Man ten huwelijk vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

#1 MamavanMJ, 13 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2013
    Hoe gaat dit in zijn werk.

Wat als wij naar New York gaan en ik wil naar mijn vriend ten huwelijk vragen. Hoe werkt dit dan?

Koop ik dan een verlovingsring alleen voor hem of voor ons samen? Ga je dan op je knieen of doet alleen de man dat?

Het lijkt me zo mooi om hem ten huwelijk te vragen op time square. We hebben onze problemen gehad maar we zijn er zo sterk uit gekomen en gelukkig met z'n 3en. Ik weet dat ik mijn leven met hem wil delen en wil graag verloven, maar als ik op hem moet wachten ben ik denk ik bejaard ;)

Ik vind dit zo spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We gaan van 12 t/m 18 april 2013

2. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    januari lijkt me sterk :p

Weet niet hoe het in z'n werk gaat, of dat t zelfde is..
    Maar vind het wel een super idee!! Snap dat je het spannend vind en wens je/jullie ook veel plezier in New York!

3. MamavanMJ

TNX! Het is april haha ;)

Ja ik vind het ook heel spannend en wil dat het perfect is en wordt.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    En zelfs februari lijkt me lastig

Of heb jij een tijdmachine :p

Ik zou niet op de knieën gaan en twee ringen halen. 1 geven en hem die andere bij jou om laten doen als hij ja zegt...

Spannend hoor

( berichtje al aangepast zie ik :D)

5. MamavanMJ

Ja. ik ben aan het werk en ben dan net een man. Ik kan dus echt geen twee dingen door elkaar heen doen haha ;)

6. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Ik heb zelf mijn man ten huwelijk gevraagd, omdat ik ook dacht als ik op hem moet wachten, dan kan ik wachten tot ik helaas dood en begraven ben.

Ik heb het volledig in een opwelling gedaan dus niks gepland. Maar ik had 2 ringen gekocht en had het romatisch gemaakt in ons huis en heb hem daarna toen hij thuis kwam van zijn werk. Verteld dat ik er zeker van ben dat hij de man is met wie ik oud wil worden en de rest van mijn leven wil delen en of hij dit samen met mij zou willen doen. En zo ja of hij dit dan zou willen bezegelen met een huwelijk. Mijn schrik was op dat moment dat het even 2 minuten erg stil werd en daarna het antwoord ja volgende. Ik heb toen de ringen gepakt en hij heeft hem bij mij om gedaan en ik bij hem. (ze paste alleen niet)

Ik ben niet op mijn knieen gegaan. Ik vindt dat echt iets voor de man.

Succes met de voorbereiding en geniet ervan

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zou zeker wel op mijn knieen gaan hoor! :D
    Dat vind ik juist echt horen bij een huwelijksaanzoek, en dan maakt het niet uit wie wie vraagt! En ik zou 2 ringen kopen, en dan bij elkaar om doen als ie ja heeft gezegd.

Leuk zeg, heeeeel veel plezier alvast!

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    wat leuk dat je dat van plan bent!
    Maar 'hoe het werkt' ligt natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil.
    Ik zou denk ik geen ringen doen (misschien later samen 1 voor jou uit zoeken) en weet niet of ik op mijn knieën zou gaan misschien wel. Maar je maakt al je eigen regels door hem te vragen hoe je dat bepaal je ook zelf.

Wel stoer van je hoor. Heel veel plezier. :)

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    De vraag van mijn man bleef ook uit dus dacht hey als een man het kan kan ik het ook. Dus romantisch bbq op het balkon georganiseerd, ben niet op de knieen te gaan heb gewoon gevraagd of hij wil trouwen en dat wilde hij! :D
    vriendschapsringen hadden we al dus dat werd ook direct verlovingsring en later trouwring
    Gewoon uit je hart spreken niet te veel voorbereiden des te oprechter kom je over ;) good luck

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb dat ook gedaan, hem vragen ;)
    Hoe je dat wilt doen is toch helemaal aan jou? Er zijn nl geen regels voor..

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er gelden geen regels voor. Ja volgens de traditie zou je op de man moeten wachten en alleen in een schrikkeljaar (en dan bij voorkeur op schrikkeldag) mogen vrouwen de man vragen. Maar hé we leven niet meer in de middeleeuwen. Dus wanneer jij hem wilt vragen, dan moet je dat zeker doen. En je niet laten leiden door wat zou "moeten"...

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heb geen idee hoe het 'in z'n werk gaat' (Maar volgens mij zijn er geen regels en mag je het gewoon doen hoe je wilt! :D), maar wilde wel even zeggen dat ik het ontzettend stoer vind!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb mijn man ook ten huwelijk gevraagd. En er zijn geen regels voor. Gewoon doen hoe je het zelf wilt.

14. MamavanMJ

Tnx dames. Ben heel erg benieuwd. Ik denk wel dat hij ja gaat zeggen hoor ;) We zijn al 7 jaar samen en hebben een prachtige zoon samen. We hebben heel veel lief maar ook verdriet gedeeld samen. We hebben rot tijden gekend maar we zijn er sterk uit gekomen.

Ik denk dat ik dit ga doen.

We gaan samen naar time square en kijken even rond. Dan vraag ik hem om een moment stil te staan en vertel ik hem hoe fijn en bijzonder het is om met hem in New York te zijn. Hoe zwaar het de afgelopen jaren is geweest en hoe blij ik ben dat hij er al die tijd voor mij was. En hoe ontzettend gelukkig en blij hij mij maakt en dat ik geen betere vader voor Max zou kunnen wensen. Dat ik soms wel mopper maar dat dit echt niet persoonlijk is en ik echt geen leven meer zonder hem wil. Dat ik alles met hem wil delen en niets liever wil dan hem mijn man noemen.
    Dan de vraag of hij met mij wil trouwen. Als hij ja zegt die ik hem een ring om en vraag ik hem om mij een ring om te doen.

(doe je dat links of rechts om?)

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Klinkt goed, maar ik zou nog geen ringen kopen (persoonlijkheidje).

Ik heb mijn vriend afgelopen november ten huwelijk gevraagd op zijn verjaardag.
    Ik had zelf een taart gemaakt met de tekst "wil je met me trouwen". S'morgen hebben de kids met vriend gewekt met hun eigengemaakte cadeautjes en daarna moest hij een pad van bloemblaadjes volgens die naar de taart leide. Na het lezen van de taart zei hij meteen ja en hebben we daarna lekker uitgebreid ontbeten.
    De ringen gaan we deze maand uitzoeken, ik vind dat je zoiets samen moet doen.

16. Blays

Blays Niet meer actief

Oh wat leuk! En wat spannend meis! Hier precies zo'n man waar ik denk ik eindeloos op kan wachten haha :D
    Ik zou 2 ringen halen, en het lekker romantisch maken. Times Square, wauw! Hij gaat zeker wel ja zeggen :D
    Ik weet niet of ik op mijn knieën zou gaan, maar dat ligt ook aan het moment als je het dan wil doen, doen!
    Spreek vanuit je hart en het komt allemaal goed!

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat ontzettend stoer :)
    Gewoon doen wat voor jou fijn voelt!

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb ook mijn man ten huwelijk gevraagd maar was een spontane actie dus had geen ringen of iets maar ben wél door m'n knieën gegaan en de ober stond erbij met een kaars en een bloemetje :D

Als ik er nu zo over nadenk zou ik ook nog geen ring(en) kopen, mijn man bijvoorbeeld draagt geen ringen...zijn trouwring hangt nu ook aan zijn ketting. Zou hier wel rekening mee houden, straks zit ie met twee ringen die om een ketting moeten. Doe het zoals jij het wil, alvast succes én plezier :)

19. MamavanMJ

Tnx allemaal voor jullie reacties.

Ze hebben bij een sieraden winkel nu de 2e ring voor 5 euro. Dus genoeg keus. Alleen vriendlief houdt niet van brede ringen... En hoe kom ik toch achter de naam.
    Vind het zo spannend!

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had heel droog "trouw met mij" gezegd, toen we gewoon naast elkaar op de bank zaten. Dat was voor hem genoeg blijkbaar want ongeveer 1 week later kwam die met een ring aanzetten en ging meneer op z'n knieën :) (En later zei die dat hij stiekem bang was dat ik alsnog nee zou zeggen)

Deel Deze Pagina