Tussen ons zoontje en de baby zit straks zo'n 2 jaar. Lastig leeftijdsverschil om in te kunnen schatten of ik een duo-wagen nodig heb of dat het met een plankje ook gaat lukken. Het lijkt mij daarom ideaal om in het begin de baby in een draagdoek mee te nemen. Ik heb hier alleen helemaal geen ervaring mee. Welke draagdoeken raden jullie mij aan?
ik heb een geweven doek. kun je direct vanaf geboorte gebruiken, en veel langer dan een rekbare doek. ben er erg blij mee, zoon vindt het ook heerlijk! Hij wordt gelijk rustig als ik hem in de doek 'hang'
Je zou eens op het Dragen en Voeden • Forumoverzicht forum, dan gaat er een (doeken)wereld voor je open
Baby bjorn buikdrager zit ook lekker. Maar kan je pas gebruiken vanaf ongeveer 6 weken. Wij hebben trouwens ook ongeveer 2 jaar leeftijdsverschil tussen de kids en bij ons ging het prima als de oudste op meerijplankje ging. En hij kon ook al heel snel zelf goed en ver meelopen.
Maar over de babybjorn zijn de meningen nogal eh.. verdeeld. Ik ben er zelf geen fan van omdat het voor moeder en kind niet erg ergonomisch is. Maar ik zou de tip van Noatje volgen, of er is hier op dit forum ook een groot draagdoekentopic. Daar kun je je vragen ook kwijt. Succes!
Ik zou een ergonomische drager of een draagdoek die je moet knopen aanraden. Dus geen minimonkey enzo waar je baby als een banaantje in ligt. Wij hebben een bondolino voor mn man gekocht en voor mij een rekbare doek. Als dat bevalt dan koop ik na een paar maanden vast nog een niet-rekbare doek erbij
Ik zou ook gaan voor een geweven draagdoek (en dan inderdaad even oriënteren op het Dragen & Voeden forum). Ik vind zelf een Hoppediz een hele goede doek voor een beginner. Deze zijn relatief goedkoop en gewoon van erg goede kwaliteit.