elke keer als ik naar mijn favoriete Amerikaanse site wil gaan lukt dat niet en krijg ik een foutmelding... Toen ik hierover klaagde tegen mijn man vertelde hij dat er een groot knooppunt van het internet tussen Amerika en Europa eruit ligt. Hij had er op zijn werk ook last van gehad dat ze sommige sites niet konden bereiken. Ik had hier echt nog nooit van gehoord dat het kon. Ik hoop dat het snel gemaakt is want ik mis mijn dagelijkse portie mr moneymustache Hebben jullie er al last van gehad of niks gemerkt??
Ja, ik net ook weer Maar hij heeft er een groot deel van de dag uitgelegen... Inmiddels doet alles het weer pfiewww
Ik werk in de IT en heb ik ook nog nooit van gehoord. Lijkt me sterk dat er een knooppunt is en daardoor Amerikaanse websites niet bereikbaar zijn. Er liggen een stuk of 20 fysieke kabels tussen Amerika en Europa en dat zijn er niet voor niets 20. Dus als er eentje fysiek stuk is, dan kunnen anderen het dataverkeer overnemen. Lijkt me eerder dat de server van een website down is, of als het er meer zijn, dat een specifieke ISP problemen heeft. Ik kon er ook niks over vinden in het nieuws of zo. EDIT: Submarine Cable Map
Mijn man zegt iets met open peering Ik weet het niet hoor, ik zeg alleen wat ik hoor van hem ik weet zelf niks van dit soort zaken...
Ik snap wat hij bedoeld, maar er is mij geen storing bekend en ik kan er ook niks over vinden. Open Peering storing? Check alle Open Peering storingen Als er echt zo'n storing was, dan had het hele land daar last van. Weet je zeker dat hij je niet voor de gek aan het houden was, in de trant van 'internet is stuk'?
Hahaha, ik snap dat helemaal Pestkop Ik zeg: terugpakken! Ik weet nog wel een leuke. Screenshot maken van het bureaublad. Dan (onder documenten bijvoorbeeld) een tijdelijke map aanmaken. Alles van het bureaublad verplaatsen naar die map. Je screenshot als achtergrond van het bureaublad instellen. Even controleren of er echt niks meer op het bureaublad staat. Dan de taakbalk aanpassen (Rechtermuisknop op de taakbalk, Eigenschappen): Vinkje aanzetten bij 'Automatisch verbergen'. Locatie op het scherm instellen als Rechts of Bovenaan. En dan opslaan. Wachten tot je man achter de computer gaat zitten en gaat zitten tobben omdat het niet meer werkt! (Hij zit dan op een plaatje te klikken i.p.v. op de knoppen/snelkoppelingen) Als hij er echt niet uitkomt: Vragen of jij even mag proberen en de Windows toets op het keyboard indrukken.
Haha die is zoooo goed! Gamma mijn man haalt straks dochter van school... Hij werkt vandaag thuis... De kleinste slaapt nog.... Gnegnegne...
Hoe is het gegaan Vogelhuisje? Hier werkt dat niet ben ik bang, mijn man heeft een Macbook En ik weet zijn wachtwoord niet... Maar misschien kan ik het op mijn eigen laptop instellen en dan zeggen dat hij het moet maken LOL
BTW: op mijn werk hadden ze een keertje een plakbandje over dat oogje van de muis heen geplakt. En ik snapte maar niet waarom de muis het niet meer deed Ook een leuke grap
Die is ook goed. Nog leuker is een plakbandje HALF over het oogje plakken. Dan doet ie het soms wel soms niet. Nog verwarrender.