Vooroordelen over mama's met Borderline

Discussie in 'De lounge' gestart door , 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

;)

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hmmm, is het nu echt nodig om Niva zo af te branden omdat ze een andere mening heeft?
    En zegt dat dan meer over haar dan over 'jullie'?
    Nee, ben het daar niet mee eens.
    Het was gewoon een discussie en in discussies worden soms dingen gezegd waar je het niet mee eens bent.

3. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ik zit hier ook met verbazing te lezen hoeveel aggressie er hier om de hoek komt kijken...vind dat persoonlijk erg veelzeggend voor de desbetreffende personen.

Grappig, hoe raak je bevooroordeeld..

4. puzzcat24

Het is geen geheim dat we last hebben van emotionele regulatie,ik schuif dat niet tussen stoelen nog banken
    Maar er is een verschil tussen een discussie en neerbuigend doen tegen mensen
    Sarcasme is ook niet een discussie,dat is proberen mensen te beledigen op een valse manier
    En dat het niet lukt,en dan schijnheilig te typen"Ohhh dat was niet de bedoeling?" nou breek me de bek niet open!

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    MEE EENS!

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Volgens mij heb je niet gelezen wat kwebbel heeft gezegd ONTOPIC!

7. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Het is maar hoe je het wilt lezen hé? Denk dat de neerbuigendheid wel meevalt, maar wie de schoen past trekt hem blijkbaar aan.
    Evenals het uitlokken waar je het over had...zie nergens dat er iets uitgelokt word...
    En al was dit allemaal wel zo...waar gaat het dan over om iemand te bedreigen, hoe bedoel je doorslaan...erg abnormaal dit.
    Je kunt ook denken laat maar kletsen...maar ja, dat zal dan wel borderline zijn.

Meer woorden wil ik hier niet aan vuil maken en je hoeft dus ook geen antwoord op je reactie naar mij zo toe te verwachten..

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Edit moderator: respectloze reactie verwijderd! Er is door een moderator zojuist een ontopic notitie geplaatst. Mochten er meer van dit soort uitspraken komen, dan zal dit topic gesloten worden.

9. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Met hetzelfde off-topic onderwerp als jij ;)

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Edit moderator: respectloze reactie verwijderd! Er is door een moderator zojuist een ontopic notitie geplaatst. Mochten er meer van dit soort uitspraken komen, dan zal dit topic gesloten worden.

11. puzzcat24

You go girl

12. puzzcat24

Waarom reageer je dan op mijn berichtjes?

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben nog geen moeder helaas, dus die vooroordelen heb ik nog niet over me heen gehad.
    Maar ervaring zat met vooroordelen over borderline.

Ik zeg vrijwel nooit dat ik het heb tegen anderen.
    Gaat ze niets aan vind ik.
    Maar wanneer iemand dan zwaar negatief aan het praten is over borderline ben ik niet vies van wat jaw dropping news ;)
    En dan zie je ze kijken .. huh?
    Jij borderline?
    Maar je zegt nooit dat je zelfmoord wilt plegen?
    Je armen liggen niet open?
    Je wil geen mensen vermoorden?
    Je bent niet gek?

Er zijn maar weinig mensen die weten wat borderline werkelijk is.
    En dan bedoel ik echt werkelijk, want hulpverleners kennen vaak alleen de theorie.
    In de praktijk werkt het vaak totaal anders.

De media geeft een beeld af van mensen met borderline.
    Dat beeld is negatief.
    Als mensen nu dus borderline horen denken ze meteen negatief.
    Heel menselijk, maar wel jammer.
    En helemaal jammer wanneer mensen dan niet bereid zijn hun beeld te wijzigen erover.

Als bordie zijnde lijkt het wel alsof ik me moet verdedigen tegenover anderen die het mediabeeld hebben.
    Ze denken negatief en ik moet maar het tegendeel bewijzen.
    Bij mij is iemand altijd positief tenzij diegene zich zo gedraagt dat het niet positief meer is.
    Maar door de media kijken mensen negatief naar me en moet ik bewijzen dat ik positief kan zijn.
    De omgekeerde wereld dus.

Dus naast dat ik hard aan mezelf moet werken, moet ik ook nog eens hard werken aan het beeld dat anderen van borderline (en daardoor mij wanneer ze weten dat ik borderline heb) hebben.

Goed ik dwaal af geloof ik :)

Ik probeer de vooroordelen me niet te laten raken.
    En daar waar ik vooroordelen de wereld uit kan helpen probeer ik dat te doen.
    Verder hou ik het er maar op dat sommige mensen niet wijzer zijn en hou ik de eer aan mezelf.
    Ik weet wie ik ben en daar gaat het om!

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dames kunnen we het wel respectvol houden?

15. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Dames,
    Voordat dit topic op slot moet gewoon niet reageren.
    ik vindt het onderwerp erg interessant...
    In iedereen schuilt een goede mama!
    In elk huis is er wel wat... zodra je dat blijft denken, is er niets aan de hand toch?
    Jullie kindjes krijgen alle liefde en zorg.. dus laat anderen praten,oordelen, zeuren..
    Als je het zelf maar goed weet toch?
    X JOELLE.

16. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Mooi verwoord! ;)

17. puzzcat24

Dat vind ik nou ook!
    Dreamer83 :thumup:

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, dit is de laatste waarschuwing. Dit topic is niet geopend met de intentie om modder naar elkaar te gooien, maar om ervaringen met elkaar te delen.

Je kan het wel of niet met elkaar eens zijn en het is ook gezond om een goede discussie te voeren, maar elkaar met de grond gelijk maken hoeft zeker niet.

Daarom vraag ik vanaf nu alleen nog ontopic reacties.

Groeten,
    Josien

19. Niet meer actief

Lieff, evelieveling, puzzcat, claudia0404 Ik heb deze topic geopend om te horen/lezen, buiten de bekende mensen voor mij, hoe ik om moet gaan met de vooroordelen over moeders die bordeline hebben. Ik zou graag willen dat het nu alleen hierom gaat. Niet om mensen te verdedigen of aan te vallen, daar heb ik dit topic niet voor aangemaakt. Ik vind het een beetje uit de hand gelopen en het heeft nu niks meer te maken met mijn vraag.

Dus mensen, please, beetje netjes houden, ook al heeft iemand voor je afgedaan of probeer je juist iemand te verdedigen. PLEASE?

20. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Nou dan ik ook maar, ik heb ook borderline sinds dat ik 16 ben, dat is jong maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. En dat is ook wat bij iedere borderliner kan gebeuren, het kan goed komen. Het is jammer dat mensen een vooroordeel hebben, maar ik en mijn familie en vrienden weten dat als de tijd rijp is ik een goede moeder zal zijn voor onze kindjes. Ik vind dat iedereen goed moet nadenken over kinderen of je nou wel een stoornis hebt of niet. En dat doen de meeste borderliners en mensen met een stoornis heus wel, we worden continue in de gaten gehouden ik wel tenminste, ik denk dat een hulpverlener voor psychische problemen die de meeste bordies hebben dat ook wel doet. Ik heb via mijn hulpverlener alleen maar positieve verhalen gehoord over bordies waar het super bij gaat zoals mensen die hebben gereageerd op dit topic en de ts zelf. Ik denk dat ik juist door mijn borderline meer en dieper nadenk voordat ik en mijn man beginnen aan kinderen. Ik ben hier zo'n jaar gelden op dit forum gekomen met het idee dat ik redelijk binnenkort zwanger wou raken, ik heb nog steeds geen kinderen en ben ook niet van plan om er binnen een jaar aan te beginnen, waarom? Nou, omdat ik zelf vind dat dit voorbereiding vergt. En dit is verstandiger om niet nu te doen. En dan heb ik het dus NIET over psychische problemen, daar gaat het prima mee, maar juist over de financiele aspecten, en dat vind ik best goed van ons. Ik ben een borderliner maar je merkt het niet en ik heb dus wel littekens op mijn arm, maar dit zien de meeste n iet. Waarom? Omdat ik mij niet gedraag als de standaard borderliner, als dat al bestaat. Ik ken zat mensen die onverstandig en impulsief zijn, kinderen krijgen zonder erbij na te denken en dit nauwelijks aankunnen maar dit zijn geen borderliners of mensen met psychische stoornissen. En wat betreft die vooroordelen, ik trek mij er niks van aan, mijn man wordt altijd pissig als er in de media of tegen hem persoonlijk naar wordt gedaan over borderliners, en mij? Het kwetst mij meer als mensen een onaardige opmerking maken over mijn uiterlijk dan over mijn borderline. Ik weet zeker namelijk dat de moeders die op dit topic hebben gerageerd goede moeders zijn, juist wij mensen met een stoornis hebben het soms extra moeilijk denk ik, en voor ons kost het gezinsleven misschien iets meer moeite. Maar ook wij borderliners kunnen heel veel liefde geven wat we massaal zullen doen aan onze kindjes. Juist mensen die pieken of hebben gepiekt kunnen heel veel liefde geven. En juist die mensen zullen nooit agressief doen tegen hun kind of hun kidneren slaan. Ik kan maar 1 ding zeggen, ook al hebben we last van vooroordelen, ik en heel veel mensen met mij zeg onze families/vrienden/kennissen borderliners en mensen met een stoornis zijn gewone lieve moeders net als jij en ik!
    Lieve meiden ik ben in ieder geval supertrots op jullie, want uit jullie berichtjes blijkt dat jullie het wel kunnen en dat dit er dus een stuk meer zijn dan die het niet kunnen! Wij zijn dus een goed voorbeeld van hoe het wel moet!
    Liefs

Deel Deze Pagina