hoi! Wij hebben al tijden dezelfde laptop, namelijk een acer aspire 3680. Nu wil ik graag mijn videocamera aansluiten op de laptop, zodat ik de filmpjes op dvd kan zetten. Maar er zit geen firewire aansluiting op deze laptop. Weet iemand of het mogelijk is om de camera aan te sluiten op de laptop? En hoe en wat ik ervoor nodig ben? Bij de camera zit ook geen fire-wire kabel, moet alles dus nog aanschaffen daarvoor. Handig om te weten misschien; ik ben totaal een leek op dat gebied! Haha!
Dat is idd de nieuwe manier om data te versturen ipv usb. Wij hebben een firewire in moeten bouwen. Nu weet ik niet of er op je laptop ruimte voor is. Wij hebben op de gewone pc gedaan. De computer installeerde zelf de benodigde software. Heb het gekocht bij de mediamarkt toen.
Firewire is eigenlijk alweer helemaal achterhaald, daarom zijn laptops en pc's tegenwoordig niet meer standaard uitgerust met firewire aansluiting. Het is nu USB 2.0 en het nieuwe USB 3.0, vanwege de snellere data-overdracht. Veel video camera's die nu worden verkocht hebben standaard een USB aansluiting. Wat je kan doen is een expresscard kopen, als je laptop zo'n soort aansluiting heeft. Voorbeeldje: Sweex 2 Port Firewire Expresscard prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch Succes
Dank jullie wel. Onze videocamera heeft ook geen usb aansluiting, en ik vraag me dan ook af of onze laptop het wel 'aankan' als ik de filmpjes erop moet zetten en bewerken. Zo'n kaartje is misschien wel een idee, kan dat in de ingang van de fotokaart enzo? Xd, sd? Die zit er namelijk wel op!