Nee joh die melding bij het AMK is natuurlijk bullshit zolang er niks speelt...Dus dat zal niet in het belang van je kind zijn
Ik heb er inderdaad geen moeite mee dat je het hier plaatste. Ben zeer benieuwd wat de anderen hiervan vinden. Ik vind het, en dat weet je, kant nog wal raken. Ik weet dat jij alleen maar de negatieve kanten zien ivm je werk, maar ik zie ook de positieve kanten. Zoals iemand hier dat zo mooi schreef, de beperkingsbril... Ik vind dat jij die bril in dit geval ophebt!
Nee het cb is zo lekker in het belang van mijn kind bezig geweest? Sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over.. Tuurlijk zal zo'n melding echt wel nodig zijn in sommige gevallen, maar ze moeten niet iedereen over 1 kam proberen te scheren.. En onbewust doe jij dat dus ook, want je hebt een 'beperking' dus zal het 'ooit' wel fout gaan
Ik snap niet zo goed waarom jullie er zo moeilijk over doen..Dan gaat het dus in jouw eigen geval niet op en is dat alleen maar goed en is het toch voor jezelf verder geen probleem? lijkt mij alleen maar goed dat je er incidenten mee kan voorkomen daar waar dat nodig blijkt te zijn en daar waar t niet nodig is, is er niks aan de hand..toch? Ik begrijp dat het belachelijk is dat er al over amk's en ots en whatever wordt gesproken als alleen nog maar blijkt dat mamz een 'stoornis'(of hoe je t ook wilt noemen zonder t rot te laten klinken) heeft..da's onzin, maar verder zie ik t probleem niet ?
Ik spreek voor mezelf. Ik doe er moeilijk over omdat ik me aangevallen voel als moeder en persoon zijnde door jouw opmerkingen. Jouw ideeën en opvattingen zijn in mijn ogen alleen maar vooroordelen namelijk...
Vooroordelen zul je helaas overal houden. ZO dus een vooroordeel over borderline, maar je hebt het ook met oa tienermoeders die zijn ook ALTIJD slecht omdat ze nog ''tiener'' zijn. Of als je vroeger mishandelt bent zul je dat later bij je kinderen onbewust ook wel eens doen. Kijk wat ik vind is je hebt verschillende soorten borderline, ik kan iemand die het echt heel heftig heb en ook helemaal in de knoop zit! die zal dus echt voorlopig niet aan kinderen moeten beginnen, al wil ze het soms zelf wel. Maar heeft toch het verstand het NIET te doen omdat ze weet dat ze het never niet aankan. Ivm erge borderline. Maar je kan ook borderline hebben en het perfect onder controle hebben. Zelfs aan die mensen merk je gewoon niks. En hebben het allemaal op orde dus waarom zijn ze dan anders? omdat ze paar kleine problemen hebben? Nou ik heb zelf geen borderline maar ik kan heel slecht tegen grote druktes en erg moeilijk met veranderingen omgaan. Ook toen de 1ste geboren was heb ik het even moeilijk gehad omdat ik vaak voglens schema werk. En altijd alles op orde wilt hebben. Maar ik weet wel dat het maar even is en me kindje nooit zal verwaarlozen sterker nog die slepen me er altijd doorheen. Kortom wat ik wil zeggen is ik hou niet van mensen die vooroordelen ik zeg altijd kijk eerst naar jezelf ! ben jij de perfect moeder ( wat is perfect?) en doe jij alles wel zo goed en dan pas oordelen over een ander! maar doe het dan wel met die ander samen dat je ook de vooroordelen dan de wereld uit kan helpen! dat is mijn mening
Sorry, maar ik vind het stukje van Niva niet 'kant noch wal' raken. Ik zie er veel dingen in waar bij stilgestaan moet worden. Want het gaat over borderliners in het algemeen en niet over jou als persoon met borderliner. En... iedere borderliner is anders. Dus je stelt wat regels en voor de een moet je een bepaalde regel aanscherpen en een andere versoepelen. Dit heeft dus ook te maken hoe sterk je als persoon bent, hoe goed je jezelf en je stoornis kent en in controle hebt. Want... als borderline volledig onder controle zou kunnen zijn... dan zou het bij wijze van geen borderline meer zijn! Dat blijft gewoon het moeilijke van een psychische aandoening. 9 van de 10 misbruikte jongens doen het later zelf ook. Ja, je verwacht het niet. Want... ze kennen de pijn, angst, onmacht en ga zo maar door. Maar toch is het zo. Zo ook met mishandelen. Daarom kan het in zulke gevallen ook belangrijk zijn om het te melden. Puur om het in de gaten te kunnen houden. Dingen die een bedreiging vormen kunnen beter in de gaten gehouden worden. En dat is puur uit voorzorg. Neem een stom voorbeeld. De apk van een auto. Hij komt er dit jaar doorheen, maar het adviespunt voor volgend jaar = remmen. Ze kunnen je ook nu op kosten jagen en je remmen laten vervangen. Maar... ze kunnen nog 10.000 km. mee. Hun weten niet hoeveel je opeens gaat rijden. En jij zelf weet het wel. Dus... je kan het in de gaten houden! Puur voor je eigen veiligheid. Maar... je kan het advies ook in de wind slaan en tot volgend jaar met 60.000 km. doorrijden. Je krijgt een ongeluk, je remmen doen het niet meer. Zelf heb je niets, maar een ander wel wat. Dat is het risico wat je zelf hebt gelopen! Daarom is het belangrijk de risico's te kennen en niet alleen je kop in het zand te steken en te denken 'het zijn allemaal vooroordelen'.
@Niva: wat een rot stuk heb je geschreven. Ik vind het heel erg veroordelend en bangmakerij naar de ts toe. Ze heeft al moeite met alle vooroordelen en dan schrijf jij dat ze mss wel helemaal de fout in kan gaan als de kids wat ouder worden etc. Sorry maar dat vind ik echt erg onhandig van je. (wou wat anders schrijven eigenlijk) Ik heb geen borderline of andere psychische stoornis dus ik kan en wil niet oordelen. Als ik het verhaal van de TS lees heeft zij een prima opvang net en weet ze donders goed wat ze doet. Ja mss krijgt ze een terugval oid. Maar daar moet ze dan mee dealen als ze zich daar nu al druk om moet maken heeft ze geen leven meer.
Ik vind het heel helder verwoord eef en eigenlijk sla je exact de spijker op zn kop zoals ik het bedoel maar wat er op een of andere manier bij mij altijd erg aanvallend of veroordelend 'uitkomt' Misschien is het bij mij een gebrek aan nuances of een verkeerde manier van bewoorden, dus ik ben blij dat jij het wél goed weet over te brengen...
by the way..ik ga er geen openbare persoonlijke vete van maken hoor, daar pas ik voor.. Vind de discussie 'leuk' en boeiend, maar meer dan dat ook niet.. En ik pas er ook voor om de 'verpersoonlijking'te worden voor álle mensen met héééél veel vóóroordelen.. Degene die dat denken hebben me niet goed gelezen.
Ik lees hier dat bijna alle mensen die zelf een verrotte jeugd hebben gehad, hun kind later zelf mishandelen.....dat is misschien 8 van de 10 keer zo maar zeker niet 10 van de 10..... Je hebt ook nog zoiets als eigen verstand en ik weet dat sommige heel moeilijk hebben gehad maar het is geen excuus om zelf maar dader te worden. Ik heb een hele slechte jeugd gehad maar het zou nooit en dan ook never nooit in mijn hoofd opkomen om mijn kind te verwaarlozen/misbruiken etc etc, ik ga ook geen wraak nemen op mannen of vrouwen, ik word geen dader. Ik heb geen borderline maar een CPTSS Vooroordelen blijven altijd, vooral over de psyche want vele snappen hier gewoon niets van. Borderline is een vervelende ziekte.....maar het is geen gegeven dat een persoon met bps geen goede ouder zal zijn.
ik vind het heel goed dat er een vangnet ofzo moet zijn voor ouders met psychische problemen. MAAR, ik vind ook dat die vangnet verder moet kijken dan de stoornis. Ik denk dat het heel makkelijk is om naar iemand met bijvoorbeeld borderline een vingertje te wijzen van het komt door je borderline! Bijvoorbeeld : elke moeder heeft het wel een moeilijk, zit er ff doorheen, vind het opvoeden zwaar. En die mensen krijgen gewoon steun. Iemand met een psychische aandoening heeft het 'n keer moeilijk of vind het zwaar en dan word bij die gelijk gezegd : komt door je aandoening en we zullen het maar eens extra in de gaten houden en meldingen maken. Dat is natuurlijk not done! Vind ik. Mensen in de hulpverlening moeten verder kijken dan de stoornis/aandoening. Maar ook mensen irl moeten verder kunnen kijken dan je aandoening Bij mij bijvoorbeeld. Door mijn aandoening ben ik vaak vergeetachtig, ben ik wel eens tijd kwijt. Maar ik kan ook wel eens 'gewoon' wat vergeten of dat mensen het zelf vergeten zijn iets tegen mij te zeggen. Maar het is dan heel makkelijk om te zeggen : ja, maar jij vergeet altijd wat dat komt door je aandoening. dat is echt jammer. @Niva : ik vind je duidelijk en niet met vooroordelen of wat dan ook. Voel me ook niet aangevallen door je Kinderen moeten ten alle tijden beschermd worden. Ik wou dat ze dat vroeger ook hadden gedaan. Dan zit ik hier niet mee te typen
Zouden we er dan niet verstandig aan doen, om meteen bij elk geboren kindje in Nederland gelijk maar een AMK melding te doen? Want in 'normale' gezinnen gebeurt ook vaak iets naars, dus in hoeverre is zo'n gezin dan 'normaal'? Dan kunnen we beter gewoon 1 lijn trekken en elk kindje/gezin/ouders gelijk bloot stellen aan een AMK melding, want stel je voor dat ze iets niet hebben gezien..?
Amanthis, ik schreef 9 van de 10 jongens die misbruikt zijn. Dit zijn de statistieken. Hoe het bij meiden ligt en bij mishandeling, geen idee. En de ene keer zet je toevallig 10 jongens bij elkaar en dan doet niemand het, de andere keer alle 10. Je moet het op grote schaal zien. En natuurlijk is er ook nog iets als eigen verstand en verantwoordelijkheid. Maar dit gaat dus niet bij iedereen op. En daardoor val je dus weer in een risicogroep. Dat wil niet zeggen dat je het doet, maar het risico is groter. Waarom laten mensen massaal een nekplooimeting en triple test doen boven de 36? Juist... risicogroep. Wil niet zeggen dat ze een kind met het syndroom van down krijgen, maar ze lopen meer risico. En het risico van 1 op 1000 is klein. 1 op 300 is nog steeds klein, maar het risico is wel groter. Zo dus ook met mensen die mishandeld/misbruikt zijn. Borderline an sich is klote. Borderline bij iemand die er niet mee om kan gaan is nog veel meer dan klote. Borderline bij iemand die er goed mee om kan gaan is super, maar er blijft altijd een risicofactor. En nogmaals, ook ik veroordeel de borderliner niet. Ook de ts niet.
Ik vind je enigsinds sarcastisch én aanvallend, terwijl ik je toch meerdere malen heb gezegd dat een amk melding onzin is zolang er niks aan de hand is. Ik snap wel dat je pissig bent, maar nuttig discussieren is zo niet echt mogelijk...
ik lees dat veel meiden hier zeggen dat 9/10 of 8/10 hoe je het ook wilt noemen.. in herhaling zal vallen, met wat ze zelf hebben meegemaakt in hun jeugd.. ik ben het er niet helemaal mee eens.. ben vroeger mishandeld geweest, maar ik zou er niet aan denken om mn eigen kleine lieve meisje wat aan te doen! vindt dat dus ook een vooroordeel! is net zoiets als dat je zegt dat je vroeger een vreselijk verwend nest was en je eigen kind dat ook gaat worden.. vindt het zooooo nergens op slaan.. de meesten zeggen dus dat als iemand mishandeld is, misbruikt, verwaarloosd, gedumpt, noem t maar op.. dat die mama's dat ook met hun eigen kindjes doen! erg kort door de bocht weer.. en wat het CB betreft.. die mensen moet je niet wijzer maken want ze bemoeien zich dan overal mee.. er zullen best gevallen zijn die zorgwekkend zijn maar dat pik je er zo op je blote oog wel uit.. ik vindt het echt een stel bemoeihals.. en wij komen er alleen voor de prikjes.. ons prive leven gaat hun in ieder geval niets aan.. want zo kun je bij iedereen wel iets vinden wat niet goed is...
Lekker dat vaktaaltje. What the f*** is AMK? Om heel even los te komen van borderline... een stempel heb je in Nederland zo. Als je door problemen tijdelijk geen stroom hebt, dan wordt dit gemeld bij meldpunt kindermishandeling als je een kind hebt. Ook al zou je kind werkelijk waar niets te kort komen. En ja, dan heb je dat stempeltje... waar je niet vanaf komt. Terwijl de buurman even verderop altijd lief lacht, niets verkeerd doet bij anderen in de ogen, maar wel zijn kind bij wijze van iedere avond kleineert en psychisch pijn doet. Maar ja... die heeft het stempeltje niet. Het is dus ook maar net 'hoe overduidelijk is het voor de buitenwereld'. Ik ken iemand van dit forum die borderline heeft. Het was me op zich niet opgevallen. Maar iemand anders heeft me erop gewezen (was die persoon verteld). Nu ik het wel weet hou ik er rekening mee. Maar eigenlijk is het not done dat het me verteld is door die ander. En ook not done van mezelf dat je er nu bewust en onbewust rekening mee houdt.