JOng moeder word is idd bijna een schande En toch.. Ik ben liever 21 met een pracht dochter als dat ik 35ben en DAN eens ga denken wil ik graag een kindje, met een behoorlijke kans dat je de medische molen in moet... NIet datik iets heb TEGEN de molen, ik bedoel, ik ben blijdat er mensen zijn di eop di emanier een kindje kunne krijgen. Vele vrouwen willen tegenwoordig EERST een carriere en daarna eens kindjes, wat ze vaak neit beseffen is dat het klokje lekekr door tikt.
hoi dames wil even reageren er is niets tegen tienerzwangerschap was zelf ook 17de zwanger en op me 18de weer zwanger! en nog alleen toen ook (kinderen zijn van dezelfde vader) maar mensen lachen je uit van zie? je had beter niet zwanger weer kunnen raken mij zoons hebben ADHD en beste zware en heb met zoveel moeder liefde zovaak om hulp geroepen! niemand die je serieus nam mijn kinderen waren gewoon anders maar jah je kreeg stempe.;; van jah jong moeder en weet niet wat een kind in houd! GRRRR bleef gewoon met kinderen binnen en kwam nergens want ze waren erg druk! niemand wou dat ik kwam op het gegeven moment wist ik het gewoon niet meer! en gesmeekt.. ze wisten me leeftijd niet.. en uiteindelik was mjn oudste bijna 6 en anderhalve jaar onderzoeken en ja adhd niemand neemt je helaas serieus! en nu nog steeds niet! ben nu 10 jaar verder! vind dit best jammer hoop dat als ik nu zwanger zou zijn dat er minder zo gaat
is toch erg eigenlijk? dat je op je leeftijd veroordeeld wordt! helemaal met serieuze problemen zoals jij nu noemt! gelukkig ben ik zelf helemaal niet iemand die om een carriere geeft, maar er zijn idd vrouwen die dat voor willen laten gaan...
opzich heb ik nooit rare reacties gehad (ja mischien achter me rug om) maar niet in me gezicht.. wat ik wel naar vind voelen zijn de vragen: ben je nog met de vader van je kindje? of toen ik ging trouwen: met de vader van je kindje? alsof alle tieners alleenstaande moeders zijn. Ik vind dat dat soort dingen ze ook niet aan gaan maar goed tegelijkertijd zeg ik dan ook vol trots dat ik idd trouw met de vader van me kindje.. maar goed er zijn ook genoeg tienermoeders die wel alleenstaand zijn of een nieuwe vriend hebben en die de vaderrol opzich hebben genomen.. en daar heb ik ook respect voor! dus zo'n vraag kan pijn doen..
Ik ken het hoor die vooroordelen. Ik was 17 toen ik zwanger was van de eerste. En ik heb dit soort dingen ook erg vaak naar mijn hoofd gekregen. Nu 3 jaar later begrijp ik waarom mensen dat soort dingen hebben gezegd. Ik accepteer het niet maar ik begrijp het wel. Er komt heel veel bij kijken om een kind te krijgen. Er komt heel veel bij kijken als je zo jong bent. Maar die dingen krijg je ook als je ouder bent. Ik snap het nu wel die reacties enzo. Maar vooroordelen zijn nooit leuk.
Een kleintje is altijd gepland. Hij/zij kiest er op dat moment toch voor dat hij/zij geboren wil worden Haha!
Vroeger was onze leeftijd heel normaal om een kind te krijgen. En het is zelfs gezonder. Maar tegenwoordig is 30 de gemiddelde leeftijd. Nu is het ineens raar om vroeg kinderen te krijgen. Prima hoor als je pas op je 30ste wilt beginnen, maar wie zegt dat dat zoveel beter is? Ach ja, als je niet aan de algemene norm voldoet van de maatschappij wordt je raar aangekeken. Is niet alleen met dit, maar met zoveel dingen. Mensen kijken vaker niet verder dan hun neus lang is. Probleem ligt toch echt bij die mensen!
Ik heb dit topic bijna met een open mond gelezen.. Wat belachelijk allemaal! Door dit soort mensen met dit soort gezeur ben ik nu zo ontzettend onzeker dat ik bijna de stap niet durfde te zetten terwijl ik alles net zo (dan wel niet beter) op een rijtje heb als de meeste 30jarige! Ze zouden zich moeten schamen.. echt waar.. Ik geloof in een biologisch klokje met moedergevoelens die bij iedereen zomaar ineens afgaat, bij de meeste rond de 25ste pas of later nog, maar bij sommige eerder.. Ik was zo iemand, mijn wekkertje ging verdorie al af toen ik 15 was.. kon ik daar wat aan doen?! heb ik daarom gevraagd?! Mensen hebben een beeld in hun hoofd van hoe het hoort, en doe je t anders.. ben je fout bezig.. Nou sorry, maar ik heb niets anders dan respect voor de meiden die kiezen voor hun kindje en daarvoor zoveel opgeven! dat is toch geweldig! En tuurlijk vind ik ook dat je als 13jarige beter niet al eraan moet beginnen maar wie zegt dat 30 beter is als 20? wie bepaalt zoiets!? Ik hoop echt dat er niemand zo reageren gaat op mij want dan praat ik ze zo hard omver dat ze voortaan iederen tienermoeder direct feliciteren!
Hihi ik had vanaf m'n 19e zoiets van 'oooh k zou wel graag een kindje willen', en toch was het niet gepland bij ons (mn vriend zag het nog niet zo zitten en we woonden nog heel krap)... Maar blijkbaar was het toch echt tijd want het lot heeft bepaald dattie toch nu al kwam. Maar idd echt belachelijk die opmerkingen...
met 2 maanden kan een relatie al heel stabiel zijn hoor wij hadden ook net 2 maand een relatie toen ik zwanger bleek te zijn we zijn er toen helemaal voor gegaan en we zijn toen ik 4 maand zwanger was getrouwd en we zijn nu al bijna een jaar heeeeeel erg gelukkig getrouwd
Meid helemaal mee eens en ik denk altijd maar zo een kindje plan je niet dat krijg je een groter wonder bestaat er niet mijn man en ik hadeen ook nog maar net 2 maand een relatie toen ik zwanger raakte van ons zoontje
ik ben altijd heel orgvuldig geweest met de pil elke dag op het zelfde tijdstip in nemen was niet ziek geweest niet overgegeven geen diaree ook geen antibiotica gehad en we dden het ook nog eens met condoom de bij en toch ben ik zwanger geworden dus soms kun je het gewoon niet voorkomen maar we zijn echt super blij met ons ventje
DAt een relatie niet stabiel is onder een bepaalde tijd vin dik ook onzin, door omstanidigheden izjn M en ik na 2,5 maand gaan samen wonen. Nu nog steeds samen en ongelofelijk stabiele en sterke relatie
Nou je hoeft echt niet 35 te zijn om in de malle molen te belanden Ik was 23 toen we samen besloten om voor een kindje te gaan,nu ben ik 26 en wat blijkt? We hadden gelijk in de molen moeten zitten En ja het ligt aan de persoon zelf niet aan de leeftijd,als je je volwassen genoeg voelt om sex te hebben dan moet je alle verantwoordelijkheden ook nemen die ervan komt... Want wie heeft er nou geen biologie op school? Of wiskunde: 1+1=3 whaha
Meis, ik weet ook wel dat er meerdere in de molen komen, Als wijpech hebben komen we ook in de molen. Hope uiteraard van niet, want de molen is gewoon niet te doen voor ons Ik sprak op hyves een oude bekende van mij.. Hij wilde wel met het meisje sex maar toen ze overtijd was heeft hij gezegt als het oz is meot je het maar laten weghalen.... En tegen dat soort mensen ben ik allergies, en dan nog etegemn mij zeggen dat ik te jong ben voor een kindje....