kan wel janken.
    Jay is af en aan vanaf kerst ziek.
    Nu weer een aantal dagen verkouden waardoor ze al slecht sliep en nu sinds gister weer ontzettend hoesten.
    Wanneer gaat dit een x over aaaaah. Ze slaapt al bij ons in bed want wordt door de snotneus en het hoesten wel 80x wakker.:(
    Oh ja en die rot tandjes moeten er ook maar een door komen.:x
    Zo moest er ff uit!!!:p

Tosti beterschap, ben zo blij dat m'n amandelen er 5 jaar geleden uit zijn gehaald, ik had zo een 4a5x per jaar keel ontsteking. Nu gelukkig nooit meer.
    Doet echt pijn.:)

Eli, is de sfeer alweer wat beter?

Verder weet ik t ff niet meer, ik duik nu maar m'n bed in samen met m'n zeehondje:(;)

2. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Lekker knuffelen met je zeehondje! Beterschap voor haar en knuffel voor jou.

Mijn amandelen zijn er uitgehaald toen ik 16 was. Het was lang geleden, maar ben echt gevloerd nu. Bijna 39 graden koorts vandaag.

Maggie; doe je rustig aan Meis? Ik zag dat je ook met Evy aan het rennen bent. Ik heb ook een paar lessen gedaan, maar kreeg last van mijn knieën. Moet goede schoenen kopen en ga dan weer verder. Vind het wel oke.

HH, fijn dat het andere tandje door is. Bij meissie hier zijn ze 2 dagen na elkaar doorgekomen, merk echt een verschil bij haar. Ze had er echt last van, arm kind.
    Bij haar is boven echt nog niets te zien.

3. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tosti Beterschap! Balen zeg zo kort achter elkaar..!

@flesvoeding Mila krijgt sinds vandaag 1 fles minder, dus 4 flessen waarvan 1 de papfles is. De fles van 18u vervalt, dan krijgt ze d'r groentenhapje, vandaag voor het eerst een heel potje op gegeten van de 4+ potjes, bruine bonen met appel, haar favoriet, dus we waren weer trots! Vanmorgen naar de fysio geweest, was ze zo waar ook vrolijk.. ! Dus ook weer een goede behandeling gehad. Ik ga me ook even verdiepen in osteopathie, er waren hier een aantal die dat gedaan hebben bij hun kleintjes, hebben jullie er goede ervaringen mee? Ik ga straks na mijn programma ff google'n wat het nou precies inhoudt en wat die persoon dan doet. Mijn zorgverzekering vergoed het tot 400 euro. Ga het eerst ook even overleggen met de Manueel therapeut.

@HH wat snel zeg dat hij al 2 tandjes heeft en die sneetjes zijn te zien, gelukkig kwijlt hij minder. Mila kwijlt ook zo verschrikkelijk veel.. dus moet sowieso elke dag een schoon truitje/romper aan, dus doe ik vaak het hele outfit maar in de was, ding draait overuren whaha. Alleen rokjes doet ze nog weleens 2 x aan, maar draagt ze niet vaak, ondingen..

@Marieke anderhalf uur is best lang hoor, jullie mogen trots op Evi zijn! Is voor haar best een prestatie. Ik hoop dat het een begin is voor jullie dat jullie vaker weg kunnen met haar :)

@Eli Oooow mannen!!! Zo ken ik er ook 1.. ! ;) Gelukkig heeft hij nu een doorverwijsbriefje gekregen, hij is dus net zo verdomd eigenwijs als die van mij.. Die loopt ook te klagen: "Ja pijn mijn rug, pijn mijn borstbeen/schouderblad.. " JA GA DAN NAAR DE DOKTER OETLUL.. ! "Neeuuhh gaat wel over" Maar vandaag zei ie eindelijk: Ik ga naar de dokter hoor.. " Ik : He wat..? WAT HOOR IK NOU??!! :p Ff de kranten bellen hoor BREAKING NEWS! :p :p

Ik had gister zo'n prachtig moment.. whaha, lag echt in een deuk joh.. Mila zat op haar voedingskussen op de bank, nadat ze d'r flesje op had.. dus VL zat lekker met haar te kroelen .. was de romper aan de zijkant nat.. hij zo: Ow volgens mij heeft ze geplast.. hij ruiken.. Nee ruikt niet naar urine.. Ik ruiken.. Nee geen urine.. maar Mila zat heel erg te lachen..en ik ken haar..dan komt er vroeg of laat een poepluier.. maar ik zei niets.. dacht ff kijken wat VL doet whaha. Dus op een gegeven moment pakt VL haar op zijn schoot om verder te spelen.. pakt ie haar bij haar buik..voelt ie een natte weke plek.. Tilt ie d'r truitje op.. zat ze tot d'r middel in de stront hij : JAKKKK!!! Ik zo: "Succes schatje ;)" kon ie d'r gaan verschonen, je had die verhalen uit de babyfoon moeten horen, niet te filmen whaha! :D :D :D en dan Mila op de achtergrond: HIIIIEEHIIIIEEE helemaal in een deuk.. ik zo via de babyfoon: GA JE PAPA UITLACHEN? Hiiiiiee Hiiiiee! :D :D :D Geniaal kind heb ik :D

En voor iedereen die een knuf nodig heeft: *HUGGGGGGG!!!*

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Marieke ja dan is het ook anders omdat evi heel anders is begonnen.
    Ze is nu ook nog niet zo zwaar, en zo lang ze groente en fruit niet goed eet, zou ik ook nog doorgaan met de melk.

Heyhallo fijn dat de tandjes door zijn! Ze kunnen er inderdaad echt last van hebben.
    Hier waren de eerste twee er heel snel maar nu al n tijd niks nieuws meer haha.

Eli fijn dat je vriend nu wordt doorverwezen!!

Zusterbianca beterschap voor je meisje!

Maggie wat balen zeg van je bekken :( lijkt me heel lastig als je daar last van hebt. Doe maar rustig aan met rennen!

Fiefer als ze hier heeft gepoept (nu echt n stuk vaster vanwege andere voeding) en ze plast er bij.. Dan plast ze ook tegen haar zij/rug omhoog en dan zit de poep overal haha. Echt erg :)
    Maar je vriend mocht haar lekker verschonen dat scheelt :p

Eten gaat hier erg goed. Ze krijgt nu 3 flessen van 200. 1 fruitpotje 6 maanden, n halve boterham en n 6 maandenpotje groente/vlees/aardappel/rijst of vers.

Op hoeveel flessen/voedingen zitten jullie? En hoe gaat de rest van t eten?

Ik heb vanavond weer voor t eerst avonddienst.
    M'n ouders komen oppassen. :)

5. Beterschap dames niet leuk!

Hihihi fief.. Lekker ding is die griet van jullie toch ook hahaha.

Hier vandaag weer fysio gehad. Dr hoofdje is iets meer afgeplant pffff.. Over 2 weken weer meten.. Duimen voor verbetering...

6. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    #1686 Tosti, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
    Marieke, dat is minder, wordt het dan een helmpje als het niet verbeterd?

Fief, wat fijn dat hij haar verschoont enzo. Dat is echt een verschil met eerder toch?

Lelie, eten gaat hier heel anders. Ben eigenlijk pas begonnen. Ze krijgt 's ochtends wat fruit in stukjes. Lepeltje weigert ze nog steeds, dus dat proberen we wel af en toe. Dan in de middag een korstje brood en 's avonds wat groenten in stukjes. Het is vooral nog wennen nu en ze krijgt er telkens maar een paar hapjes van binnen. Ze krijgt nog zo'n 6 en soms 7x de borst op een dag.

Osteopaat; de osteopaat waar wij geweest zijn met meisje beschreef het als volgt; je lichaam bestaat uit spieren, pezen en banden en die als een soort overall om je lichaam zitten. Als die overall ergens te strak zit kan dat problemen geven op een andere plek in je lichaam.
    Dus als bv de banden bij je bekken te strak zijn, kan dat leiden tot verminderde darmwerking waardoor je last kan krijgen van obstipatie.
    De osteopaat kan met zachte manipulaties iets los maken en dan geeft dat vermindering van de klachten. Over het algemeen zijn 1 a 2 behandelingen voldoende bij baby's. Volgens mij moet er wel een duidelijke klacht zijn, maar anders moet je misschien een keer osteopaat bellen/mailen om te vragen of ze wat kunnen betekenen. Bij ons heeft het super goed geholpen, maar bleek er ook een duidelijke aanwijsbare reden voor het huilen te zijn.

7. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Goedemorgen,

@ lelie werkse.
    Hier gaat het eten ook nog heel anders. Ruben krijgt hier nog 6 tot 7 keer per dag de borst en nu gaan we langzaam aan beginnen met groenten aanbieden, af en toe krijgt hij ook een broodkorst.

@ Marieke, balen zeg, hopelijk is er snel verbetering.

@ Mira, ben je weer opgeknapt?

@ maggie, balen zeg van je bekken.

@ fief, fijn dat vl wat meer doet.

Vanochtend op het cb geweest. Moet echt eerlijk zeggen dat ik daar nooit problemen mee hebt. Gewoon lekker zo door gaan met de bv en arts vond het prima als ik combi van geprakt met rapley ging doen en gewoon langzaam opbouwen en kijken wat Ruben wil.
    Ruben was flink gegroeid. Weegt nu 8610 gram en is 72 cm. Merk het ook aan zijn broeken maat 68, die gaan haast tekort worden.

8. Tosti daar ga ik niet vanuit, aangezien we dit dan zelf moeten gaan betalen en t echt alleen cosmetisch is. Maar ja t mort ook niet erger worden natuurlijk. Ze hebben tot een jaar de tijd voor het schedeltje dichtzit. Maar meestal tot 8 maanden dat het echt veranderd. Dus hebben nog anderhalve maand... Maar ja.. Ben benieuwd over een maandje gaat ze t weer meten geloof ik, dacht over 2 weken maar gekoof over een maand pas..

9. O ja fief ik zou zeker naar de osteopaat gaan! Baat t niet dan schaadt t niet. En 9 van de 10 keer werkt het echt.

Bianca woeiii grote jongen, fijn dat t goed gaat!

Evi heeft volgens mij ook een groeispurt. Zal binnenkort eens de maat 68 broekjes gaan passen. Al zit 62 nog ruim. Truitjes heeft ze wel 68

10. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Lastig is dat, is het zichtbaar dat haar hoofd plat is als ze later groot is? Wordt het helemaal niet meer vergoed nu dan?

Bianca; ja ik ben redelijk opgeknapt, nog wel wat verhoging, maar keel gaat iets beter. Donderdag hopelijk weer werken, ben nu al ruim een week thuis, dat is echt niets voor mij.

Fijn dat het goed was bij het CB en wat is hij gegroeid zeg. Lekker hoor! Bij ons op het cb is er een nieuw team, wat een verademing is dat. Afgelopen vrijdag een heel fijn gesprek gehad over voeding, rapley , bv etc. Ook heb ik een extra afspraak gekregen omdat ze haar beter in de gaten willen houden omdat ze zo'n lastige start had mbt voeding. Dus dat is ook heel fijn.

11. Hier ook verandering van team op t cb. Een hele verbetering idd!

Nee word helemaal niet meer vergoed..maar ga dr vanuit dat t nog wel bij trekt... Hoop ik hahaha heb ook geen idee wat de kosten zijn van een helmpje hoor

12. Zoooo heb t even opgezocht, kosten: 1100 tot 1700€ nou da heb ik niet hoor hahahaha en agis vergoed niks ervan ook niet aanvullend.

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Zo dat zijn flinke bedragen Marieke.

14. Nou idd.. Dat heb ik niet even zo liggen hoor. Bedoel alles voor mn meissie maar heb niet even 1100 tot 1700€ liggen..

15. Een trotse mama!! Evi heeft een half potje 6+ bruine bonen met appel en vlees op!! Yay!! Vanmorgen al een half potje 6+ fruit... Me happy!

16. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Zoo hier vandaag een betere dag, lijkt minder verkouden en hoest minder, en ligt nu in bed. Hoop dat het een rustige nacht wordt.
    Hier gaat eten ook steeds beter, eet lekker fruit en groenten en in de middag broodkorstjes.
    Vanmiddag heeft ze echt flink brood gegeten, ik verbaasde me steeds dat het korstje verdwenen was zonder dat ik het door had, hihihihi.
    Ik geef nog geen vlees, ik bouw eerst rustig aardappels, rijst of pasta etc uit en dan zie ik wel wanneer vlees erbij komt, vis misschien wat eerder.

Ze spuugt wel ineens veel meer, vooral na de ochtend fles. In de middag en avond gaat het veel beter. Misschien toch iets te druk na de fles.:(

Marieke idd zo een helmpje is belachelijk duur, ik hoop dat haar hoofdje vanzelf netjes bij trekt, en als het goed is heeft ze later een hele mooie bos lang blond haar!!;)
    En fijn dat ze groenten heeft gegeten, hier is bruine bonen ook erg geliefd.

Tosti fijn dat het beter gaat met je keel.

Bianca jee dat is een flinke jongen zeg!!
    Fijn dat het zo goed gaat.

17. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marieke wat fijn dat Evi nu beter eet! Hier heeft Mila vanavond ook een half potje 6+ op, dus ook trots! De bruine bonen zijn hier ook geliefd whaha. Dus heb van de 6+ ook de bruine bonen met appel en vlees genomen, kijken hoe ze die vindt.. Ze had vanavond courgette met ham en tomaat ofzo op, nou ze werd ongeduldig zeg.. (was een beetje heet, dus ze moest even wachten..) gaat ze helemaal wild zitten trappelen in de wipstoel! Kejonge wat een prijzen zeg..!! Da's een maandsalaris!

@Tosti&ZBianca gelukkig voelen je je al wat beter!

@eten hier krijgt Mila s'morgens een papfles, dan tussen 10u en 10.30 dr fruithap.. dan 12u de normale fles, 15u idem dito.. 18u d'r groentehap en tussen 19.30 en 20u d'r laatste fles.. en dan is ze versleten..dan gaat ze naar bed.

18. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Mariek, Jinthe heeft vandaag ook een schedelmeting gehad. Krijgen volgende week uitslag. Fysio vertelde dat ze nog maar zelden een helmidicatie geven omdat de werking ervan discutabel zou zijn. Daarom vergoeden nog maar weinig verzekeringen het. Onze gelukkig wel. Al hoop ik niet dat ze het nodig heeft. 23 uur per dag zon helm tot ze 1 is. Moet er niet aan denken. Vind overigens wel dat ze er bij evi laat mee zijn. Mijn Fysio zei dat ze eigenlijk vanaf 6 maanden dan echt die helm moeten gaan dragen anders wordt het nut ervan steeds minder. Ik probeer nu zoveel mogelijk te corrigeren. Zal achter even een foto zetten van de meting. Misschien leuk om te vergelijken.

Tosti, loop idd met evy. Voor mn twee zwangerschappen was ik een redelijk geoefende loper, maar daar is weinig meer van over. Heb ook altijd pronatische schoenen gehad terwijl ik eigenlijk gewoon neutraal ben. Nu ook op zoek naar nieuwe schoenen...

19. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Pronatische schoenen?
    haha, ik ben echt een leek op hardloop gebied. IK ga binnenkort schoenen laten 'aanmeten', bij een hardloopzaak. Liep nu op aerobicschoenen en dat ging niet helemaal goed.

20. Maggie klopt idd. Wel fijn dat jou verzekering wel wat vergoed. Zijn er nog maar 3 geloof ik
    Die dat doen wat ik las. Zag de foto achter.. Vergeleken met evi is dat een rond koppie joh hahaha. Zal volgende keer eens de foto vragen en dan zal ik m ook posten. Wel "leuk" om t verschil te zien..

Deel Deze Pagina