tegen mijn dochter is eens een hond opgesprongen. halve cm meer opzij en zijn nagel had in haar oog gezeten. ze had er nu (gelukkig naast) een flinke schram van. Ik vind honden prima. Mijn kinderen zullen ze niet zomaar aaien, maar dit altijd vragen. Mijn andere dochter is bang voor honden, dus als er dan zo'n grote op haar af komt gerent word ik daar neit vrolijk van. Ik vind dat je honden los mogen lopen als ze niet zomaar naar kinderen stormen om er tegenop te springen, en ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal om de poep in een kinderrijk gebied op te ruimen. Maar ik kan niet aan de buitenkant zien of een hond gevaarlijk is, dus ik veroordeel ze niet om hun ras.
Het maakt volgens mij niet zoveel uit welk ras je hebt, er zijn nu eenmaal mensen die niet van honden houden en dat kan toch? Wij hebben een Golden Retriever die zo lummelig, sullig en lief is als maar kan maar er zijn nog zat mensen die een straatje omlopen als ik er aan kom lopen met mijn hond. Ik heb 'm trouwens altijd aangelijnd op straat (en nu hij ouder wordt overal eigenlijk) want ik kan er zelf ook heel slecht tegen als er ineens weer een grommende en kwaaie loslopende Herder op mijn hond af komt lopen. Is een paar keer gebeurd hier bij ons in de buurt en ik heb 't de baas laten weten zullen we maar zeggen. Je moet wel de baas over je hond zijn en weten wat ie wel of niet gaat doen tegen kinderen èn ook andere honden. Als je dat niet kunt ben je absoluut geen geschikte baas dunkt me.
Ik wil niet lullig doen, maar Husky's staan erom bekend kinderen te bijten... dat zijn honden die het snelst een kind aan zullen vallen. Dat neemt niet weg dat ik het prachtige beesten vindt en ze zelf ooit graag eens zou willen hebben!! Verder heb ik weinig met honden, vindt er niks aan en al helemaal die klein rotkeffertjes, zoals chiwawa's poedels en meer van dat soort spul vreselijk. Maar goed dat moet ieder voor zich weten. Met honden van welk ras dan ook moet je altijd voorzichtig zijn, het zijn en blijven beesten en die blijven onvoorspelbaar. Ook vind ik dat het aan de baasjes ligt als de hond tegen je opspringt of naar je toe komt rennen, dan heb je duidelijk je hond niet onder controle. Heb ook een hekel aan mensen die hun hond niet aangelijnt hebben, zeker waar het moet!!! Heb 1x gehad dat ik een witte broek aan had en ja hoor komt zo'n hond op me afgrend poten tegen me aan broek vies. Ik was vreselijk boos maar niet op de hond, want die bedoelt het goed. Maar heb wel die baas aangesproken.
Ik heb zelf een kruising labrador newfoundlander. Schat van een beest, maar angstig voor vreemden. Ik laat hem alleen loslopen op plaatsen waar dat kan, en als ik dat mensen zie lopen haal ik hem bij me. Ik vind het zelf ook niet leuk als er een loslopende hond op me af komt, omdat ik weet hoe mijn hond kan reageren op mensen. Je kan het gedrag van een hond nooit voorspellen. Als ik met mijn hond loop vind ik het helemaal niet leuk (al een paar keer bij een gevecht geweest, zo macho is ie dan weer wel). Ik hou mijn hond aan de lijn om hem te beschermen. Hij is dan in ieder geval niet fout geweest. Ik vind dat anderen hetzelfde moeten doen. Als een loslopende hond naar mijn hond loopt en er gaat iets mis is het mijn hond die de schuld krijgt ook al zit hij aan de riem. Ik laat vreemde kinderen hem ook nooit aaien, en let heel goed op als hij met mijn neefje speelt.
Ik heb zelf een hond en die hebben we geleerd dat ie absoluut niet zomaar op mensen af mag rennen. In de lift moet hij ook altijd netjes zitten, want niet iedereen zit erop te wachten dat mijn hond ze gedag komt zeggen. Hij is heel erg lief en amikaal en wil graag iedereen verwelkomen in de lift, maar niet iedereen vindt dat prettig, dus hij moet altijd netjes achterin de lift blijven zitten. Als iemand hem zelf gaat aaien prima, al moet hij dan nog blijven zitten! Als een kindje hem zomaar aait zeg ik altijd dat ze beter eerst even aan het baasje van de hond kunnen vragen of ze hem mogen aaien, want niet alle honden zijn even gek op kids als de mijne! De mijne vindt alles prima en vindt het heerlijk om aangehaald te worden, maar het is gewoon belangrijk dat een kind het eerst even vraagt voordat ze in hun enthousiasme op een hond afvliegen!
Ik vind het ook normaal dat je je kind beschermt, het zijn dieren en je weet niet hoe jou kind of de hond op elkaar reageren...en tuurlijk snap ik wel dat als een hond op jou kind afstormt je hem weghaald... maar ik snap niet dat sommige mensen al brand schreeuwen terwijl je nog niet eens in de buurt bent en ze netjes aan de riem hebt. Ook die vieze enge blikken...dat vind ik gewoon overdreven. En merk dat meer bij die bullebak dan die chihuahua mix...
nou ik vind het prima als mensen van honden houden.... maar hoef geen hond bij mij in de buurt ik vind het niks die opspringende , stinkende en natte honden tegen me aan. Zou het ook echt niet waarderen als ineens een hondje bij mn kindje zou komen later. Dat komt miss ook wel omdat mn zusje 4x in haar gezicht is gebeten toen ze 2 jaar was. ook door zo'n krengig klein rotbeest. ik liep met haar (ik was 5 denk ik) en ineens kwam die hond eraan. 'nee hoor zei die mw , hij is altijd zoooo lief''..... nou haar hele gezicht lag open en de littekens zie je nu nog.... dat beest is ook gelijk afgemaakt trouwens , maar ja daar had mn zusje niets meer aan............
En dat zijn dus redenen dat mensen met een bocht om honden heen kunnen lopen. Niet bij iedereen is dat zo en toen ik nog geen kind had was ik niet zo voorzichtig met honden. Mijn schoonmoeder had ook een hele lieve hond, Labarador, maar toch waren we voorzichtig met hem, ookal was het een goedzak, helaas is die een jaartje geleden overleden. Vriendin van mij heeft ook een Stafford, heeeeel lief beest! Elke keer als wij daar zijn komt ie naar ons toe. Maar toch ben ik op mn hoede, iig met mn zoontje, ik blijf erbij ze blijven onvoorspelbaar.
Precies en daarom vind ik het altijd zo grappig als mensen zeggen dat hun hond dat nooit zou doen, want dat weet je helemaal niet
Wij hebben een rottweiler. Een grote reu brede kop. Maar zo'n knuffel kont. En geweldig met kinderen. Waar ik een schijthekel aan heb is dat wanneer ik met bas aan kom lopen ze menen hun hond te moeten optillen. Ook al is er niks aan de hand. De rangorde is dan verstoord (hoogte) en onze hond snapt er dan niks van en gaaf als een idioot blaffen en grommen (nooit bijten hoor). Mensen in paniek, schreeuwen. Tja dan wordt het alleen maar erger. Ook die beestjes hebben pootjes om op te staan. Vanaf de schouder van hun baasjes durfen ze wel de boel op te ruien, maar wij zijn altijd de schuldige. Poosje terug. Ik kom met Bas uit het bos en zie een hond op de weg zitten helemaal alleen. Was trouwens donker. Mijne was los en ik dacht dan laat ik hem maar los omdat die andere hond dat ook was. Dacht ik. Ineens trekt de eigenaar de hond naar zich toe (zo'n lange uitlooplijn die ik in het donker niet had gezien). Beestje begint te blaffen en grommen terwijl zijn baasje hem omhooghoud met zijn riem. Dus onze bas die begint ook te grommen en te blaffen en loopt rondjes eromheen. Begint die vent mijn hond te schoppen en te slaan!! Ik heb er niet op gerageerd, want dan voelt mijn hond zich gesterkt en wordt het alleen maar erger. Na 5 min ouwehoeren had mijn hond het gezien en was het klaar. Ik heb die man gewaarschuwd, dat hij dit nooit weer moet doen. Als mijn hond had gereageerd op zijn geschop was het met hem niet goed afgelopen. Als je een hond koopt zorg er dan voor dat je er verstand van hebt. Een hond is een hond en niet een levende teddybeer, pop of kind.
ja precies! En daar kunnen de baasjes niets aan doen natuurlijk... vind altijd dat je maar in je hoofd moet houden dat het hoe dan ook , dieren zijn en blijven! En dieren kunnen nou eenmaal onvoorspelbaar gedrag vertonen. Kinderen gaan miss ook onbewust wat hardhandig met dieren om. ik weet nog wel dat ik vroeger altijd aan het neusje wou zitten van hondjes , want dat leek op dropjes.. ben er toen wel achter gekomen dat honden dat niet leuk vinden.... maar ja dat besef je als kind-zijnde niet! of ik vond het leuk om aan de staart te trekken.... dat waarderen de meeste honden ook niet ** ik was toen een jaar of 3 of 4 **
Als je een stafford aanschaft, weet je dat mensen een vooroordeel hebben. Ik heb er zelf 2 en heb daar inmiddels al 7,5 jaar mee te maken. Ik negeer de opmerkingen van de mensen, want veelal zijn dat de mensen met een klein hondje ala jackrussel, die vervolgens mijn hond aanvalt. Of mensen die mijn honden voor boxerpuppy uitmaken terwijl ze al echt een grijze snoet hebben en vervolgens terugdeinzen zodra ik vertel dat het een stafford is. Ik vind het zelf trouwens ook niet fijn als er een hond op mijn kind af zou gaan, met goede bedoelingen. Je weet nooit hoe een hond reageert.
Doodmoe word je van die vooroordelen. Wij hebben een Boerboel reu, 80 kg maar kan niet eens een vlieg doodmaken de goedzak. Mensen deinsen op straat al achteruit en beginnen al te gillen, terwijl hij echt niets doet. Schijnbaar is hij heel angstaanjagend Wij doen hem wel altijd in de achtertuin als er visite met kinderen komt, meneer is zo lomp en enthousiast dat ie de kindjes omver loopt.
ik moet zeggen dat ik bepaalde honden er ook wel enger uit vind zien als andere honden hoor! maar waarom neem je dan een hond waarvan je weet dat veel mensen daar vooroordelen over hebben???
Dit soort topics zijn gedoemd welles-nietes topics te worden, dat is wel jammer hoor. Zo zijn er mensen die heel erg veel van honden houden (zoals ik), of van katten (zoals ik), of van baardagamen of vogelspinnen of kanariepietjes. Dat moet toch iedereen voor zich uitmaken? Maar jammer genoeg wordt er bij honden te vaak gekeken naar de hond zelf en niet naar de baas terwijl daar toch echt de basis ligt van alle problemen, of juist plezier. Zoals velen van jullie zeggen niet te houden van honden die springen, blaffen, grommen, spelen en noem maar op, zijn er ook mensen - waaronder ik - die het niet hebben op kinderen die dieren pesten en willen uitproberen hoe lang het zal duren voordat een hond iets terugdoet. Zoals het lekker aan de oren trekken, of stokken nagooien als je langswandelt op je dooie akkertje, of het allerergste, vuurwerk naar 'm toegooien. Ik heb alle drie al vaker dan eens meegemaakt met mijn lobbes en - graag met de hand op mijn hart - ik kan vol overtuiging zeggen dat mijn hond nog nooit is uitgevallen naar een kind. Dat komt omdat we jarenlang cursussen en trainingen met 'm hebben gevolgd waardoor hij heeft geleerd. Ik vraag me bij zulke kinderen wel eens af of de ouders - met kinderen - ook niet veel zouden hebben aan zo'n 'opvoedcurus'. Mijn hond is meer dan een vies, nat, oud, stinkend grommend monster, hij is mijn maatje die ik nu al 12,5 jaar bij me heb en waar ik meer aan heb gehad dan menig 'vriend' bij voorbeeld. Ieder z'n hobby of liefhebberij, die van mij hebben nu eenmaal vier poten. Maar goed, dit zal vast en zeker weer verkeerd vallen want ik ben nu eenmaal zo'n 'hondentrien'.
Omdat ik een hond uitzoek op zijn karaktereigenschappen en wat ik het beste bij ons vind passen. Ik zoek geen hond uit voor andere mensen. En ik kan er al helemaal niet mee zitten wat ze van hem vinden. Dat is het probleem is hun eigen probleem. Ik ga echt heen hond uitzoeken op basis van wat mijn omgeving fijn/mooi zou vinden. Ben gekke henkie niet.
Nee natuurlijk kunnen baasjes daar niks aan doen, maar ga er gewoon nooit vanuit dat je hond niks doet of zal doen want dat is naif en bullcrap!
Dat je hond het nooit heeft gedaan betekend niet dat hij het ook nooit zal doen... Daarom blijf ik zeggen het BLIJVEN DIEREN die niet te voorspellen zijn. Ik heb verder niks tegen hondenliefhebbers, ik hou van katten, maar ik haat honden niet. Alleen de baasjes zijn soms gewoon te makkelijk.