Voorpret - zwanger worden 2022

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Cobon, 28 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Hoe was je vorige zwangerschap ook alweer? Wel goed toch..?!
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja qua baby prima, voor mij alleen wat minder.
     
  3. Mangolina

    Mangolina Lid

    3 sep 2021
    58
    115
    33
    Vrouw
    Ik lees in je opening dat je al foliumzuur slikt. Mag ik vragen welke? Ik ben inmiddels een weekje begonnen. Ik zit nu aan de Care, huismerk etos dacht ik. Maar heb inmiddels Devitamon Zwanger besteld.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Laveen mama multi (of hoe 'ie ook heet..), daar zit niets dierlijks in vandaar.
     
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Hier davitamon zwanger omega 3 met visolie
     
  6. bonvb

    bonvb Actief lid

    28 nov 2021
    170
    202
    43
    Vrouw
    Hoi! Mag ik hier ook meepraten?
    Ook wij gaan voor het motto: 'nieuw jaar, nieuwe avonturen' ;) Ik ben 28 en mijn vriend 32, inmiddels alweer 5 jaar samen. Ik heb altijd al een grote kinderwens gehad, maar ik kon nog altijd heerlijk genieten van mijn leven zonder kinderen. Inmiddels is de wens wel echt groter geworden nu er steeds meer baby's om ons heen worden geboren.

    Ik ben sinds maart afgelopen jaar gestopt met de pil, gewoon om te kijken hoe mijn lichaam het zou oppakken en omdat ik niet in afwachting daarvan wilde zitten op het moment dat we er wel echt voor zouden willen gaan. We gebruiken sindsdien condooms en mijn cyclus lijkt wat regelmatiger te worden, al is die wel nog wat aan de lange kant (gemiddeld rond de 35 dagen nu). De laatste 2 cyclussen waren onder de 35 dagen dus ik hoop dat het steeds wat in kort nu. Sinds kort ook gestart met foliumzuur en ik merk dat dit soort stappen er wel echt voor zorgen dat het nu allemaal wat echter wordt. Ik blijf het aan de ene kant heel gek en spannend vinden, maar tegelijkertijd merk ik ook veel ongeduld heb. Soms denk ik zelfs: ach.. gooi die condooms nu maar alvast aan de kant, wat maakt dat ene maandje nou uit? Maar als ik dan bedenk eventueel (heel pril) zwanger de feestdagen door te moeten komen dan lijkt me dat toch niet het beste idee, haha.

    Lijkt me in elk geval fijn om erover te kunnen praten en de voorpret met elkaar te kunnen delen. Er is verder ook maar één beste vriendin die van ons besluit weet.. mega spannend allemaal!
     
    Cobon en Mangolina vinden dit leuk.
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Welkom!! Spannend :)
    Herkenbaar hoor! Ik kan ook bijna niet wachten. Niet hoogzwanger willen zijn in de zomer is hier de hoofdreden haha, mijn oudste is midden in de zomer geboren, pfff..
     
  8. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik heb even getwijfeld maar ik zou toch graag willen mee kletsen!

    Moet wel bekennen dat ik echt inspring en niet echt heb terug gelezen..

    Ik ben al trotse moeder van 2 prachtige meiden maar het kriebelt echt zo erg voor nog een 3e mocht dit gegund zijn natuurlijk! De kriebels heb ik echt al een lange tijd, probeer het steeds te negeren en voor me uit te schuiven maar merk dat het steeds moeilijker word! En denk dat ik ergens in het nieuwe jaar toch opnieuw een poging wil gaan wagen.

    Mijn jongste is van een donor, een eventueel 3e kindje zal dus ook weer dmv een donor zijn :)
     
    Mangolina, Cobon en Loveischocola vinden dit leuk.
  9. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hi, ik wil ook graag aansluiten :) Wij hebben al 2 mooie dochters en dachten compleet te zijn. We hebben zelf al de box en dat soort dingen verkocht :rolleyes: Maar we willen dit jaar toch graag voor een derde gaan. Spiraaltje heb ik onlangs laten verwijderen en ben nu voor het eerst weer ongesteld. Ik ben gestart met foliumzuur en hoop stiekem dat het weer snel raak gaat zijn! Ben 3 keer gelijk zwanger geworden (1 miskraam), maar ik weet dat het geen garanties geeft voor een volgende zwangerschap. Spannend weer!
     
    Cobon vindt dit leuk.
  10. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Spannend!! Dezelfde donor weer? :)
     
  11. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Leuk hoor!! Hier ook twee dochters, prachtig :)
     
  12. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Welkom!! Spannend! Snap dat je stiekem hoopt dat het weer snel lukt!


    Dat is even nog een lastig dingetje.. zelfde donor is een optie, maar mijn jongste heeft geen goede start gehad ook de periode daarna is lastig geweest voor haar. Momenteel spelen er ook allerlei dingen die waarschijnlijk erfelijk kunnen zijn waardoor ik toch twijfel of ik wel de zelfde donor weer zou moeten nemen. Zit daarmee dus wel echt in dubio..
     
  13. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.724
    4.714
    113
    Vrouw
    Leuk dat er meer mee gaan kletsen!

    @Phoebe Is je jongste van een onbekende of bekende donor?

    @Katin87 Dat geeft wel hoop als je eerder steeds direct zwanger was :)

    Ik ben inmiddels verhuisd 1.5 week geleden, alles is weer redelijk op orde. Fijn om gesetteld te zijn. Vriend is nog erg druk met werk deze maand, maar in de kerstvakantie gaan we klussen in huis. Daar heb ik wel zin in! En dan is het alweer 2022! :eek:
     
    Cobon vindt dit leuk.
  14. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik ben zwanger geworden dmv zelfinseminatie, dus weet wel wie de donor is.. maar ken hem verder niet.

    fijn dat de verhuizing rond is! Ging het allemaal goed? Wel leuk vooruitzicht lekker gaan klussen! En indd bijna weer het nieuwe jaar, gaat bizar snel allemaal!!
     
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Vandaag komt m'n sensitest bestelling binnen :D morgen bloed prikken ivm ziekte (moet bepaalde waardes hebben om zwanger te mogen worden) en 12 januari gesprek in ziekenhuis.

    Gaat snel! Maar duurt ook lang, haha
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Het is gewoon ook bijna al 2022 gaat zo ontzettend snel allemaal.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  17. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Bizar he, onze kindjes al 9 maanden!!
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Ja waar zijn die maanden gebleven! Hij sliep trouwens als newborn beter dan nu o_O
     
  19. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Hahaha ja same here, al een poosje. :confused:
     
  20. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.724
    4.714
    113
    Vrouw
    Gaan jullie ovulatietesten gebruiken?
    Ik ben dat straks in eerste instantie niet van plan. Vriend en ik hebben vaak genoeg seks dus ovulatie missen gebeurt niet zomaar denk ik :oops:Als je goed vruchtbaar bent, schijn je ook niet eerder zwanger te raken met ovulatietesten. Verder temperatuur ik wel en houd ik op die manier bij wanneer ik mijn ovulatie heb gehad, maar dan weet je het achteraf. Meer voor mijn eigen 'administratie' dus :roflmao:
     
    Loveischocola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina