Oh ja precies dit... ik heb ook bij mijn tweede kind pas het dragen en voeden forum ontdekt Voel me soms zo schuldig naar mijn eerste dat we toen zo streng met alles waren, maar ja het is wel een heerlijk lief rustig braaf ventje en de tweede is toch echt meer een draakje geworden. En ik wou borstvoeden ook wel een maandje proberen, maar het werden jaren
Nee joh, dat moeten we allemaal optellen en gewoon inhalen. Komt waarschijnlijk wanneer ze t huis uit gaan. Tegen die tijd heb je een goed excuus voor die sabattical.
[QUOTE="boogiebril, post: 21537359, member: Ik zou echt noooooit met spuug wat viezigheid op zijn gezicht weghalen, want dat vond ik vroeger echt zo smerig als mijn moeder dat deed! Mislukt...[/QUOTE] hahaha die! en alle uitspraken van mijn moeder die ik verschrikkelijk vond zou ik nooit gaan herhalen. "ik ben hun moeder niet dus heb er niets mee te maken dat ... dat wel mag" "als ... in de sloot springt doe jij dat dan ook?" "net zo lang terug naar beneden tot je wel normaal die trap op kunt zonder te stampen" "je moest eens weten wat ik allemaal niet leuk vind en toch moet doen" en zo zijn er vast nog 10 zinnen die ik onbewust regelmatig gebruik. Af en toe hoor ik gewoon mijn moeder praten als ik zelf tegen zoon praat.
1. Zo veel mogelijk voorlezen -> regelmatig verkoop ik 'nee' als mijn dochter wil dat ik haar voorlees. Dan heb ik gewoon even geen zin om wéér Broer Berends been te breken of naar de oma van Boer Boris te gaan 2. Niet of alleen bij uitzondering in het bijzijn van mijn kind op mijn telefoon zitten -> gewoon mislukt 3. Niets van Woezel en Pip in huis -> Maar ja, cadeau gekregen... 4. Geen speelgoed met licht- en geluidseffecten -> Maar ja, cadeau gekregen. En hét wondermiddel om je kind stil te laten liggen tijdens het luier verschonen
Te soft zijn.. ik heb heel lang met kinderen gewerkt voor ik ze kreeg en was heel streng. Voor mijn eigen kinderen ben ik een watje, veel te toegeeflijk Gelukkig is mijn man er ook nog..
Dat laatste dacht ik inderdaad ook nooit te gaan doen. Én m’n vinger nat maken en nog even z’n melksnor wegpoetsen bij gebrek aan een vochtig doekje. Vond ik zelf vroeger zo smerig als mijn moeder dat deed. Maar ja, als je dan voor de crèche staat... toch ff snel.... Waar ik me dan wel aan houd is dat ik nooooit bij mijn baby/dreumes de “restjes” die met bijvoeding naast de mond zitten opschraap met een lepeltje of met je vinger weg veegt en díé vervolgens in je mond stoppen
Ik heb me aan de meeste voornemens wel kunnen houden (borstvoeding, geen speen, niet in ons bed slapen, alleen snoep op feestjes, vers voedsel (behalve op vakantie), niet teveel lichtjes- en geluidspeelgoed, al hebben we wel een paar dingen. Maar een paar dingen zijn er toch bij in geschoten: -tv kijken. Ik was voorheen erg van de beperkte schermentijd maar sinds we de oudste filmpjes van Sinterklaas lieten zien (hij was ruim 1,5) is hij verslaafd. Over het algemeen blijft het bij een uurtje in de ochtend en een half uurtje na het avondeten maar vooral dat uurtje in de ochtend wordt op een druilerige dag toch wel eens wat langer. Met de iPad zijn we gestopt sinds we weten hoe slecht dat eigenlijk voor kinderogen is. -wij zouden gewoon weekendjes weg blijven gaan. Misschien niet het eerste jaar maar daarna konden de kinderen best bij opa en oma logeren. Daar is dus niks van gekomen. De oudste is drie en is nog nooit wezen logeren. Ze gaan maar gewoon mee op weekend.
Heel herkenbaar! Ik ben op het werk veel stenger tegen de kinderen zoals bijvoorbeeld korstjes op eten mijn oudste van 5 eet nog steeds geen korstjes Thuis ben ik echt een softy! Gelukkig ben ik op het werk ook een stuk makkelijker geworden. Kinderen die bijvoorbeeld niet hielpen met opruimen vond ik onopgevoed haha oeps die van mij nu ook of bij je in bed slapen.Dat zou ik nooit doen Ze liggen beide regelmatig bij ons in bed. En zo zijn er nog heel veel dingen die ik zou gaan doen maar niets van gekomen is. Mijn werkgeefster verwoord het altijd heel mooi. Met je eigen kind heb je een emotionele band en op het werk niet.