Voorpret - zwanger worden 2022 - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Cobon, 7 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Het blijft wel lang stil dus ik heb de hoop dat ze gewoon de vliezen konden breken :p

Cobon vindt dit leuk.
  2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Jaaa zou mooi zijn!

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.306
    113
    Vrouw
    Helaas! Wel regelmatig weeen, bijna 2 vinger toppen ontsluiting en een ingedaalde baby. Net te weinig om vliezen te breken. Dus ballon is bijgespoten

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Wat jammer! Maar je had je er gelukkig wel op ingesteld. Ben benieuwd of het toch nog zelf gaat doorzetten vandaag! En anders wordt morgen de grote dag. :)

5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    We zijn thuis! Was even spannend of we mochten. Meneertje is aardig afgevallen omdat hij te weinig energie heeft om actief aan de borst te drinken. Hij is wat geel en zijn bilirubinegehalte was op het randje. Daardoor wat suf en dus extra snel moe. Sinds vannacht aan het kolven en bijvoeden en dat blijven we doen. Advies is om vandaag even niet aan te leggen maar gekolfde melk uit een flesje te geven zodat hij met minder energie meer binnen krijgt. Aan mijn productie ligt het niet, die komt al, maar aan de borst valt hij bijna meteen in slaap.

Nu zitten we lekker samen in een holletje op de bank, te wachten op de volgende kolf-/voedingsronde en op de kraamhulp.

Bijgevoegde bestanden:

Cobon vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    @Michje Aaahh knapperd! Ik moet toch eventjes op het advies in gaan. H was ook veel afgevallen en had ook geen energie om te drinken toch was het advies wel eventjes aanleggen en daarna het flesje met melk te geven. Zodat ze niet verleren aan de borst ook te drinken, ook al is het eventjes sabelen eraan. Daarna luiertje verschonen en dan de fles. Door luier verschonen zijn ze weer wat allerter. En de meeste baby’s kunnen slapend drinken!

Michje vindt dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Och, wat een wonder. Het zullen mijn hormonen wel zijn, maar bij je foto denk ik alleen maar: daar heb je dan zo lang naar verlangd en op gewacht, en nu zit je daar, samen in een holletje op de bank! Wat een geluk! Hopelijk komt hij vandaag op krachten en kun je daarna het live voeden weer op gaan bouwen. Heel fijn dat je productie al goed op gang komt! Is ook niet altijd even vanzelfsprekend, zo snel na een keizersnede! Geniet van jullie kraamweek!

Michje vindt dit leuk.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha dit vind ik op mijn beurt dan weer heel lief :o:

Michje en zegenwens vinden dit leuk.
  9. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Dat was mijn gedachte idd ook, dus ik wil 'm straks wel even aanleggen. Slapend drinken deed hij helaas echt niet, ondanks actief stimuleren. Hij was met geen mogelijkheid actief of wakker te krijgen/houden.

Loveischocola vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Ook logisch wel een keizersnee is intensief voor die kleintjes ook. Niet alleen voor de mama’s hihi
    Gewoon af en toe aanleggen en dan ga je straks steeds maar na live ipv kolven.

11. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Inderdaad, wat een geluk. ❤️ Ik kan uren naar hem staren en dat verveelt me geen seconde.

Nog even en dan mag jij ook!

Cobon, zegenwens en Loveischocola vinden dit leuk.
  12. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Mijn vriend vindt het aanleggen nu vooral erg spannend omdat hij heel bang is dat de kleine verder afvalt/niet aankomt. Het gaat wel goed komen denk ik, maar snap zijn angst ook. Alexander is nu weer zo relaxed met een vol buikje en gisteren was hij zo ontevreden, onrustig en hongerig. Dat willen we niet meer, was zo zielig. We hadden zelf al het idee dat voeden niet goed ging, maar ze waren een beetje onderbezet gisteren en daardoor was er eigenlijk geen begeleiding. En tja, eerste kindje, dus weten wij veel.... Als de begeleiding beter/stabieler was geweest, denk ik dat we nu niet zo drastisch moesten ingrijpen. Maarja, dat is achteraf...

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    @Michje Hoeveel was die afgevallen? En het is normaal dat de eerste 24 uur weinig melk eruit komt. Dan is vooral stimuleren en de voeding op gang brengen. Hij word nu sowieso elke dag gewogen en een dag stabiel is dan niet erg..
    En na keizersnee zie je wel vaker dat wat “moeizamer” gaat dan gewone bevalling maar uiteindelijk komt het meestal bij gewone bevalling of keizersnee goed! H had denk ik de eerste week a anderhalve week combinatie met kv het was al zo klein prulletje plus ook veel afgevallen.

14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Hopelijk kan de kraamzorg er goed bij ondersteunen. Krijg je volledige uren? En anders laagdrempelig bij een lactatiekundige aankloppen!

15. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Hij zat vanmorgen op 8,4% geloof ik, dus nog wel binnen de perken. Het was vooral de combi van gewicht, alertheid, ontevredenheid, bilirubine en het instant in slaap vallen aan de borst waardoor we moesten ingrijpen. Ik kolf met gemak meer dan hij nodig heeft, dus de productie is het probleem niet. Echt zijn drinkgedrag, dus daar gaan we aan werken. Staat voor morgen als hoofddoel op het programma met de kraamhulp. :D

Cobon, Loveischocola en zegenwens vinden dit leuk.
  16. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Nee, voor de ziekenhuisdagen wordt 6 uur gerekend...

Lactatiekundige staat idd nog op de planning. Eerst even kijken hoe hij aanhapt en drinkt als hij wat meer voeding gehad heeft en dan laten we haar komen.

zegenwens vindt dit leuk.
  17. Cobon

Cobon Niet meer actief

Komt helemaal goed, heb vertrouwen ♥️ super fijn dat je nu al zo goed kolft, dat belooft veel goeds :)

Mijn jongste viel ook van kleins af aan in slaap aan de borst. Heel lief maar ook wel een beetje frustrerend soms. Als ie me al rook; zzzzz.. haha

Michje en zegenwens vinden dit leuk.
  18. Cobon

Cobon Niet meer actief

@GroeneBomen gaat ie goed? Mooie koningsdag ballon? Alvast heel veel succes morgen! Hoop dat je lekker slaapt vannacht.

19. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    @Michje fijn dat jullie thuis zijn.
    Komt goed idd een keizersnede kindje moet even wennen en heeft iets meer tijd nodig. hopelijk heb je een fijne kraamhulp die je goed kan begeleiden.

20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen Ik lees in een ander topic dat er nog geen progressie is :( Wat super zuur allemaal. Gaan ze vandaag gewoon herhalen wat ze gister hebben gedaan?

@Michje Hoe is het daar? :)

Deel Deze Pagina