Sinds voeden op verzoek onrust

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Purpose, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purpose

Purpose Nieuw lid

23 okt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Annemarie of Teddy,

Ons meisje is nu 2 weken oud en we zijn helemaal verliefd.
    Vanaf dag 1 was duidelijk dat ik graag op verzoek wilde voeden maar onze kraamverzorgster heeft me zonder dat ik het door had (zat nog zo in een roes) haar om de 3 uur wakker laten maken. 's Nachts kwam ons meisje wel zelf.
    Mijn borstvoeding ging als een dolle. Ze ging in 1 week tijd van 4376 gr naar 4520 gr.

Toen onze kraamverzorgster weg was, ben ik eens gaan kijken of ik nu wel echt op verzoek voedde. Nee bleek het antwoord. Vanaf afgelopen maandag op verzoek gaan voeden. Haar zelf laten komen en dat lukt.

Nu wil het wel zo zijn dat ze sindsdien 1 a 3 keer per dag haar wakkere momenten heeft (soms rustig en soms overstuur) dit duurt ongeveer 2 a 3 uur. Vaak valt ze bij ons op de arm in slaap maar bij terugleggen wordt ze weer wakker.
    Ik las dat een kindje van 2 weken niet langer wakker kan zijn als 45 minuten. Zoals je leest is dat bij ons een ander geval.

Ligt dit aan de voeding?
    We proberen haar zoveel mogelijk in haar wiegje te laten slapen. Soms met visite is ze ook beneden maar we maken haar hier nooit voor wakker.
    Verder dronk ze in week 1 allebei mijn borsten maar nu maar 1 kant omdat ze dan zo moe is voor de andere. Is dit een verkeerde keuze? of heb je ander advies?
    Alvast bedankt

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Purpose,

Ik vind jouw situatie met jonge baby en matige groei + onrust reden om je door te verwijzen naar een lactatiekundige.

Kijk even in de polisvoorwaarden van je zorgverzekering of het consult vergoed wordt.

Laat je even weten hoe het verder gaat?

3. Purpose

Purpose Nieuw lid

23 okt 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is amper afgevallen maar 100 gr na de geboorte en zat binnen 3 dagen weer in een stijgende lijn. Zowel VK als kraamverzorgster waren laaiend enthousiast.

Vindt jij dat dit een matige groei is voor een kindje als ze binnen 1 week al op 4520 zit ipv op 4376 waar ze mee werd geboren?

Ik zal contact opnemen met een lactatiekundige alvast bedankt voor je reactie.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik heb al 2 keer een reactie getypt, maar door een vervelende internetverbinding zit die reactie nu ergens in het luchtledige ;-( Nieuwe poging.

Sorry, ik had het afvallen niet meegenomen in mijn berekening. Dat verandert de zaak wel.
    Wat versta je onder onrust? Is dat dat ze 2-3 uur huilt? Of is dat iets anders?

Weet je, iedere baby is anders en "de baby uit de boekjes" kom ik niet zo vaak tegen. Probeer eens te kijken of je er achter kunt komen wat jouw baby nodig heeft en geef haar dat dan ook. Of dat nou voeden, troosten of koesteren is.

Jouw melk is de perfecte melk voor jouw baby. Speciaal voor haar gemaakt van het zelfde bloed als waar zij ook van gemaakt is. Als ze onbeperkt toegang heeft tot de borst en ze zo lang mag drinken als ze zelf wil, is ze heel goed in staat om te nemen wat ze nodig heeft. 1 borst per keer is dan ook prima. Tenzij ze vraagt om een tweede borst...

Kan de onrust veroorzaakt zijn door een geboorte-trauma? Of heeft ze krampen?

Sterkte met je onrustige meisje.

Deel Deze Pagina