Vooroordelen groot gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Chica82, 29 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Want? Ik ben erg blij dat de juf wel.heeft aangegeven dat het gedrag soms we eens te wensen overlaat bij mijn dochter. Thuis is ze namelijk ook weer anders. Als juf niets had gezegd hadden wij ook niet geweten wat we nu weten.

    Dat gemekker altijd dat de juf niets mag doen of zeggen. Misschien heeft juf een punt en kan je natuurlijk ook kijken of je er iets mee kan ipv de juf af te schieten.
     
    Paardenbloem, Chechi, Roanna en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief

    lees even laatste alinea?!
    Daar staat exact dat ik het anders bedoel dan dat ik typte… dankjewel
     
  3. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ja dat staat er inderdaad. Maar je kiest er toch voor om het typen én te posten. Dat roept bij mij de vraag op of je het niet toch zo bedoelt. Anders zou ik in het vervolg de keus maken om het maar gewoon niet te posten. Het staat er nu immers wel.
     
  4. roever

    roever Niet meer actief

    dan lees je er maar over heen…
    Sjonge jonge…
     
  5. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Het gaat er niet om of ik ergens overheen lees of niet.

    Het lijkt mij gewoon verstandig om dingen niet op te schrijven en te posten als je ze niet zo bedoelt.

    Je schrijft letterlijk dat je het geneuzel vindt als iemand zich geen man of vrouw voelt maar iets anders (wat overigens niks met seksualiteit te maken heeft maar met genderidentiteit). Ik zou echt niet weten hoe je dat anders bedoelt of hoe ik zoiets zou moeten begrijpen. En als ik dat lees dan hoop ik dus oprecht dat jouw kinderen later in jouw hokjes passen…
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  6. roever

    roever Niet meer actief


    Nogmaals… hier denken we juist niét in hokjes…. Maar ga hier verder geen discussie over aan. Lang leve de sm en het verkeerd interpreteren…
     
  7. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28

    Ja dit vooral herken ik heel erg. Mensen die steeds weer zeggen dat 4 kinderen wel heel veel is. Ik denk dat het vooral iets over die mensen zelf zegt en vaak veel minder over degene over wie ze het hebben. Ze hebben het bijvoorbeeld zelf zwaar met 1 of 2 kids en kunnen zich niet voorstellen dat het leuk en gezellig kan zijn met 4. Overigens vind ik niet dat het altijd maar leuk en gezellig is. Het is zeker enorm genieten en we zijn dol op de kinderen, maar vaak is het ook echt wel hard werken, want ze hebben allemaal hun aandacht nodig en niet allemaal dezelfde manier van aanpakken.

    Maar de opmerkingen over ons gezin en over hoe wij en de kinderen het doen herken ik niet zo. Juist vaak mensen die hun bewondering uitspreken over hoe het bij ons gaat, hoe leuk en lief de kids zijn e.d. We hebben wel onlangs een vervelende ervaring gehad met een oppas die na 3 dagen bij ons oppassen niet meer wilde komen oppassen, maar dat verder niet wilde toelichten in een gesprek. Ze strooide met wat losse nare opmerkingen in een mail en daar moesten we het mee doen. Dat heeft er echt wel even ingehakt met name bij mij. Wij waren na dag 1 ook al wat minder blij met haar, de kinderen klaagden over haar, enz. Maar dat hadden we even willen bespreken om te zien of we er samen uit konden komen. Helaas niet de kans voor gekregen. Datgene wat ze noemde in haar mail hebben we wel even heel goed tegen het licht gehouden, om te zien of er een kern van waarheid in zou kunnen zitten. Op basis daarvan ook weer eens met z'n tweeën als ouders en ook met onze kids om tafel om het te hebben over hoe we met elkaar om willen gaan. Dat doen we overigens sowieso af en toe, soort gezinsgesprekje waarin we afspraken maken en benoemen wat fijn is maar ook wat onderling beter kan. Dus dat zou mijn tip zijn: ook al lijken de opmerkingen van buitenstaanders niet terecht, kijk er toch even heel goed naar en bespreek met je man of er een kern van waarheid in kan zitten of dat je er iets uit kunt halen waar je iets aan hebt. Vraag het ook eens actief aan iemand anders die er kijk op heeft, die eerlijk is en die met je mee kan denken, een vriendin ofzo of je ouders. wij hebben dat toen ook gedaan en een oude oppas weer eens opgebeld en gevraagd of zij iets herkende. Dat leverde wel weer wat bruikbaars op. En ook weer bevestiging van wat er fijn is en goed gaat.
     
    Roanna, Lies1611 en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Herkenbaar. Adhd weet ik niet, maar wel een impulsief zoontje van net 4 jaar die altijd rent en het liefst de verkeerde kant op. Als hij buiten speelt zit ik buiten erbij in de straat. Mijn oude buurman zei dat kinderen van 4 jaar heus wel alleen kunnen spelen. Ja, dat kunnen de meeste wel, mijn dochter kon dat wel ja..maar ik ken mijn eigen zoontje. Moeilijk als mensen het niet snappen.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    @roever Bedoelde je stigmatisering?
     

Deel Deze Pagina