Voorpret - zwanger worden 2022 - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Cobon, 7 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    #401 GroeneBomen, 4 mei 2023
    Laatst bewerkt: 4 mei 2023
    Ja hier ook hoor. Wij bieden nu meer aan via flesje. Borst geef ik overigens bewust niet nu, dan gaat daar zn energie teveel heen en valt in slaap terwijl hij te weinig drinkt. Ik zou wel eerst die afgekolfde melk aanbieden en dan daarna de borst zodat hij zn voeding iig binnen heeft en niet in slaap kukelt.

Op zich zegt wat je nakolft ook niet alles: ik kan rustig 150 kolven en hij pakt maar 60: vraag en aanbod is niet altijd op elkaar afgestemd. Dat gaat niet zo snel. Dus dat je zoveel nakolft wil niet zeggen dat hij dus te weinig krijgt.

Moet heel eerlijk zeggen, dat ik mij er niet druk om kan maken. Maar goed bij een 1e kindje is dat anders. T is bij ons meer van 'oh, hij is afgevallen. Naja meer erin dus'. Ook hier geen zwaargewicht. 3300 nu.

zegenwens vindt dit leuk.
  2. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Nee, bedoel ook niet dat hij die volledige hoeveelheid die ik kolf nog had moeten drinken aan de borst, maar blijkbaar haalt hij er niet genoeg uit om van te groeien. Het feit dat er nog melk komt als hij klaar is, doet me wel goed. Dan ligt het probleem niet bij de productie.

'Fijn' om te horen dat je het herkent. Eerste kindje zal idd meespelen, alles is nieuw en ik mis de geruststellende ervaring van een eerder kind waarbij het goed kwam.

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Voel je niet schuldig lieve meid! Je doet het hartstikke goed, echt waar. Voor nu klinkt het mij nog niet per se zorgelijk in de oren, maar ik denk dat het fijn is om straks met de lactatiekundige te kijken naar hoe jullie hem effectiever/efficienter kunnen laten drinken en beter wakker kunnen houden aan de borst. En dat jullie niet in een vicieuze cirkel terecht komen van slecht drinken --> te weinig energie --> slecht drinken. Nogmaals, dat hij goede plasluiers heeft is echt een goed teken. Het kan zijn dat hij idd net even wat extra spekkies nodig heeft voordat hij zelf de kracht heeft om goed aan de borst te drinken, en dat een flesje na hem voor nu helpt! Dat is ook helemaal prima! Betekent niet dat jij iets niet goed doet. Ben benieuwd tot welk plan je komt met de lactatiekundige. Laat je het nog weten?

4. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor de lieve woorden! Ik laat het zeker weten, als het goed is komt ze zo.

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    @Michje Ik maak me als zo zie ook nog niet zorgen over. Aangezien plasluiers goed zijn.
    Het leven buiten de buik is ook enorm vermoeiend een keizersnee is voor een baby intensief ook. Word gedwongen zomaar eruit te komen terwijl je dat plan nog niet had.
    Benieuwd wat de LK zegt verder.
    Misschien eerst aansterken met gekolfde melk maar fles is makkelijker dan aan de borst zelf en kans dat hij dan alleen fles gaat willen is ook aanwezig.
    Maar misschien is iets met tongriempje of lipbandje dat kan ook natuurlijk!

zegenwens en Michje vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Volgende week wordt t lipbandje en tongriem gelaserd bij uk. Hoop dat hij dan eindelijk uit de borst kan drinken ..

7. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Heel fijn consult gehad. Ze was het er mee eens dat hij een luie drinker is, maar gaf ook aan dat het voor zo'n kleintje gewoon heel hard werken is aan de borst en dat hij wangvetjes mist om goed vacuum te houden tijdens het zuigen.

Ook een andere houding geleerd, maximaal 10 min per borst laten drinken terwijl ik borstcompressies doe en een flesje van 30 cc na geven. Is hij bijvoorbeeld in de nacht niet goed wakker te krijgen, dan een volledige voeding van 50-60 cc uit het flesje. Voor mij dus een aantal keer per dag kolven.

En een spelletje om te spelen: touwtje trekken, haha. Duim aanbieden om op te zuigen en wanneer hij goed zuigt iets terug trekken om bij hem extra zuigkracht aan te wakkeren. Kind laten winnen met spelletjes begint nu al. :roflmao:

Ze raadde ook aan om langs een osteopaat te gaan, vanwege de stuitligging. Had ik zelf al over zitten denken, maar fijn om dat bevestigd te hebben.

Blij dat ze langs geweest is! :D

Hoodie, zegenwens, GroeneBomen en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk scheelt dan een hele hoop!

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Ja dat wou ik ook nog zeggen H ook stuitje en keizersnee en ook osteopaat geweest met hem. Met baby E (jaja sneak preview) gaan we sowieso ook weer na osteopaat vanwege stuitligging

Michje en GroeneBomen vinden dit leuk.
  10. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Hopelijk helpt dat inderdaad!

Is hier net ook nog uitgebreid bekeken, maar was allemaal in orde gelukkig.

11. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Oh ben heel benieuwd naar de naam straks! :D

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Fijn! Die ingreep went ook niet voor mij als moeder brr

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Oeee baby E!

Ik heb nu ook een H :p

Loveischocola vindt dit leuk.
  14. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Nee, dat geloof ik. Lijkt me vreselijk naar, ook al weet je dat je het doet om hem te helpen...

15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    @Michje Klinkt als een heel fijn consult!! Heeft het je vertrouwen gegeven?

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Had je nou de naam gedeeld?

17. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ja! Fijn om nu een duidelijk plan te hebben. :thumup:

Cobon en zegenwens vinden dit leuk.
  18. Cobon

Cobon Niet meer actief

En je echt niet schuldig voelen hoor lieve mama ♥️ je doet het goed!

Michje vindt dit leuk.
  19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    @Michje Hoe is het nu? Is hij weer wat gegroeid?

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Vandaag gesproken met vrienden waar H gaat logeren straks hopelijk niet te lang eerste keer dat hij gaat vreselijk :cry::cry:

Deel Deze Pagina