Ik heb hier een kast vol leuke spellen. Van monopoli tot triviant en Kolonisten van Catan. Alleen het probleem is dat eigenlijk alle spellen die we hebben niet met zijn 2en te doen zijn. Ze zijn leuk voor als er visite komt, maar verder hebben we er weinig aan. Wat zijn nu echt leuke spellen om met zijn 2en te spelen?
Backgammon is leuk voor met zijn 2tjes.Wij spelen met backgammonbord tric trac.Carcassone vinden wij een erg leuk spel om met zijn 2tjes te doen. Qua kaarten doen we vaak duizende.
Tantrix is leuk of triominos Take five is een handig spelletje voor op vakantie, want dat ik heel klein om mee te nemen. Verder doen we vaak yahtzee of kaartspelletjes, zoals cribbage
cartagena, carcasonne, kaartspelletjes (pesten, eenendertigen etc), isis en osiris (soort memory achtig spel met punten). Vier op een rij
Inderdaad Carcassonne! Ga je vast erg leuk vinden. Verder: Stenen Tijdperk (aanrader!) Kahuna Lost Cities San Juan Rozenkoning Jambo etc En als je compleet zonder geluksfactor wilt spelen: de GIPF-serie.
Wij spelen ook vaak de dobbelversie van risk. Of de kaartversie van monopoly. Allebei goed te doen met zijn 2-en. Een wat groter spel is Robo-rally. Zit iets meer denkwerk achter, en duurt langer. Maar is ook heel leuk met zijn 2-en. En inderdaad carcasonne, kakkerlakkensalade, en klassiekers als mens-erger-je-niet, schaken, etc..
Monopoly is JUIST leuk om met z'n 2en te doen, dan speel je het namelijk ook echt uit.. Wij doen dat juist altijd met z'n 2en, omdat met meer man echt niet leuk is en een eeuwigheid duurt..
Wow, wij krijgen het nog druk haha! Dank jullie wel voor de tips! Carcassone was ik altijd al benieuwd naar, dus die doe ik zeker. De rest ga ik even googelen!