voorraad afkolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door poppy14, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo ,

ik zou graag willen beginnen met af en toe wat kolven , voor momentjes dat ik even niet in de buurt ben.

Nu drinkt mijn meisje nu 2,5 week nog best onregelmatig , soms om de 1,5 a 2 uur . andere momenten weer om de 3 uur.

nu heb ik vanochtend geprobeerd te kolven na de ochtend voeding(en) er kwam echter uit beide borsten maar 30cc .

hebben jullie tips ?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Met twee en halve week zit je nog midden in de afstemfase voor vraag en aanbod. De ene keer zal je kindje dus tevreden zijn en drie uur tussen een voeding kunnen laten. De andere keer regelt je kindje weer wat bij. Dit is volkomen normaal.

Wanneer je juist begint met kolven is het ook heel gewoon dat je in het begin niet zoveel kolft. Je lichaam moet als het ware 'leren' dat het de melk ook mag laten stromen aan een kunststof borstkolf in plaats van aan een warm, zacht kindje aan je borst. Dat maakt natuurlijk verschil! Maar geen nood, je zult zien dat het gaandeweg beter gaat. Gewoon doorgaan en dan zie je straks de milliliters omhoog gaan naar 40 of 50 cc.
    Om te oefenen met een flesje is 30 of 40 cc voldoende. Kolf je dit 2 keer, dan heb je al een klein flesje bij elkaar. Wat je ook kunt proberen is een uur na het voeden kolven of wanneer je kindje aan 1 kant drinkt de andere kant tegelijkertijd kolven.

Bedenk dat wanneer je kolft om haar in de avond wat te geven je dat voedingsmoment aan de borst overslaat...

Succes!

Deel Deze Pagina