voornaam veranderen of niet?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door silvana81, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ik ben zelf geadopteerd en mijn ouders hebben mij hier een andere tweede naam gegeven (dit is wel roepnaam).
    En daar ben ik verdomd blij mee. Bij mij was het zo dat ik een naam had gekregen van het kindertehuis en die naam vind ik zo vreselijk. Ik koester hem wel omdat hij toch vanuit land van herkomst komt. Toch weten maar weinig mensen van die naam en dat hou ik liever zo.
    Ik ben erg blij dat mijn ouders een nieuwe naam hebben gekregen.

Over het stukje adoptie:

Allereerst echt van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.
    Waar ik soms moeite mee heb is dat ook al zit je al in het adoptieproces en je wordt ineens toch zwanger dat mensen dan stoppen met het adoptieproces. Dan is het ineens niet meer nodig?
    Anderzijds is het inderdaad zo dat mensen vaak pas adopteren als ze zelf geen biologisch eigen kinderen kunnen krijgen.
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van het eerste moet denken. Of eigenlijk van beide.
    Adoptie is financieel echt van de zotte dat het zoveel moet kosten. En dat maakt het inderdaad voor sommige mensen onmogelijk.
    Ik zag een tijd geleden iemand die uiteindelijk toch ook in verwachting raakte en al ver was in het adoptieproces en het adoptiekindje ook heeft laten komen.
    Bij beiden raakte ze zo emotioneel. En ze houdt van allebei haar kinderen net zo veel.
    Bij een adoptiekindje ben je "veel langer in verwachting", dan bij een zwangerschap. Bij beiden leef je er helemaal naartoe en is het gewoon jouw kindje.
    Ik vond het wel erg mooi om te horen en te zien hoe zij dit ervaarde.

2. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hier wil ik toch even graag op reageren.,
    OOk wij waren 2 jaar bezig met adoptie toe ik onverwacht toch zwanger raakte. Nu met een kleintje erbij lukt het ons financieel gezien niet meer om te adopteren. 20.000 euro kunnen wij niet zomaar ophoesten. Het is dus niet een kwestie van niet willen, maar meer van niet kunnen vaak. De bedragen lopen dan zo op.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn man is geadopteerd en heeft een Nederlandse naam gekregen. Dit betekent niet dat zijn 'echte' naam verloren is gegaan. Iedereen kent zijn originele naam maar in Nederland is de naam niet handig. Hijzelf vindt het helemaal niet erg.

Ik ken ook een jongen die eerst een aantal jaren zijn biologische naam heeft gehouden in Nederland en toen toch een andere naam heeft gekregen. Dat vond ik wel raar omdat je zo gewend was aan de echte naam.

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    mummie2b80: Ik bedoel het ook niet rottig. sorry als dit zo zijn overgekomen. Ik snap dat ook al zou je het willen, je het niet altijd kan.
    Maar ik vind het in ieder geval wel raar dat er zoveel kindertjes zijn die wachten op goede ouders en zoveel ouders die wachten op een kindje dat het dan zo lang en zoveel financiele kosteen met zich mee moet brengen. Om nog maa niet te spreken van al het emotionele e.d.

Ik zou positief tegenover adoptie staan, maar kan dit ook niet financieel en ik ben alleen dus ook dat schiet niet op.

Ik wil in ieder geval iedereen in dit proces heel veel succes wensen en echt jullie geduld wordt beloond met een prachtig kindje. Heel veel geluk!!

Deel Deze Pagina