Ben er een beetje laat mee , maar goed.. Om half 10 hebben m'n lief en ik een afspr bij de gyn. Heeft iemand nog tips/belangrijke vragen die ik kan stellen? Zelf heb ik er al een aantal, maar misschien dat ik iets belangrijks omtrant m'n cyclus vergeet (we gaan dus omdat we al een lange tijd 'proberen' goed zwanger te worden/en te blijven) Ben bang dat ik er teveel van verwacht, want misschien staan we zo weer buiten!? Vragenlijstje invullen en ..HUP..Mirre ga maar weer proberen daar ben ik bang voor We zien het wel, ik hou jullie op de hoogte. Liefs, Mirre
Lieve Mirre, het komt wel goed. Vraag maar raak aan die vrouw daar is ze tenslotte voor. Ik moet zelf op 12 september. Ik weet wel dat ik schoon ben namijn miskraam maar toch. Is altijd fijn een expert te raadplegen. Ik wens je veel sterkte en veel liefs van jennie72
Ze nemen echt wel de tijd voor je. Zou wel eerst veel vragen zijn en ik dek dat ze ook wel een inwendige echo maken, kijen hoe je baarmoeder eruit ziet. Ben benieuwd hoe het is gegaan? Groetjes Anna
Blijf op je voetstuk staan..!! Ze zal eerst vragen stellen,en idd wellicht een echo maken.. Heel veel succes,en kop op! Groetjes,Alida
Heel veel suc6 meis! Ik zou het gesprek even op me af laten komen. Misschien komen er dan wel vanzelf vragen bij je naar boven. Wat je iig mee moet nemen (als je die hebt); tempkaartjes, lengte van je cyclus van de afgelopen maanden....daar kunnen ze al best wat aan zien denk ik.
We zijn naar het ziekenhuis geweest en we gaan flink de molen in. Ik moest vandaag gelijk bloed laten prikken (om de hormonen te checken), volgende week weer! M'n lief moet over 2 weken z'n zaadjes inleveren, we hebben vragenlijsten en ik moet een H.S.G.(=rontgenfoto van de baarmoeder en eileiders met behulp van contrastvloeistof) laten doen Dat vind ik wel een beetje eng en de gynaecologe was er wel heel eerlijk in en zei dat het best een beetje pijnlijk zal zijn en heeft me gelijk een recept meegegeven van pillen die ik alvast daarvoor in moet nemen (Naproxen ofzoiets) Ik heb m'n cyclus het afgelopen jaar goed bijgehouden dus die heeft ze opgeschreven en vooralsnog denkt ze niet dat het ligt aan m'n eisprong. Ik vind het erg spannend, maar ben wel een soort van blij dat we gewoon lekker doorgaan , maar dat er ook serieus gekeken wordt of er iets mis is met mij of m'n lief. Haar advies was ook om de komende week nog goed te klussen..ook al dacht ik dat m'n ei al geweest zou zijn. Volgens haar kan het zo zijn dat hij er toch nog aankomt (ook al zegt de ovu-test iets anders..), maar m'n temp lijstje vond ze vreemd vandaar. We gaan gewoon door en ik voel me een vreemd soort van opgelucht. Nu moet het alleen nog gaan lukken. Liefs, Mirre
Wauw toppie zeg.....goed gevoel lijkt me!! Er wordt serieus naar gekeken!!! Ben benieuwd hoe het verder gaat meis...
San, Het is een beetje een vreemd gevoel, raar maar waar. Ze keek naar m'n templijstje en volgens haar kon het net zo goed nog zo zijn dat m'n ei er nog wel aankomt dus blijven.......klussen!! Hoop natuurlijk dat het alsnog via de natuurlijke weg nu gaat lukken snel,maar dat is afwachten. We worden in iedergeval serieus genomen en dat vind ik ook wel wat. Mirre
Sjonge, wat een hoop informatie krijg je dan ineens. Fijn dat ze gelijk actie ondernomen hebben. Ik ga overal voor duimen/fingers crossen.... Maar begrijp dat jullie nu vooral weer een weekje in de klusfase zitten?
@Ingiemoppie Ja, flink klussen. Ik dacht dat we al voorbij de vruchtbare tijd zaten, maar daar was zij niet zo zeker van dus...GO!! Maak me alleen nu wel een beetje zorgen om het H.S.G. onderzoek,want dat schijnt een rotte te zijn!! Pffff...(duim een beetje dat het deze cyclus raak mag zijn, dan hoef ik niet)
Fijn dat het alvast wat voor opluchting heeft gezorgd en dat je serieus bent genomen. Ik ga voor je duimen dat het snel raak is!!
Fijn dat er naar gekeken word! Maar ik snap iets niet goed. HSG is toch om te kijken of je eileiders open zijn enzo? maar dat is al bewezen, je bent zwanger geweest (sorry) Of is HSG ook ergens anders voor? groetjes
Daar is dat onderzoek volgens mij ook voor idd. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat 1 eileider verstopt is, waardoor er verminderde vruchtbaarheid is. Weet niet...roep ook maar iets...
\/ \/ Heeeeeeel hard. Ik zou ook tegen zo'n H.S.G. opzien, als er al verteld wordt, dat ie een beetje onaangenaam is...
Kun je geen laparoscopie krijgen dan? Doen ze ook gelijk HSG en ze kunnen ook gelijk de buitenkant van je baarmoeder, eierstokken zien. En kunnen ze ook zien als je eventueel ooit infectie,s of verklevingen heb gehad. Dat vond ik fijn aan deze kijkoperatie en je bent binnen een week er helemaal weer boven op. En na een half jaar na de operatie ben ik zwanger geworden. Groetjes Anna.
hoi meid fijn dat er nu eens naar gekeken word en een hsg kan pijn doen maar als je eileiders toegankelijk zijn heb je er minder last van als dat ze verstopt zitten omdat het dan open gespoeld moet worden nou meid ik hoop dat alles goed zit en je snel zwanger bent!
ps annas een kijkoperatie krijg je niet zomaar ik denk dat ze eerst gaan kijken hoe de hormonen en de zaadjes en dergelijke zijn voordat ze over gaan op een laparoscopie ik heb die ook gehad samen met een leo behandeling en een hsg maar dat deden ze niet zomaar daar is wel een tijdje over heen gegaan maar het ligt er ook aan wat voor gyn dat je hebt!
Caruli, dat denk ik dan ook welke gyn je hebt. Die van mij zei gewoon gelijk een laparoscopie waar gelijktijdig mijn eileiders werden door gespoeld. Het is natuurlijk hoe de situatie inelkaar steekt. Maar weet wel dat er tegenwoordig sneller een laparoscopie word gedaan met gelijktijdige HSG, zoal voor de patient prettiger als zoal voor de gyn, want het is binnen een kwartiertje klaar. Lees toch wel eens verhalen dan denk ik toch dat ze dat een patient aan kunnen doen. Mirre kan het altijd vragen ik heb haar inmiddels ook al in een andere topic gezien waar ik ooit eerder heb gereageerd en ik begrijp dan best dat je maag er van gaat omkeren als je het leest over HSG.