Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Thnx voor de info, ga me er ook zo even in verdiepen en ook wbt het verteerbare deel met krampjes, dat zou sneu zijn voor vriendje met zijn geknetter in zijn luier... (heb het nog druk vandaag:)).
    Die 8u snachts klinkt heel aantrekkelijk. Hij pakt nu 5uurtjes aan een stuk. Ook niet verkeerd maar het is voor mij gewoon te weinig om genoeg energie te hebben om daarop een dag te werken.

2. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Jeetje, heb ik 2 uurtjes theevisite hebben jullie 3 pagina's volgekletst!

wbt rijstebloempap, ik heb dat altijd met bv gemengd, net zoals de gewone pap die ze later mogen gaan eten. Het enige verschil is dat de pap dun blijft en niet dik wordt zoals met kv. Maar volgens mij mag dat pas met 4 maanden.

Trouwens Eli over dat doorslapen, ik heb met zl alles geprobeerd, fles kv als laatste voeding (ipv bv), rijstepap, gewone pap. Zelfs op een gegeven moment geprobeerd om een schep kv aan de bv toe te voegen, maar echt helemaal niets werkte. Hij wilde gewoon elke nacht rond een uur of 4 eten. Na zo'n 6 maanden had hij blijkbaar genoeg en sliep hij door. Soms maakt het niets uit en heeft de baby gewoon honger rond die tijd.
    Persoonlijk zou ik niet eerder dan de adviesleeftijd beginnen met voedingsmiddelen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zl kreeg trouwens van de rijstebloem zo'n vreselijke last van verstopping dat ik daar weer mee gestopt ben.

Ik kwam dit trouwens tegen: Johannesbroodpitmeel of rijstebloem? | Onrustigebaby.nl

3. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hallo meiden

Mag ik me hier ook melden heb me al eens eerder gemeld bij het andere topic maar door veel omstandigheden niet mee kunnen kletsen maar het lijkt me super gezellig.

4. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Mira, ik wilde ook niet eerder beginnen dan de aangegeven leeftijd. Ben me alleen even aan het verdiepen wbt het iets verzadigder zijn na de laatste voeding. En als dat geadviseerd wordt vanaf 4 maanden hebben vl en ik nog een maand pech.

Ik ga er ook vanuit hoor dat hij het gewoon nodig heeft en dat hij gewoon even de mamaliefde nog nodig heeft snachts. Heb alleen wel met vl afgesproken dat we vanaf volgende week op de dagen dat ik werk dat hij de ene x de late avond voeding doet en ik dan de nacht en de andere x andersom. Nu mag hij ook eens bijna een uur op zijn in de nacht, weet hij ook eens hoe dat voelt.
    Hij zegt altijd wel, ja ik word ook wakker en ik moet er vroeg uit. Enige is dat hij snachts na 3 min weer ligt te ronken en ik een onderbreking heb van een uur.
    Oh heerlijk nu gaat hij dat ook meemaken gnagnagna

Maar ik ga gewoon wat proberen en vogelen.
    Lijkt me wel zwaar zoals jij met zl hebt gehad. Hoop voor je dat je meisje het iets beter doet in de nacht

5. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Tuurlijk, gezellig en welkom....

6. Welkom b 85

He bah t cb belde net omdat we thuis waren uit t zh. Of we een gesprek met de vp van hun wilde.. Nou nee bedankt... Alsof jullie ook maar iets goed hebben gehad in de afgelopen 3 mnd.. Pfff

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Die verdienen bij jou inderdaad geen schoonheidsprijs.

Morgen gaat meiske voor het eerst naar het kdv voor het eggie. Laat haar maar een halve dag gaan want ik ben toch nog thuis nu. Maar heb wel een beetje een knoop in mijn maag. Is de heerlijke kneuter-kraam-tijd bijna echt voorbij. OVer 1,5 week werken en daar is het echt niet luek nu. Dus dat maakt het nog moeilijker...

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Welkom B85,
    Is L een jongen of een meisje? Gaat alles goed en heb je een goede zwangerschap en/of bevalling gehad?

9. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    @mira L is een meisje en ze heet loïs heb een goede zwangerschap gehad en een super snelle bevalling 1 uur en 48 min incl weeën

Mag ik vragen waar jullie kleintjes in slapen?

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

JBPM mag vanaf dat de baby's net zijn geboren. En ik ken de website die je aangeeft; maar het klopt toch niet helemaal wat er staat. JBPM mag ook gegeven worden aan een hongerige baby die verder wel een goed/stevig gewicht heeft. Juist omdat het geen voedingswaarde heeft en het wel verdikt, trekt een baby het langer tussen de voedingen door.

Baby drinkt hier bij mij 150 ml voeding en heeft na 2,5 tot 3 uur gewoon alweer honger. Dus ik geef hem 150 ml voeding met een schep JBPM (die hij overigens net zo opdrinkt) en hij doet er 4 tot 4,5 uur over.

Rijstebloem mag je inderdaad pas officieel vanaf 4 maanden geven, maar zoals ik al zei; een vriendin van mij doet het vanaf 3 maanden en slaapt dus nu al zo'n bijna 2 maanden door 's nachts zonder dat de baby ergens last van heeft. Hij was er gewoon aan toe om iets stevigers te krijgen. Dat kun je soms ook hebben wanneer je baby ontevreden (onverzadigbaar) blijft.

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Jeetje, dat was heel snel, ik vond mijn 2 uur en 20 min al zo snel!

Mijn meisje slaapt in een overdag in haar kleertjes onder een dekentje en 's nachts of in de inbakerdoek onder een deken en anders in een slaapzak onder een dekentje. Ik trek haar nooit een pyjama aan, want ze draagt toch alleen nog soepele kleertjes.
    Ik wil eigenlijk nog niet afbouwen met inbakeren, maar ze draait zich al van rug op buik, dus durf het niet meer zo goed.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Welkom :D

Mijn kerel slaapt overdag in zijn normale overdagkleertjes - maar dan zonder sokken en broek - ingebakerd in zijn Dream Swaddle OF in zijn normale kleertjes op zijn buik op de bank naast mij... Als ik hem 'los' in zijn ledikant zou leggen, zou hij zichzelf wakker slaan namelijk.

'S avonds slaapt hij in zijn rompertje met de Dream Swaddle en zijn deken eroverheen.

13. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    B85, oh wat een heerlijke bevalling. Zo had ik m ook graag gezien.
    Wbt het slapen, heb ik het toevallig ook over vandaag. Maar dan over wat voor slaapzak ik nu ga en wil gebruiken.
    Vriendje lag eerst in de Pacco maar is daar uitgegroeid. Nu in de hydrofiel gewikkeld. En hij slaapt gewoon in zijn kleertjes die hij die dag aanhad. Tenzij het een spijkerbroekje is. Mochten we m s avonds in bad.gedaan hebben krijgt hij zijn pyjama aan. Hij slaapt ook onder een dekentje.
    En overdag ligt hij vaak op mijn voedingskussen in een dekentje te slapen.
    Overdag vertikt hij het om in bed te slapen en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten huilen. Paar x geprobeerd nu en hij raakt daar zo van overstuur.

Alleen als hij nu in een slaapzak gaat met mouwen doe ik denk al alleen een romper met korte of lange mouwen aan en verder niks. Moet even kijken hoe en wat nog.

14. Dat is zeker vlot!

Ons meisje slaapt of in dr pyama of in dr kleertjes in dr puckababy in bedje.. Ook pas sinds kort hoor hahaha

Zo wij hadden honger dus de spaghetti is bijna klaar hahaha

15. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @b85; welkom :) zo dat is een rappe bevalling! Overdag slaapt Emily elk uur misschien 10 min als ik geluk heb verder is ze steeds wakker, dus dan slaapt ze gewoon bij mij, om half 7 gaat ze in bad of doen we haar wassen (elke 2 dagen in bad) dan een pyjamaatje aan en slaapzak, 7 uur de fles dan spelen tot half 9 en dan gaat ze op bed, om half 11 krijgt ze nog een fles en daarna weer in bed tot half 8

16. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Jeetje Nathalja, wat slaapt ze dan weinig zeg! Is ze dan niet heel moe aan het einde van de dag?

17. baby1985

baby1985 Bekend lid

21 jan 2012
    780
    0
    16
    Hier slaapt mijn meisje vrij goed ook overdag helaas nog niet door snachts.
    maar ze begint nu op haar zij te draaien dus zijn aan het uitbakeren ze heeft het snel koud snachts heb nu winterslaapzak gekocht alleen die mouwen zijn achterlijk lang

een snelle bevalling is fijn maar heeft mij overdonderd kreeg beetje rare buikpijn en ruim anderhalf uur later heb je je kindje

18. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Vriendje slaapt ook zo 'weinig'. Dacht al dat ik de enige was met een wakker kind :)
    Hier is ongeveer het schema.
    Na de ochtend voeding van ongeveer 10u uit bed, spelen tot de volgende voeding en mis nog 20 min slapen, 13u eten, 14u slapen op de bank, 15u wakker, spelen tot 16u eten, spelen mis een uurtje slapen. 19-20u eten, 1,5u slapen +-, laatste voeding rond 22-23u en daarna slapen.
    Dit is ongeveer het schema, vaak komt hij ook andere tijden maar ik vind ook dat hij niet al te veel slaapt. Maar heel erg moe is hij eind van de dag niet dus weet het ook niet.

Nathalja, wil Em nog steeds niet in haar bedje slapen overdag?

19. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Wat een verschil dan in kindjes he? Meisje slaapt meestal 2 x per dag 3 uur en is nooit langer dan 2 uur wakker achter elkaar. Vandaag heeft ze voor haar doen weinig geslapen. 2x 45 min en 1x 3,5 uur.

20. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @slapen overdag: Mila slaapt ook niet overdag ... zeker niet in d'r bedje.. wel af en toe hazenslaapjes tussendoor, vaak in de box, op het voedingskussen of anders bij mij of VL op de borst.

Mila slaapt 's nachts met d'r pyama, daaronder een romper met korte mouw (mocht het kouder worden, lange mouw, heb geen verwarming en enkel glas in de kozijnen zitten..dus dat zegt wel iets..) en dan nog een slaapzak, is een zomerslaapzak geloof ik, zonder mouwen. Ik heb nu ook een winterslaapzak, die krijgt ze aan als het kouder wordt. Afgelopen nacht was het ook 15 graden in haar kamertje. Is 3 graden kouder dan wat de normale temperatuur moet zijn geloof ik.. als ze de laatste fles krijgt, is het meestal rond 21u dan ligt ze er tegen 21.30 a 21.45 in. Soms wisselen de avondtijden wel hoor.. Vaak slaapt ze dan door tot 9.30 a 10u. Heel soms word ze rond half 7/8 wakker.

Wat betreft pap... ik had ergens gelezen dat dat vanaf 12 weken mocht ofzo.. maar dat lijkt me vrij vroeg.. zal morgen eens overleggen bij het CB.

Mevrouwtje zit naast me op het voedingskussen mee te kijken op het scherm.. zo wat is dat licht rete interessant zeg! denkt ze hihi. En dan mama's vingers die heen en weer tikken.. en dan vooral dat geluid erbij..vind ik helemaal prachtig denkt Mila hihi.

B85 Welkom! Mooie naam Lois en snelle bevalling zeg! Mijne duurde inclusief weeën 33 uur pfffffff.. dus je raadt wel hoe versleten ik was haha. Maar we hebben er een prachtig meisje voor terug gekregen gelukkig!

Ow VL maakte weer een rot opmerking zeg... Ik was mijn nagels aan het doen, want die waren toe aan opvullen.. rond 15.30 moest Mila de voeding, maar mijn nagels zaten in de lamp.. dus VL moest ff Mila voeden en d'r luier verschonen zegt ie: Pfffffffff..waarom doe je dan ook je nagels..!! Je gaat nergens heen joh! Ik zo: Nou en? Ik ga mijzelf niet verslonzen.. "Ja maar je bent moeder .. !" AAAAAAAAARGHH!! Zo hatelijk! Ik ben niet zoals sommige moeders die na een kindje te hebben gekregen, geen ruk meer om uiterlijk geeft hoor.. ben altijd zo geweest, dus waarom zou ik dat veranderen.. Eergister ook lekker mijn haartjes geverfd.. GEWOON OMDAT HET KAN klaar .. Irritant soms die mannen... Maar ze had wel een schijtluier HAHAHA lachte hem gewoon uit :D :D :D

Deel Deze Pagina