Ik vind het geen mooie klank geven, omdat het bij volledige uitspraak één geheel wordt. Ik zou het zelf dus ook nooit doen. Maar een naam kiezen blijft iets persoonlijks, dus als je jezelf er goed bij voelt dan gewoon doen!
Ik zou de naam in gedachten houden en intussen nog even verder zoeken. Als het voor jullie echt de allermooiste naam is zou ik het lekker doen. Zeker als de voor- en/of achternaam vrij bekend is zullen mensen het denk ik al snel goed verstaan. Als die beiden heel bijzonder zijn en het bij elkaar echt een onverstaanbaar geheel wordt zou ik het denk ik alleen niet doen.
Voor dezelfde reden is hier mijn absolute favoriet afgevallen. Ik vind dat echt niet klinken. En ik zeg toch echt vaak voornaam + achternaam hoor. Ik heb mezelf echt nog nooit voorgesteld als 'mevrouw achternaam'. Maar als ik op het werk naar klanten of leveranciers bel, als ik een afspraak bij de dokter maak, als ik me wil inschrijven bij een activiteit... Ook als ik mijn kinderen ergens wil inschrijven of zo, zeg ik toch echt vaak voornaam+ achternaam.
Ik zou het gewoon doen als het jullie naam is. De voorbeelden Mees Siemens en Mees Sikkens vind ik beide niet vervelend of lastig klinken o.i.d. het ligt er maar net aan hoe en je het achter elkaar uitspreekt denk ik.
Ik vind het heel vervelend uitspreken en klinken. Ken zelf iemand met zo'n voor en achternaam en struikel er steeds over.
Oh, de naam van mijn dochter eindigt met een L en onze achternaam begint er mee. Nooit over nagedacht eigenlijk. Misschien scheelt het dat de klemtoon van haar voornaam in het begin ligt? Beetje in de trant van Isabel Laurens o.i.d.
Totaal geen problemen mee. Manlief heeft dat met de M, nooit aan gestoord of überhaupt over nagedacht. Als mijn dochter trouwt met een man met een achternaam beginnend met haar lastate letter dan is dat toch ook zo? Ik zou het gewoon doen! Ps."mijn" generatie gebruikt zn achternaam echt een stuk minder dan dat ze vroeger deden.
Mees Siemens spreek je toch allebei apart uit. Vind het raar dat mensen het uitspreken als meesiemens.. Mees is voornaam Siemens achternaam. Als het een open klank had zoals Anja Aalders bijv, dan krijg je dat toch veel sneller? Gewoon doen!
Nee, want dan zit er een glottisslag tussen. (dat je kortstondig je stem onderbreekt, zoals in bepaalde dialecten waar ze de eind -n niet uitspreken en bijvoorbeeld drink'n zeggen) Je begint dan de A opnieuw, dat doe je bij een medeklinker niet gauw (in het Nederlands). Desondanks vind ik het wel kunnen, tenzij de achternaam ook zonder -s kan of heel bijzonder is. Verder ben ik heel verbaasd dat mensen zichzelf mevrouw noemen, dat zou ik nooit doen en ken ook niemand die dat doet, maar hangt maar net van je werkomgeving af. Ik zeg wel vaak mijn hele naam dus vind het wel belangrijk dat dat goed klinkt.
Als dit dé naam is voor jullie, dan zou ik het gewoon doen. Hoe vaak zeg je je voor-en achternaam... Onze twee oudsten hebben beide een naam, die eindigt op een -m en hun achternaam begint ook met een M.
Ik zou het denk ik ook niet zo snel doen. Ik vind Tünde een erg leuke naam voor een meisje, maar de achternaam van de baby zal ook met de beginnen. Krijg je dus Tünde de ...... Nou, dat bekt echt niet lekker vind ik. En ik zeg op mijn werk elke keer dat ik de telefoon opneem (en dat is best vaak) mijn voor- en achternaam. Ik noem mezelf ook echt nooit mevrouw *achternaam*. Maarrrrr, als Mees DE naam is voor jullie waar geen enkele naam aan kan tippen, dan zou ik er gewoon poep aan hebben en hem de naam Mees geven.
Het hangt erg van de andere klanken in de naam en de achternaam af vind ik. Ons zoontje zijn tweede naam begint met dezelfde letter als waar zijn eerste naam op eindigt en ik vind het in zijn geval totaal niet storend. Nou zeg je die twee namen natuurlijk eigenlijk nooit na elkaar, maar gewoon als voorbeeld, het hangt echt van de namen af vind ik.
Ik zou het niet doen, mijn schoonzus heeft zoiets en het klinkt toch als 1 geheel, alleen heeft zij dat met de v Als voorbeeldje ( dus niet de echte namen maar wel echt hetzelfde idee) Lev van de zee Wanneer het kind zijn naam zegt hoor je leffan de zee. En geregeld horen ze " goh leffan wat een aparte naam die hoor je niet vaak, ehh nee hij heeft lev, van de zee is zijn achternaam Persoonlijk vind ik het dus een no Go maar als het DE naam is zou ik het er denk ik ook niet voor laten