Ik ben op zoek naar (jongens- en meisjes-) namen met een topografische achtergrond (landen, steden etc). Denk aan Paris (maar dat is niet onze smaak) De enige naam die ik tot nu toe heb kunnen bedenken is Lausanne. Hebben jullie meer ideeen?
Yes dat is een goeie.... dankjewel !!! Ik ben benieuwd naar meer suggesties hier :-D en of er ook jongensnamen in deze categorie vallen.
Georgia Indiana Nevis Vegas Aspen Chelsea India Savannah Verona Valencia Sydney Phoenix Memphis Sydney Israel Brooklyn Diego Dallas
Ik vind Tosca mooi, volgens mij komt dat van Toscane. Vind het een hele fijne klank hebben, maar niet op het lijstje gezet omdat de betekenis voor ons nergens op sloeg. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je naar dit soort namen zoekt. Uit interesse of willen jullie een naam geven die bij een passie voor reizen past of hebben jullie al een kindje met zo'n naam en zoeken jullie er weer een voor een broertje of zusje?
Denver Jenoah Belize Tessel London Boston Maui Orlando Bronx Finn Noor Memphis Austin Phoenix Israel Adelaide India Indy Verona Odessa Geneve Chelsea Sahara Catalina Aspen Ireland Lourdes Sydney Milano Dayton Trenton Florence Jordan Savannah Kiingston Santiago Britt Venice Britt Brittany Gemaine Valencia Romaine Andorra Avalon Everest rriittany
Wauw genoeg suggesties. Dankjulliewel, kan er toch een paar op m'n lijstje noteren. Dat ik daar zelf niet ben opgekomen. We hebben inderdaad al een dochter met een naam uit deze categorie.
De dochter van Wendy van Dijk heeft als tweede naam Vedra. Naar het eiland Es Vedra. Vind ik ook best mooi
Vigo Vasco León Lourdes Florence Sofia Larisa Vitória Belén (Spaans voor Bethlehem en een normale meisjesnaam) Mijn zoontje heeft ook een 'plaatsnaam'
Abilene Adelaide Alabama Albany Aspen Astoria Atlanta Atlanta Avalon Cairo Carolina Catalina Chelsea Cheyenne Corona Dakota Dallas Delphi Devon Eden Elba Florence Geneva Georgia Helena Hollis India, Indiana Java Jersey Jordan Juneau Kenya Lisse Lourdes Lucca Madison Manila Marbella Montana Nile Nolita Odessa Philippine Phoenix Quintana Raleigh Roma Samara Samoa Siena Sierra Sonora Sydney Valencia Veere Venice Verona Vienna # Alamo Aragon Aspen Austin Baja Cairo Caspian Charleston Dallas Denver Devon Dover Eden Everest Houston Hudson Indio Jackson Jordan Kingston Kyoto Lincoln Lucca Lund Memphis Nevis Phoenix Quito Rego Reno Richmond Rio Soho Sydney Tremont Trenton O.a. hier vandaan geplukt: - Place Names for Babies | Nameberry.com - Place Names Off The Map | Nameberry.com - New York Neighborhood Names | Nameberry.com - State Capital Baby Names | Nameberry.com