Beetje rare topictitel, maar het volgende is er aan de hand: Mijn vriendin heeft toen onze kinderen geboren werden (mijn jongste en haar kindje schelen 5 weken) van een kennis, geloof niet dat het een super goede vriendin van haar is, beddengoed voor het ledikantje overgenomen. Ze heeft toendertijd rond gevraagd wie er iets had liggen. Ze heeft 3 setjes overgekocht van die kennis. Maar nu kwam die kennis dus laatst dat ze het beddengoed terug wilde wat mijn vriendin GELEEND had. Nu heeft mijn vriendin dat spul sowieso niet meer, haar zoon slaapt inmiddels ook in een groot bed. Plus het feit dat zij dat gewoon gekocht heeft. Nu ben ik ws bevooroordeeld omdat het mijn vriendin is, maar het is een goudeerlijk, super netjes iemand en die zou hier echt niet over liegen. Maar ja die kennis blijft dus beweren dat ze het alleen uitgeleend heeft en heeft het nu bij mijn vriendin neergelegd hoe dit opgelost moet worden Wij hebben beiden geen idee...nu wonen ze in een redelijk klein dorp en gaan de kinderen naar dezelfde school, dus wordt dit best een vervelende situatie zo.
Wat stelt die kennis dan aan oplossing voor? Welk bedrag? Ik zou dan nl de meest wijze weg kiezen en aangeven werkelijk te denken/weten dat het niet geleend maar gekocht is maar je geen gesteggel wil en als zij werkelijk 100%zeker is dat het geleend was ze daar dan wel in mee gaat. Zal geen godvermogen kosten en ik zou dan echt de eer aan mezelf houden.
Ik zou voet bij stuk houden.. als ze het gewoon gekocht heeft ( ik ga er vanuit dat ze niet liegt ) heeft die kennis gewoon pech Lekker makkelijk, iets verkopen om daarna te eggen dat je het uitgeleend heb zodat je er geld voor kan vangen Hoe heeft je vriendin betaald? als ze het overgemaakt heeft kan ze dat evt nog onder haar neus schuiven.
Heel raar en vervelend, lijkt me. Ik zou nooit beddengoed (en liever ook geen andere dingen) lenen, de kans is veel te groot dat er vlekken in komen, oid. En je moet dan gaan onthouden van wie het komt, ook Je vriendin kan dat misschien tegen haar zeggen, dat ze er nooit aan was begonnen als het alleen om lenen ging. Als die ander haar echt niet gelooft, misschien een tegemoetkoming aanbieden, alleen om het snel op te lossen.
fee90, nou die stelt niks voor. Die is boos dat haar "geleende" spullen weg zijn en dat mijn vriendin beweert ervoor betaalt te hebben. biny, nee contant zei ze al, ze is het toen bij haar op gaan halen. Ik ga er ook absoluut vanuit dat ze niet liegt. Ik was er niet bij, maar kan mij nog wel herinneren dat ze vertelde van die en die beddengoed gekocht te hebben, omdat wij toen even ver in de zwangerschap waren weet ik dat nog. Ik had alles van de oudste nog. uuz, nee dat is ook precies de reden dat ze het wilde kopen.
Maar afgezien of dat er voor betaald is, je gaat toch niet na ruim 3 en een half jaar je spullen terugvragen? Als je iets leent dan vraag je dat terug op het moment dat je zeker weer dat het niet meer gebruikt wordt. En het lijkt me dat een kind van ruim 3 en een half niet meer in een babyledikantje slaapt? Ze had er eerder mee moeten komen. Heeft ze het financieel even moeilijk of zo? Dat ze bij iedereen even een rondje doet die ooit iets heeft gekregen of heeft gekocht?
Het is béddengoed, al 3 jaar geleden, die vriendin heeft ze zeker weten overgekocht; ik zou er niet voor betalen, dan naar gezeur ermee.
dan maar praatjes over beddengoed of ze wel of niet betaalt heeft maar om nou na 3 jaar er nog om te vragen vind ik wel raar dikke pech voor die kennis
ik zou ook voet bij stuk houden denk ik. na ruim 3 jaar zou ik sowieso niet meer verwachten 'uitgeleend' spul terug te krijgen. je vriendin is er van overtuigd het gekocht te hebben dus heeft ze daar naar gehandeld met het weg doen. vind het wel makkelijk van de ander om de oplossing bij haar neer te leggen. ik bedoel wat kosten een paar nieuwe lakentjes nou. en als de kinderen er last van krijgen op school omdat de ene moeder het anders ziet dan de andere moeder over de lakentjes vind ik je wel een zielig persoon om het dan via de kinderen te gaan spelen
Vage situatie. Sowieso lakens uitlenen? Die overleven het meestal niet eens. Is er niks via mail of zo gegaan?
Ik zou d'r niet eens meer op in gaan. Als ik zelf weet dat ik eerlijk ben dan hou ik voet bij stuk. En dan kletst ze maar een eind weg. Daar zou ik boven staan. Beetje jammer zulk gedrag..
Als ze het echt geleend heeft, en het nu niet meer heeft, is het wel zo fair om nieuwe te kopen en deze te geven, of geld te geven of wat. Iets wegdoen wat je geleend hebt is bij mij echt not done. Ze zegt dat ze betaald heeft, maarja... Misschien is dat helemaal niet zo. Lastige situatie dus, je weet niet wie er gelijk heeft.
Als ik zeker zou weten dat ik het gekocht zou hebben, zou ik haar nu niet tegemoet komen, dat is raar. De dame die het heeft 'uitgeleend' moet voortaan een notitieboekje bijhouden met wat ze uitleent aan wie. ik leen om deze reden zo weinig mogelijk. Als ik wel eens een boek leen van een vriendin, plak ik er meteen een postit in met daarop: 'geleend van Miepje'.
Nee idd, maar na meer dan 3 jaar is dit wel 'verjaard' lijkt me, zeker ondat het om beddengoed gaat... Het gaat niet om een hele babyuitzet met dure autostoeltjes etc. Gewoon dikke pech voor die kennis.
zeker weten doe ik het nooit....ik heb het uit tweede hand. Maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat mijn vriendin niet tegen mij zegt dat ze iets overgekocht heeft van iemand terwijl het eigenlijk geleend was en het dan vervolgens gewoon weg doet. Daar ken ik haar te goed voor.
Klinkt alsof de desbetreffende kennis in zware geldnood zit. Ik zou het niet eens durven terug vragen. Je krijgt gezeur nu om iets heel kleins. Ik zou zeggen dat ik het overgemocht heb en daarna weg heb gedaan omdat het af was . Vervelende situatie zeg! Heb eens een collega gehad en die wilde me allemaal speelgoed verkopen van haar dochter maar voor behoorlijk wat geld. Voelde enorm ongemakkelijk , en daarna hebben we nooit meer wat afgesproken. Ik dacht echt jemig ik ben je collega/ vriendin en je wilt de hoogste prijs bij me halen. Ik heb niks gekocht alleen een paar 2e hands Nike"s die ik uit schaamte heb gekocht . Ook voor de hoofdprijs!
Ik zou lekker 3 setjes kopen en zeggen veel plezier ermee (en denken 'steek ze lekker waar de zon niet schijnt'). Ik zou het zonde vinden van m'n energie om hiermee rond te blijven lopen.
Dan zou ik het gewoon zo laten en echt geen geld oid aan haar geven. Sowieso is 3 jaar wel een beetje laat om het dan nog terug te vragen. Klinkt inderdaad alsof ze gewoon uit is op geld.