Vooroordelen!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door shirley125, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ Sylvia111: nou wil ik daar de eerst aankomend 16 jaar niet aan denken..:) maar heb er wel al over nagedacht.
    Het ligt in eraan in wat voor sitiatie ze er mee aankomt.
    Als ze een goede relatie heeft (wel langdurig) en alles netjes op een rijtje heeft staan e.d wie ben ik dan om te zeggen dat het fout is en het nie mag ?
    Het word een ander verhaal als ze helemaal niks heeft een relatie van krap 2mnde (bijvb.) e.d
    dan zou ik er niet helemaal mee eens zijn , maar dan nog zou ik haar wel helpen daar waar ik haar helpen kan , als ik ergens op tegen ben is het een abortus en ook ben ik dan kei hard.
    Zij wilde die kleine op dat moment dus zorge ervoor zal ze..(of ben ik nu ietsje te ? )

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ohh en ik was met mijn 14de ook nog helemaal niet bezig met sex.
    Sterker nog ik kreeg een relatie met mijn vriend toen ik 16 was en ik was net 17 toen we voor de eerste keer sex hadden en ik was toen nog maagd...:oops:

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ikzelf zou het liever niet willen maar ik zou ze helpen en steunen.
    Ik zou ervoor zorgen dat hun nog gewoon hun studie's enz.. zouden kunnen afmaken.
    Ik ben ook absoluut tegen abortus dus ik deel je mening wel.
    Ik hoop dat ze op die leeftijd er nog niet aan denken, ik zou er dan nog niet aan willen denken haha.

4. Mi3kje

Mi3kje Lid

25 nov 2008
    8
    0
    0
    Hallo, ik wou ook ff wat melden. ik was 20 toen ik zwanger raakte van mijn eerste kindje ik ben klein en lijk jonger dan dat ik ben erg iritant als je er loopt met je dikke buik dan zie je de mensen kijken en roddelen dat von/vind ik wel iritant, ik ben nu 21 en zwanger van mijn 2de als ik dat zeg dan kijken ze me helemaal dom aan en heb ook inderdaad wel stomme reakties gehad van vreemden maar niet fam en vrienden die waren heel positief.

groetjes annemieke

5. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik vind 13 of 16 ook nog een heel verschil hoor. 16 is zeker erg jong ja, en er zullen ook veel zijn die het dan zonder hulp niet lukt, maar met 16 zijn er ook meiden die het goed doen. Maar 13... Volgens mij heb je met die leeftijd nog helemaal geen moedergevoelens? Ook hier zullen natuurlijk uitzonderingen zijn, maar vaak zie je dat de opa's en oma's het kind dan opvoeden... :(

6. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    @annemiek ik lijk ook wel jonger dan dat ik ben en dan krijg ik als ik met mn 2 meiden loop ook dat vreemden naar me kijken of dingen gaan vragen.
    Trek me er niet zo veel van aan laat ze lekker kijken.Vooral wat oudere mensen dan denk ik echt vroeger kregen heel veel vrouwen ook al op hun 20ste kinderen.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt een kuisheidsgordel om die pas afgaat als ze 30 is ;)

8. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

als ik alleen loop met mijn dikke buik..! ben ik een TIENERMOEDER..
    Als ik Alleen loop met mijn zoontje en een dikke buik ben ik EEN TIENERMOEDER,..

Maar als ik met mijn vriend loop. dan glimlachen ze lief, en dan ben ik een gezin..!
    tja.. vooroordelen dat blijf je houden denk ik

9. 4days

4days Niet meer actief

Herkenbaar! Bij mij is het ook een heel verschil of ik met m'n vriend (27) loop of niet. En het ergste is het als ik ergens met mijn ouders en broertje ben, dan ziet volgens mij iedereen mij nog als kind van het gezin... :(

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ach, de vooroordelen........... Elders hier op het forum heb ik daar al eerder uitgebreid een boekje over losgedaan, dat ga ik nu niet meer herhalen..! ;) Maar het is inderdaad zo dat mensen AL-TIJD wat te zeiken moeten hebben.. Bij mijn oudste was ik pertinent te jong (18 ), bij mijn tweede zou de relatie vast gaan stranden (ik was 20), de derde kwam natuurlijk véél te snel na de tweede (en alleen maar om een jongetje te krijgen..) en nu ik (ongepland) zwanger ben van de vierde hebben we het natuurlijk alléén maar gehouden omdat we hopen dat het een jongen is.. Lekker laten gaan, al is het soms heus frustrerend.. Ik wordt ook raar aangekeken (understatement) als ik met een dartele kleuter van vierenhalf, een tweelingbuggy en een beginnend buikje door de stad loop.. Mensen zijn zelfs zo grof dat ze ter plekke commentaar leveren (Dariënne's JUF op school zelfs; die durfde mij te vragen of ik wel wist dat er anticonceptie bestond! :confused: ) en uiteraard de opmerking "zijn die ALLEMAAL van jou?" :confused: waarop ik eerder geërgerd, maar nu TROTS bevestigend antwoord! Mijn advies: Laat ze een poepie ruiken, want jij kan het en jij hebt natuurlijk het meest geweldige kind van de wereld! Scr*w them, sta erboven en wees trots op wat jou is gegeven..

Liefs
    Esther

11. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik vind er wel vershcil in ziiten van meiden van 13 zwanger raken en meiden van 16 of ouder.

ik ben er trots op om officieel tienermoeder te zijn 9al ben ik 21)
    Maar iemand van 13... tja ik geloof dat ik als moeder niet blij zou zijn als mijn dochter dalijk op 13jarige leeftijd kwam vertellend at ze zwanger was. Maar op wat voor leeftijd dan ook: ik sta achter haar keuze!
    EN ik zal haar helpen waar het kan. MAAR ze zal wel haar studie afmaken en daarna gaan werken!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Vooroordelen blijf je houden! Maar het woord tienermoeder, je bent moeder! Geen tiener meer, althans zo denk ik.
    Je bent de verantwoordelijkheid aangegaan, geplant of niet! En dat is al een hele opgave, waar ik echt respect voor heb, wat je leeftijd dan ook is!
    Natuurlijk zit er een groot verschil tussen iemand van 13 die zwanger is en iemand van 18 of 20, denk dat je dan even iets meer levenservaring hebt opgedaan en dat je wat bewuster in het leven staat.
    Je bent een tiener als je 10 a 13 jaar bent, daarna ga je de pubertijd in :p
    Dus alle mama's en a.s. mamas eigenlijk zijn wij/jullie puber mama's haha!
    Ik vind dat mensen niet moeten veroordelen voordat ze je achtergrond en situaties weten. Ik zou me er aan dood kunnen ergeren! Hoop dan ook dat mn vriend en ik dat soort commentaar niet over ons heen krijgen, want ik spreek je er uit eindelijk wel op aan!

13. Niet meer actief

Heb laatst een 27 jarige gesproken die zwanger was van haar eerste kindje. Zelfs die kreeg de vraag of het een "ongelukje" was, want ze was nog zo jong :confused: :confused: :confused: . Toen mijn oudste 3 maanden was, kreeg ik de vraag : zo, ben je aan het oppassen? Zei ik: ja, al 3 maanden. Whahaha. Ik zie er jonger uit, dan ik ben. Mensen schatten mij soms 18 (ben nu 26). Best grappig hoor. Maarrehhh, Een kennisje van mij was 16 toen haar eerste werd geboren en dat is een betere moeder dan heel veel moeders van boven de 30 hoor. Power to de jonge moeders, hehehe.

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik krijg ook vaak de vraag of het gepland was of een ongeluk. Ik zeg dat altijd vol trots: gepland! :D

Als mensen zien/horen dat ik zwanger ben krijg ik standaard als eerste de vraag: oh en hoe oud ben je dan?
    Ben nog maar zelden gelijk gefeliciteerd.
    Gelukkig zijn er nog wel lieve mensen die het heel leuk vinden! Die andere reacties laten me koud. Ben super trots dat ik zo'n jonge mama ga worden. Ik zou niks liever willen!

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat vind ik dus echt belachelijk he. Dat mensen je gewoon durven te vragen of je kindje gepland is. Hebben zij toch niks mee te maken...
    Mijn zoontje was niet gepland en als mensen nadenken zullen ze dat ook wel begrijpen. (we waren 2 maanden bij elkaar en ik zit nog midden in mijn studie) maar ik sta er soms echt verteld van wat mensen durven te vragen. Het gaat er toch niet meer om of een kindje gepland is of niet gepland. Het kindje gaat er komen en daar ga je voor zorgen en van houden of je het nu gepland hebt of niet.

16. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Dat is iets wat ik ook belachelijk vind, of mensen die er klakkeloos vanuit gaan dat je het laat weghalen... grrrrrr

17. 4days

4days Niet meer actief

Precies ja! Ons kindje was ook niet gepland, en het is niet leuk maar ik kan nog wel begrijpen dat mensen dat vragen (al is het ERG lomp).

Maar wat ik nog 100 keer erger vind is dat ze me nu, terwijl ons zoontje al 2,5 maand is, nog durven te vragen of ik geen SPIJT HEB DAT IK HET KINDJE HEB LATEN KOMEN?!?!?!?!?!? :confused: Zouden ze dat ooit vragen aan een gezin waarbij het kind wel gepland was, of ze geen spijt hebben van hun keuze? Nee natuurlijk niet, dat vragen ze alleen aan ons. Uit die vraag blijkt gewoon zo veel... Zo duidelijk dat ze denken dat ik niet zoveel van mijn kindje kan houden dan iemand die ervoor gekozen heeft... Alsof ik ooit SPIJT zou hebben van mijn kleine ventje! Dat doet me soms echt pijn, zo'n vraag! :(

18. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Cossy, dat is iets wat ik belachelijk vind! Dit hebben ze aan mij nooit durven te vragen! Zouden ze ook neit moeten doen, want ik zou ze verr*t schelden!

19. 4days

4days Niet meer actief

Jah psies, doe k ook! :)

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    dit vind ik een beetje een rare gedachte..."kan schijnbaar niet meer" ik vind dat je ten alle tijden moet proberen te zorgen dat je niet zwanger raakt als je dat nog niet wil...of je nou 13 bent...of 43...
    het voorkomen is namelijk in mijn ogen veeeeeeeeeeeel beter dan het "weg laten halen" zoals ze dat noemen.

maar ik vind wel dat als je de keuze hebt gemaakt dat je er voor wil gaan...je alle respect verdient die elke moeder van boven de 30 wel zou krijgen!

het eerste wat mijn schoonvader zxei toen hij hoorde dat ik zwanger ben is"ow...was het gepland?"
    uhmm...JAH...raar heh...we zijn al bijna 7 jaar saemen waarvan we er ook al 3,5 samen wonen...
    maar ook hebben er mensen gevraagd of ik er wel blij mee ben! ZO erg!

en ik ben dan al geen tiener meer...jong moeder zijn/worden is blijkbaar eng en vies!

Deel Deze Pagina