Vooroordelen over mama's met Borderline

Discussie in 'De lounge' gestart door , 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

uiteraard weet mijn naaste omgeving het, en als ik het moeilijk heb of ik vragen heb is er altijd mijn moeder gelukkig die voor me klaarstaat.

Ik snap ook wel waarom Niva er op zo'n manier tegenaan kijkt, als ze in haar werk blijkbaar de gevallen tegenkomt waarbij het niet zo goed gaat.
    Dat wil niet zeggen dat het mij geen pijn doet, ik heb ook die stempel gekregen, totaal onverwacht.
    en als er over borderliners in het algemeen gesproken wordt doet dat mij pijn.
    Niemand heeft dan namelijk iets positiefs te vertellen, in mijn ogen worden 'wij' afgeschilderd als een stelletje kleuters.
    terwijl ik best slim en zelfstandig ben en gewoon normaal wil leven.
    helaas loop ik ook weleens tegen vooroordelen aan, een 'vriend' van me wilde geen contact meer omdat hij bang was dat ik hem zou stalken en op kraamvisitie waren vrienden van mijn vriend( die niet weten dat ik iets mankeer) en het gesprek van hun kwam op borderline en dat die mensen zo gek als een deur zijn, ja dat doet me pijn en ik hoop dan ook dat ooit het beeld over borderliners positief veranderd.
    dat mensen beseffen dat ook als je een stoornis hebt je gewoon een mens bent en dat ieder mens verschillend is.

daarbij heb ik ook gesprekken met een psycholoog hierover, ik wil niet dat sascha merkt dat er iets vreemds is met haar moeder en ik zal er alles aan doen om haar jeugd fijn te maken en haar te leren wat ik belangrijk vind in het leven..

zo, volgens mij heb ik niemand voor het hoofd gestoten met dit stukje tekst, want ik heb geen zin om me in een discussie te mengen :p

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Eigenlijk zijn de mensen die een stoornis hebben heel byzonder ;) Want gewoon is ook maar zo gewoon ;)

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

dat ben ik wel met je eens ja..
    ben gelukkig ook niet iemand die daarbij hoort..
    lijkt me echt vreselijk als je zoiets doet bij je eigen kind!
    maar helaas bestaan zulke mensen wel ja.. :cry:

4. Megan

Megan Lid

28 dec 2008
    44
    0
    0
    juridisch medewerker
    Flevopolder
    Mijn schoonzusje heeft borderline en is in verwachting van haar 1e kindje.
    De reacties op haar zwangerschap waren erg kwetsend voor haar en haar man. Er is zelfs door een onbekend familielid een melding gedaan bij de kinderbescherming. De kinderbescherming heeft die melding serieus genomen en heeft haar 2 keer bezocht. Alsof ze die stress erbij kon hebben bij haar zwangerschap. Ik weet zeker dat ze een hele goede moeder zal zijn.

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Misschien mijn stukjes eens beter lezen, dan kom je erachter dat ik niet uitga van cijfers. Dan lees je ook het stukje over de prenatale screening, wat ook in het beginsel op cijfers is gebaseerd.

De cijfers waar ik het over had zijn niet uit de lucht gegrepen, die zijn bewezen. En ik denk dat iedereen eerst een kans moet krijgen. En soms ook een 2e of 3e. Maar bepaalde feiten moet je gewoon onder ogen zien.

6. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

oh wat vals zeg..
    en zo kunnen anderen je het leven zuur maken hoor..
    echt heel vals.. en wie weet is zij wel een betere en lievere mama dan hunzelf... vreselijke mensen..

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Kindjes verdienen ouders die van ze houden, punt. Niemand op deze wereld is "normaal" of "perfect". We hebben allemaal zo onze dingen. Ik realiseer me heel goed dat het 1 wat ernstiger is dan het ander. Maar als je een partner hebt die de situatie goed in de gaten houd en je hebt eventuele begeleiding dan moet het wat mij betreft kunnen.

Ik hoop dat de meiden die hier "iets" hebben een super gelukkig leven tegemoet gaan en er alles aan gaan doen om hun kindjes het leven te bieden dat ze verdienen. En als het ooit te zwaar word dan zoek je hopelijk hulp. Als iedereen waarmee "iets" zou zijn maar geen kinderen mocht hebben dan zou deze wereld een stuk leger en liefdeslozer worden!

Geniet ervan meisjes!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo zeg...veel posts helemaal gelezen, andere vluchtig doorgekeken.

Vanmiddag zaten mijn man, zoon en ik in de auto. Ineens schoot mij het volgende te binnen:

Als je net bevallen bent, wordt je overdonderd door mensen aan de deur. Een hielprik, iemand van het CB, gehoortest, automatisch bericht van je gemeente, de SVB, belastingdienst, banken...etc etc.

Iedereen weet je te vinden en weet dat jij een baby hebt gekregen! Alles gaat helemaal vanzelf.

Waar is iedereen als vrouwen/moeders/mannen/vaders ZELF aangeven dat het niet goed gaat?

Ik denk, mening, dat veel instanties zich eens wat meer moesten bemoeien met gezinnen waarin het ECHT niet goed gaat en gezinnen waarvan 1 van de ouders een stoornis heeft, die goed te handelen is met bijv. medicatie, de ruimte te geven om een gelukkige, goede ouder te zijn. Ik weet namelijk, uit ervaring bij een vriendin, dat een stoornis niks hoeft te zeggen over de opvoedkundige kwaliteiten van iemand. Dan al helemaal gezwegen over de liefde die een ouder met bijv. borderline kan hebben voor haar kind.

Sommige opmerkingen vind ik hier ronduit kwetsend!

Een paar keer (2 volgens mij) een tekst verwijderd gezien...daarbij een tekst als "de wijste zijn" gezien..flauw.
    Als je niet gewoon mee kunt discussieren en achter je post kan staan, moet je misschien vaker nadenken voor je deze plaatst.

Zeker als je elkaar eigenlijk al wel kent (van andere topics) en bij voorbaat al weet dat het niet klikt, kan je beter overwegen zo'n onderwerp over te slaan. Uiteindelijk is daar niemand mee gebaat. Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven..maar wanneer is het zinvol als iemand een topic als deze opent?

Vooroordelen hou je inderdaad en misschien zijn ze er ook wel om uit de weg te ruimen.

@TS:
    Meid, als jij toch zeker weet dat je een goede moeder bent en blijft:
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan! Straks is Ruben grote broer!
    Het niet zelf kunnen krijgen van kinderen heeft ons ook niet tegengehouden er toch voor te gaan, daar zijn de meningen ook altijd nog over verdeeld.
    Ook wij vinden onszelf prima ouders!

Elmo

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    elmo je mag ook gewoon mijn naam wel noemen hoor, heb ik geen moeite mee

Ik heb de posts verwijderd omdat ik zoooo voorzichtig probeer om te gaan met de dingen die ik hier zeg (vooral in dit topic) omdat je mensen waarbij een onderwerp als dit zo persoonlijk is, al snel voor t hoofd stoot..
    Na het plaatsen en teruglezen viiel me op dat de toon verkeerd over kon komen, dat de woorden verkeerd gekozen konden zijn of dat de inhoud niet op de juiste manier overkwam..Daar is toch niks mis mee?
    Zou kunnen betekenen dat ook ik onzeker kan zijn en dat ik juist probeer te voorkomen mensen onnodig te kwetsen..

Wie zegt trouwens dat ik TS niet mag? Dat is helemaal niet waar, we liggen vaak met elkaar overhoop omdat onze meningen nogal uiteenlopen, maar verder heb ik geen hekel aan dr hoor..Dus waar je dat vandaan haalt kun je t beter naar terug brengen..

Zoals ik eerder al zei, ik heb geen zin er een persoonlijke vete van te maken...

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Is dat niet aan ons om te bepalen of we "ertegen kunnen"?
    Want hoe jij het hier nu typt is dat we beschemd moeten worden tegen je zinnen!
    Kom op zeg!
    Get off your high horse!
    Je probeer zoooooooo voorzichtig dingen te brengen?
    Sarcastische (biep)
    Waarom heb je zon drive om mensen die het al moeilijk hebben in het leven alsnog even met de neus erin te drukken dat we juist "anders" zijn?
    So?We hebben een emotionele regulatie stoornis,thats it!
    Ohh en bekijk het eens van deze kant God geeft ons wat we aan kunnen in dit leven,moet je nagaan hoe sterk wij zijn door al deze "problemen"
    En btw:Ik heb mijn berichtje even opgeschoont speciaal voor jou ;)

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    I rest my case...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zo en nu weer on topic.

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Jij hebt het over "we"hoor..

Ik heb het over hier..hier op dit forum..daar waar mensen al snel heeel verschillend denken en anderen op hun nek springen...dáár had ik het over.
    Tevens is dit onderwerp een persoonlijk onderwerp omdat het over voor -mensen-persoonlijke-dingen gaat ( ik las al mishandeling, ik las iemand die als 'slet'bestempeld wordt, ik las reacties van mensen die misbruikt zijn, ik las over borderline, ik las over andere psychische aandoeningen..dat zijn nogal heftige ondeerwerpen.) Omdat ik niet de persoon wil zijn die mensen onbedoelt kwetst probeerde ik mn posts te nuanceren, wat in mijn eigen ogen alsnog niet overkwam zoals bedoelt...
    Als het je opgevallen is noem ik begrippen als 'stoornis'of aandoening oid vaak tussen haakjes en heb ik ook gevraagd hoe de mensen die hier zelf 'last'van hebben dit dan noemen etc etc..Ik probeer dus respectvol (ondanks mijn andere mening) om te gaan met de kwetsbare onderwerpen..

Maar goed..bepalen 'jullie' vooral lekker zelf waar je wel of niet tegen kan...en kom vervolgens weer zeiken over mn 'botte' houding of kwetsende zinnetjes of verkeerd uitgedrukte woorden of of of..

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat is alles wat je erover wilt zeggen?
    Omg Dit zegt meer over jou dan over mij
    Je wou mensen met bordie uitlokken door dit te doen
    Dit is geen normaal gedrag,ga jij eens naar een psycholoog
    We zijn misschien wel snel op onze teentjes getrapt,maar dat betekend niet dat iemand als jij dat express moet uitlokken
    Probeer dat eens in RL en dan mag je wat "proberen",denk niet dat je er goed vanaf komt

15. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    :) GO PUZZ GO PUZZ, en ik wil er nog ff aan toevoegen dat je idd niet zo achterlijk hoeft te reageren niva,want dat zegt meer over jou als over ons mensen met die "VRESELIJKE ZIEKTE" want zo word het gezien en bestempeld!

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    :) je haalt de woorden uit mijn mond! :)

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    ? puzzcat djiez...
    Wat wilde ik nou uitlokken dan? Je moet effe nadenken voordat je dit soort denken zegt hoor
    En bedreig je me nou over wat je in RL zou doen?

Mensen ik ben hier wel uitgediscussieerd, ik vind het weinig respectvol zo en daar heb ik geen zin in..

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zie quote!

Kwebbel

19. Niet meer actief

Ik ben het met bosi333 en kwebbel eens. In de afgelopen 7 pagina's zijn nu dus genoeg voorbeelden gegeven over de vooroordelen die ik bedoel (en ik bedoel nu niemand specifiek voordat ik wéér mensen over me heen krijg ;)).

Mijn vraag was dus, hoe moet ik hier nu mee omgaan? Hoe gaan anderen hier dus mee om? Want zoals gemerkt, het kan dus vrij heftig zijn.

20. Niet meer actief

En sorry, geheel offtopic Puzzcat Spannende tijd zo te zien aan je banner!

En nu weer on-topic......

Deel Deze Pagina