Voorpret - zwanger worden 2022 - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Cobon, 7 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekjes

Chocoladekoekjes Actief lid

11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang, dus fysiek best pittig. Nog 5 weken werken inderdaad!

Bij jullie schiet het ook echt al op, alweer 18 weken. Waar blijft de tijd hè! Gaan jullie de 20 weken echo laten doen?

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me zeker pittig!

Ja, gaat hard hè. Vind ik ook echt. Volgende week vrijdag hebben we de 20 wekenecho. De 13 wekenecho hebben we niet gedaan dus het is dan ook al ruim 8 weken geleden dat we de kleine hebben gezien :) Dus heb er wel zin in. Voel de baby al 4 weken lang elke dag, heel gezellig. Volgens mij heeft hij/zij het wel lekker daarbinnen.

Michje en Cobon vinden dit leuk.
  3. Chocoladekoekjes

11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    Ah extra speciaal dat jullie weer even mogen kijken na 8 weken! Zo lang kon ik niet tussen de echo's houden haha. Wat fijn dat je hem/haar al zo goed voelt, dat is ook een hele geruststelling hè. Heerlijk die bewegingen in je buik.

4. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Nee, maagzuur heb ik dan weer geen last van, gelukkig! Jij wel?

Vervelend dat het met jou fysiek niet zo lekker gaat. Verstandig dat je even een stapje terug doet, goed voor jezelf zorgen!

Chocoladekoekjes vindt dit leuk.
  5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Beter! Als in, de overbelasting is weg, waardoor de pieken in de pijn ook weg zijn. Thuis kan ik best prima doseren, merk vooral dat een stukje wandelen steeds wat korter moet om het wandelen leuk te laten blijven. :p

zegenwens vindt dit leuk.
  6. Chocoladekoekjes

11 jan 2022
    485
    585
    93
    Vrouw
    @zegenwens succes bij de 20 weken echo vandaag!

7. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Vanmorgen groeiecho gehad en meneer doet het prima. Ligt nog steeds in stuit, maar dat had ik al gevoeld. Hij is geschat op 1538 gram (met 30+5 weken), dat is p22.66. Klein gemiddeld dus, maar dat komt voornamelijk doordat het buikje klein meet. Hoofdje is gemiddeld en beentje net iets boven gemiddeld. Hij lijkt dus qua verhouding lang en smal.

Met 35 weken liggingsecho, hopelijk is hij dan braaf gedraaid. Ze meten hem dan ook nog een keer.

@zegenwens succes en veel plezier met baby kijken! :D

zegenwens en Loveischocola vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    H werd met 30 weken 1360 gram geschat. Maar groot hoofd had heeft die.
    Hopelijk gaat die nog draaien!

Michje vindt dit leuk.
  9. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Haha, groot hoofd heeft ruimte voor veel hersenen. Vast een slim mannetje! ;):p

Ik hoop ook dat hij nog draait. Hij heeft nog even, gelukkig!

10. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    #50 zegenwens, 17 feb 2023
    Laatst bewerkt: 17 feb 2023
    Hier was alles voor zover nu te zien in orde! Baby lag alleen nogal dwars en weggedoken, dus het gezichtje was niet goed zichtbaar. Ook lag er steeds een armpje net voor het hart wat een schaduw in het echobeeld gaf. Ze kon 2 dingetjes van het hart dus nog niet beoordelen. Nu mogen we over een week nog een keertje terugkomen. :)

Helaas dus nog ook niet zoveel mooie plaatjes! Alleen een handje, voetje en neusje ;)

GroeneBomen en Loveischocola vinden dit leuk.
  11. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Fijn dat tot nu toe alles goed lijkt te zijn. Hopelijk volgende week de laatste dingetjes ook! En hopen dat de kleine dan even model wil spelen. :D

12. Regenboogje1920

18 feb 2023
    63
    24
    8
    Vrouw
    Hoi iedereen!
    misschien is dit niet op de juiste plek maar ik raak de weg een beetje kwijt van hoeveel topics en forums er zijn... oopsie

mijn vraag is het volgende: in november heb ik een vroegtijdige miskraam gehad en daarna hebben we het even aan de kant gelegd (het zwanger proberen te worden)
    Ovulatie testen heb ik wel nog gebruikt omdat ik wou weten hoe mijn cyclus ging doen. Ik heb nu denk ongeveer 2 dagen last van pijnlijke borsten en af en toe mega hoofdpijn.. de pijn in mijn borsten wil ik eigenlijk niet linken aan me vorige zwangerschap ,maar automatisch doe ik het toch...
    11 feb was mijn ovulatie.
    kan het zo zijn dat dit vroeg tijdige symptomen zijn of beeld ik me nou gewoon onmogelijke dingen in die er niet kunnen zijn?
    ik heb twee testen in huis van Clairivo early van de jumbo?? iemand die deze kent toevallig
    liefst test ik morgen ochtend gelijk, maar weet niet zo goed of dat zin heeft op 8dpo.

iemand die positief testen op 8 DPO of die er meer verstand van heeft?
    en toevallig een ervaring heeft met die testen?
    alvast mega super bedankt voor jullie tijd om dit te lezen:p

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    De testen zelf niet gebruikt, maar ik zou wel eventjes wachten nog met testen. Als je ovulatietest 11 feb positief was spring meestal binnen 24 uur je eitje. Zou betekenen dat je nu 7/8dpo bent. Je kan positief testen maar de kans is groter als je later test. Hopelijk is het raak!

Regenboogje1920 vindt dit leuk.
  14. Regenboogje1920

18 feb 2023
    63
    24
    8
    Vrouw
    dankjewel!
    wat zou de beste dag zijn om te gaan testen denken jullie? ik heb er nog niet mega verstand van met hoeveel dagen je beste kan testen hihi

15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    12 dpo vind ik zelf wel mooi als dan zo is is vaak geen tuurstreep. Ik teste zelf met 10 dpo altijd maarja hahaha

16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ik heb ff wat rust in mijn hoofd na de helse tijd.
    30 weken deze week :o: groeiecho zal ik eens om vragen. Medische indicatie is wel binnen mbt bevalling nu. Slaappillen afbouwen gaat em niet worden en word ook afgeraden. Maar goed baby kan wel ontwenningsverschijnselen krijgen of even ondersteuning met ademhalen nodig hebben. En door alles is mijn bloeddruk te hoog, 1e keer in mijn leven. Maar dat is door omstandigheden.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    O jee haha lekker dwars! Gelukkig voor de herkansing :)

18. Regenboogje1920

18 feb 2023
    63
    24
    8
    Vrouw
    oki, ik had vanochtend vroeg getest want me vriend wou erbij zijn die is aankomende dagen weg maar daar kwam eerst een heel licht streepje en na de tijd was die weg...
    dan zit ik nu ongeveer op 8/9 dpo. als die nu negatief is is het dan mogelijk om 12 dpo nog wel misschien positief is ?

19. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ja hoor! Meestal is de innesteling pas rond 9 dpo’

Regenboogje1920 vindt dit leuk.
  20. Regenboogje1920

18 feb 2023
    63