baby heeft geen hongergevoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wachtend, May 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ons meisje bijna 6 weken heeft geen honger gevoel en dat is best frustrerend. Hadden we met zoon het ene uiterste bij dochter is het nu het andere.
    Mijn dochter komt dus uit zichzelf maar 2x voor een fles per dag de andere 4x moeten we haar wakker maken en drinkt ze heel slecht. Ze drinkt 2 flessen van 135 cc en de andere 4 maar tussen de 50 en 80 cc (met hoge uitzondering 100 cc) ze komt dus structureel te kort. Ook slaapt ze zo'n 22.5 uur per dag en niemand heeft een idee wat het zou kunnen zijn. Zelfs de artsen komen er niet achter. Ze heeft net een hele week opgenomen gelegen en het is gewoon bijzonder hoe ze dit doet. Als ze in slaap valt tijdens de fles vallen ook meteen haar reflexen weg en kun je de hoelahoep gaan dansen maar wakker krijgen doe je haar dan niet. Ook drinken tijdens het slapen doet ze niet. Zodra ze een klein bodempje voeding in haar buik heeft is het dus gewoon klaar.

Wie heeft dit ook gehad en wat bleek de oorzaak?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
    Bij ons was t iets minder erg want ze meldde zichzelf meestal wel 3 a 4d per dag maar dronk sowieso niet erg veel ik denk met 6 weken 7x80 cc ofzo en sliep ook erg veel. Was bijna nooit wakker tussen voedingen door. Is de weken erna wel goedgekomen zijn zelfs met 11 weken gaan inbakeren omdat ze bijna niet meer sliep. Ze is heel lang op kleine voedingen blijven zitten. Met 5 maanden dronk ze flessen van 130cc en net na 6 maanden ging ze opeens volle flessen drinken. Heb eigenlijk nooit een oorzaak laten onderzoeken. Ging ervan uit dat het kwam omdat ze dysmatuur was. Maar ze bleef wel groeien dus dat vond ik het belangrijkste. Misschien dat t bij jullie over een paar weken ook verbeterd?

En hoe zwaar is ze want minimum is dacht ik 120cc per kg ze drinkt per dag wel 480cc en als ze minder weegt dan 4 kg zou ze dus volgens mij nog voldoende drinken.

3. wachtend

Ze is 4.7 kilo dus moet eigenlijk 117 cc per fles nemen om te kunnen groeien.

4. Sarah294

Sarah294 Actief lid

Mar 3, 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde gehad de eerste 3,5 maand.. Alleen maar willen slapen slapen slapen... Uit de borst dronk ze helemaal niet de kostte te veel moeite dus de eerste 3 maanden alles gekolfd en later over gegaan op de fles. Ik moest haar voor bijna elke voeding wakker maken ze sliep ook al heel snel door want ik maakte haar op een geven moment niet meer wakker... Ze was/is wel altijd heel tevreden dus heb het redelijk snel los kunnen laten en ze groeide ook, nu daar in tegen is het een hele goede eter! M'n dochter deed in het begin ook ruim 40 minuten over een flesje a 120 cc nu zit dat er binnen 5 minuten in! Ben overigens niet met haar naar zkh geweest of iets denk dat Y gewoon lang de tijd heeft genomen om te landen op aarde!

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    Ik herken het wel een beetje. Toen mijn dochtertje 1 week oud werd is ze opgenomen. Ze viel nog steeds af en dronk veel te weinig. Ze meldde zich niet of nauwelijks en dronk de flessen waarvoor we haar wakker maakten niet leeg. Bij haar was het een visuele cirkel.. Ze had te weinig energie om te drinken, vandaar dat ze weer in slaap viel. Maar daardoor ook te weinig energie om te groeien. Maar dat is wellicht bij jouw dochter niet aan de orde.

Nova heeft 2 weken in in het ziekenhuis gelegen en heeft daar de resterende voeding via de sonde gekregen. Inmiddels drinkt ze nog niet denderend maar de meeste flessen gaan leeg. Hier trouwens ook een zoontje die daar helemaal geen moeite mee had ;)

6. wachtend

Ja hier zijn we gegaan omdat de huisarts zich wel wat bezorgd begon te maken. De eerste 3 dagen na haar geboorte deed ze het dus wel goed tot het geel zien begon toen was meteen haar wakker worden voor de voeding en het goeie drinken over. Pas dag 10 lag ze in het ziekenhuis omdat de kraamzorg en de verloskundige vonden dat het nog niet erg genoeg was maar toen was ze dus al beginnend uitgedroogd. Daarna is ze 3 weken thuis geweest maar ook dat ging dus al snel weer berg afwaarts. Afgelopen week is ze dus weer opgenomen geweest en hebben ze haar aan de hartbewaking gelegd, hersenecho gemaakt en haar 24 uur geobserveerd. Ook kwam er een logopediste langs om naar haar te kijken maar die zei ook al hier kan ik niets mee want ze drinkt als ze drinkt heel goed qua mondmotoriek etc.
    Nu moet ze a.s. vrijdag 150 gram aangekomen zijn anders word er een plan B opgesteld.

7. Sarah294

Sarah294 Actief lid

Mar 3, 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok ben benieuwd wij hebben idd ook een prelogopedist gehad... Het maakt je erg onzeker als je kleintje zo slecht drinkt!

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Misschien vergezocht, maar laat haar anders eens nakijken door een osteopaat. Wellicht zit er iets niet lekker waardoor ze erg moe is.

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Onze middelste had dit ook, maar die groeide goed dus ik vond het nooit zorgelijk. Ik weet niet of het echt een oorzaak had. Ze leeft nu nog steeds heel intens, neemt alles in zich op en is dan intens moe. Ze is nu 7, kerngezond, slim, sportief, etc. Het kán dus ook gewoon niets zijn.

10. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    572
    104
    43
    Deels herkenbaar. Mijn zoon wou dan elke 2 uur maar dronk dan een paar slokjes bv maar nu heeft hij ook geen honger gevoel in gewoon eten dat komt door de medicijnen die onderdrukt dat gevoel.
    hij krijgt medicijnen voor de schildklier en voor bijnier insufficiëntie.

Je voelt je machteloos dat ze niet willen eten. Hopelijk komen ze er snel achter wat er met je meisje is.

Share This Page