Dag van eisprong bekend. Maar kun je dan toch 'langer' zwanger zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissCK, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCK

MissCK Niet meer actief

Hoi dames.

Ik weet de dag van mijn eisprong. En denk dus dat ik vandaag
    7 weken zwanger ben. Met een onregelmatige cyclus.

Maar kan het zijn dat je na een eerste echo toch vooruit wordt
    gezet naar 8 weken of iets dergelijks?

Of is het zo als ik mijn eisprong weet dat je dan ook echt 7 weken bent.

2. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eisprong dag was mij ook bekend (door ovulatietesten en temperaturen) dus dacht ook te weten hoe lang ik zwanger was. Maar bij de termijnecho werd ik toch 2 dagen vooruit gezet. Nu is 2 dagen niet heel veel maar stond er toch even van te kijken. (misschien heeft ze gewoon fout gemeten haha)

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum Belgiƫ
    Ja hoor. Obv mijn eisprong ben ik komende vrijdag uitgerekend, maar de gyn heeft me 4 dagen vooruitgezet en de datum op vandaag geprikt!

Bij de eerste was het omgekeerd: ook daar wist ik exact wanneer ik mijn eisprong had, maar daar werd ik 4 dagen achteruit gezet (maar ben uiteindelijk om m'n eigen berekende datum bevallen)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Variatie kan komen doordat de bevruchting en/of de innesteling op een ander moment plaatsvinden dan 'volgens het boekje'. Dus als je bv een snelle innesteling hebt gehad, dan kan het best dat je bij een termijnecho een paar dagen vooruit wordt gezet.
    En dan heb je natuurlijk ook nog meetfouten; per ongeluk een milimetertje extra meenemen bij de termijnecho, en je krijgt zo een dag 'extra'. Ze nemen daarom ook vaak het gemiddelde van een paar metingen, maar goed, dan ook kan het best zijn dat het gemiddelde afwijkt van de werkelijke grootte natuurlijk.

Deel Deze Pagina