Dat ben ik met je eens. En ik geef ook aan dat bij ons ook de grens daar ligt dat het niet gebeurd in nek en hoger. Je kan dat nooit niet meer bedekken en ook op 80 jarige leeftijd loop je altijd met dat stipje in je gerimpelde nekkie En je moet daar in een relatie ook over kunnen praten. Jij was ook niet degene die zei dat je er een punt achter zou zetten maar dat las ik meer uit de reactie van Umm. Vind dat best ver gaan. Toen ik me haar toch kort knipte en me vriend dat NIKS en lees echt NIKS vond heeft hij ook niet gezegd je komt maar terug als t lang is.
Mijn man mag van mij een tatoeage nemen als hij dat graag zou willen. Al zal ik hem dan wel zeggen dat ik dat niet mooi zal vinden.
Ik zou er niet direct een punt achter zetten maar zou wel sterk het idee krijgen dat hij gewoon compleet lak aan me heeft door het toch gewoon wel te doen ondanks dat ik het vreselijk zou vinden, en daarom zou ik me idd afvragen of we nog wel zo goed bij elkaar passen. Heeft dus meer met het feit dat maken dat hij zo'n heftige keuze maakt zonder mijn instemming terwijl het zoiets onnodigs (in mijn ogen) is als een tattoo, dat het blijkbaar toch echt MOET.
Ik ben het hier wel mee eens hoor.. Achter mijn rug om een onopvallende tatoe, zou toch serieuze relatietherapie betekenen om de boel te redden.. En een opvallende tatoe en dan ook nog eens achter mijn rug om zou denk ik toch echt wel die punt betekenen.. Het zou me niet eens meer om die tatoe gaan, maar dan heeft je partner gewoon sch**t aan je! Dan zou ik me echt waardeloos voelen.. Gr. Carlien
Als mijn man een tatoeage zou overwegen trouwens, zou ik wel een enorme midlifecrisis vermoeden. Dus misschien is therapie dan toch niet zo slecht idee...
Hahaha Ik maak mijn borst nu al nat! Maar als ik hem een beetje goed inschat, gok ik dat ik als voorteken eerst een sportwagen voor zie rijden.. hihi, automonteur hé! Gr. Carlien
nou dit gaat weer een hele andere kant op.. denk dat je zeker als volwassen hier gewoon over kan praten enzo en dat er sowieso of het nu heftige of geen heftige beslissingen niet achter iemand z'n rug om gaan? of ben ik dan raar? Ik vind het gewoon vreemd om te zeggen ik verbied het hem. sorry daarvoor dat is mijn mening. Neem aan dat volwassen mensen er samen uit zullen komen en als hij er goed over nagedacht heeft en een voor hem speciale tattoo wil op zijn rug of welke onopvallende plek wie ben je dan om dat te "verbieden" vind het erg kinderachtig sorry.
Wat verbied ik hem dan? Ik heb het nou over achter mijn rug om een tatoe laten zetten.. Het zal mij een worst wezen welk plaatje hij kiest, alleen wil ik wel graag voor die tijd op de hoogte worden gebracht, lijkt me normaal.. Gr. Carlien
Volgens mij niet. Ik ben hier een beetje geneigd te denken aan iets met schoenen passen, en ze dan ook aantrekken, enzo.
over inspraak tattoo..: mijn vriend wilde de naam van zijn overleden vader op zijn borst zetten... hartstikke mooie gedachte natuurlijk.... MAAR ik vond het maar raar om alleen een "mannen naam" op je borst te hebben... Bedoel de meeste weten niet eens dat zijn vader zo heette.... en dan vond ik het maar vreemd overkomen... maarja hij wilde dat perse heel zn tattoo's zijn maorie stijl.... heb ik zitten googlen en zoeken etc... en met het volgende idee gekomen: een maoriesymbool wat betekent: "engel op schouder, spiritueel begeleider" en daarbij de geboorte en overlijdensdatum van zijn vader.... hij vond het geweldig.... en ik ben blij dat hij niet met een mannennaam op zn borst loopt.. win-win situatie...
Ik vind ze lelijk, eerlijk, ik vind tattoo's geen gezicht, maar, het boeit me verder niet. Ik kan er ECHT niet wakker van liggen of iemand ze wel/niet heeft. Sterker nog, mijn man heeft er 2 en nu een derde er bij, een Maori, over zijn hele linkerkant van zijn borst, die gaat naar zijn rug in de winter en dan verder op zijn arm. Hij vindt het mooi, ik vind het hem niet misstaan, maar het is het voor mij gewoon niet. Het was niet nodig geweest Mijn man is zeer gespierd dus het misstaat verder niet, enne, hij is ambtenaar, hij werkt als gevangenbewaker in een gevangenis bij bollenslikkers. Hij heeft dus wel een bepaald type baan, maar hij heeft een hart van goud. Dus niets qua vooroordelen qua aso etc. Voor zijn uniform is het geen probleem, zolang het maar niet direct zichtbaar is, en aangezien hij altijd een bliuse draagt en een nette pantalon (politiekleding eigenlijk...) ziet niemand er iets van.
jijzelf kwam als eerste met de term aso... zie pagina 1... al schreef je niet dat mensen met tatoeages aso's ZIJN... mrar je vindt ze iets aso's hebben.... (wat daar nu precies het verschil aan is? Je kunt immers nooit aan de buitenkant zien HOE mensen zijn... maar daar gaat heel dit topic over.. )
ik moet toegeven, ik zal waarschijnlijk ook meteen naar zijn tattoo kijken maar dat komt waarschijnlijk omdat ik gek ben op tattoo's en dan eerder nieuwschierig ben dan vooroordel
dan ben ik ook te min voor sommige mensen in de samenleving heb een tattoo 3 roosjes met alle drie mijn kinderen hun naam maar mij maakt het niet uit
Maar weetje, er is altijd wel iemand in de samenleving die op je neerkijkt. Er zijn altijd mensen die een negatief oordeel over je hebben, niemand is perfect en er zijn altijd mensen die iets anders vinden dan jij. Is het niet omdat je een tattoo hebt, dan wel omdat je niet gestudeerd hebt of omdat je je haar blond hebt geverfd, omdat je op je 20e een kind hebt gekregen, omdat je geen borstvoeding geeft, omdat je geen merkkleding draagt, of omdat je juist wel werkt terwijl je een kind hebt, omdat je heel veel geld hebt, omdat je een alleenstaande moeder bent, omdat je homo bent: er is altijd wel iets en er zijn altijd wel mensen die op je "neerkijken" en van mening zijn dat jij het fout doet. Maar dat moet hun probleem zijn en daar moet jij je helemaal niets van aantrekken. Als je zelf maar gelukkig bent met wat je hebt en wat je doet.
wij hebben een eigen bedrijf, en mijn man heeft ook een sleeve. Hij heeft dus echt noooooit korte mouwen aan, en mensen met zichtbare tattoo's nemen we niet aan. (als ze ze bedekken wel, maar als ze met een t-shirt komen solliciteren met een tattoo op de arm zijn we snel klaar) Omdat we in een beetje een ouderwetse branche zitten met veel mensen van middelbare leeftijd, die je er toch op afrekenen. Ik vind het wel jammer, maar ik stoor me er niet echt aan. Het is nou eenmaal zo dat mensen een beeld erbij hebben, zeker 50 plussers.