Ik voel en merk precies wanneer ik vruchtbaar ben maar ik vind testen doen gewoon leuk ovulatie, zwangerschap, covid.. kom maar door met die testen haha
Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers! Leuk clubje zo, en het is inderdaad al bijna 2022! Ik heb goedkope uit China, dus gebruik ze ook regelmatig inderdaad voor de administratie. Helaas nog geen cyclus (borstvoeding), maar omdat ik al wel een keer een soort onttrekkingsbloeding heb gehad (geen menstruatiekramp en veel korter dan ik anders ongesteld was) probeer ik het een beetje in de gaten te houden. En ik probeer de borstvoeding nu te minderen. Weet alleen nog niet hoe ik dat 's nachts moet doen, J komt echt nog elke nacht en wil dan geen fles of speen
Ik ga denk ik ook ovulatietesten gebruiken. Ik denk ook niet dat ik het nodig heb ivm veel slijmverlies tijdens mijn vruchtbare dagen (Ik herken het meteen) maar vind het inderdaad gewoon leuk om het bij te houden. Vandaag dag 1 van mijn nieuwe cyclus.
Ik ga geen ovulatietesten gebruiken. Bij mijn vorige zwangerschappen ook niet gedaan. Wel probeer ik mijn vruchtbare dagen te berekenen aan de hand van mijn menstruatie. Ik had altijd een regelmatige cyclus. Ik ben nu net voor het eerst weer ongesteld geweest na het verwijderen van mijn spiraal. Dus volgend weekend mogen we aan de bak, haha.
Ik heb de afgelopen paar maanden wel paar keer ovulatietesten gedaan om zich te krijgen op mijn cyclus en merkte dat ik dat wel heel fijn vond. Mijn cyclus is ook nog wel wat onregelmatig is en wat aan de lange kant. Ik wil er in het begin niet direct te veel druk op leggen, maar ben toch wel bang het anders te missen en telkens in spanning af te wachten tot mijn NOD omdat ik dan niet precies weet wanneer die eigenlijk is.. Dus ik denk toch dat ik het fijner vind om ze wel te gebruiken!
Haha, ik typte hier kort geleden dat ik regelmatig dacht: ach wat maakt dat ene maandje nou uit... Blijkbaar hebben we gisteren spontaan in 'the heat of the moment' besloten dat dat maandje ons dus echt niks uitmaakt, want ineens maakte we ons niet zo druk om de condooms. Ik ben er nog steeds een beetje verbaasd over, maar vind het wel heel leuk en spannend! En ik ben blij dat we blijkbaar allebei op een of andere manier het gevoel hadden dat het helemaal oké is vanaf nu. Nog steeds doodeng om te typen, maar ahhh zo leuk!
Haha, mijn cyclus is wat langer en de eerstw dag van mijn laatste menstruatie was 1 december, dus met de kerst al misselijk ga ik denk ik sowieso niet halen! Ik zit nu ook nog niet rond mijn ovulatie, dus voor nu zit er nog weinig kans in denk ik, maar wie weet wat de komende weken gaat brengen!