Voorraad borstvoeding en werken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kaatje85, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo,

even een vraagje.
    Ik moet over een week of 5 weer aan het werk. Ik ga dan 3 dagen in de week werken. Is het verstandig om nu al een voorraadje melk op te slaan in de vriezer?
    Ik kolf nu iedere ochtend 1 flesje af. deze krijgt hij als laatste voeding van de dag. Is het handig om nu dan bv. 2 flesjes op een dag te kolven en dan 1 in de vriezer?

En hoe bewaren jullie het? Ik heb nu van die potjes van Avent, maar vind die een beetje prijzig om groot schalig in de slaan.
    Lees hier en daar ook dat het in zakjes wordt gedaan. Wat voor zakjes zijn dat precies?

Alvast bedankt.

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik begon al snel met een voorraadje inslaan, altijd handig dus je kan er zeker mee beginnen. Ik gebruikte de bewaarzakjes van Medela. Handige is dat die rechtop kunnen staan in de vriezer. Ze kosten ongeveer 13 euro voor 20 zakjes. Er zijn ook veel meiden die van die ijsklonteszakjes gebruiken om het in te bewaren. Ik vond dat zelf niet handig (wel goedkoper) omdat je op de zakjesde datum zet en meteen 150 cc bij elkaar kon doen.

Succes!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel.
    Zijn die zakjes van medela her te gebruiken?
    en met die ijsklontenzakjes..dat zijn toch van die grote wat dan allemaal kleine blokjes worden? Of zijn er ook nog andere soorten.

4. 40plusmama

Nee, die zakjes kan je niet hergebruiken volgens mij. En die ijsklontzakjes zijn inderdaad kleintjes zodat je kleine porties kan maken.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ok.
    Weet niet of ik reclame mag maken,maar ging even kijken voor andere merken zakjes. Kwam op deze uit http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?A ... Position=0

daar betaal je voor 20 zakjes 6,95. Verzendkosten zijn wel 4,95, maar als je meer besteld is het natuurlijk wel voordeliger om ze daar mee te bestellen.

6. 40plusmama

Die heb ik nooit gehad maar kan je die ook neerzetten? Dat vond ik bij die van Medela juist zo handig namelijk.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja die kan je ook neerzetten

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik gebruikte voor het invriezen altijd van die 'goedkope' kleine 125ml drinkflesjes van eigenmerk.
    (Kruidvat, Etos, Prenatal)

Verder zou ik idd even een paar dagen kolven voor wat vriezer inhoud. Verder ga je straks kolven op je werk (neem ik aan) dan heb je dus gewoon verse melk die je in de koelkast kan bewaren. Hoef je niet in te vriezen en te ontdooien. Ligt er wel een heel klein beetje aan welke dagen dat je werkt, bij di-wo-do dan zul je de gekolfde melk van donderdag tot dinsdag moeten bewaren, dit zou net kunnen. Maar misschien beter om het dan even in te vriezen. Maar werk je bijv ma-wo-vrij dan is er gewoon verse gekolfde melk zegmaar. Je kolft op maandag voor woensdag, op woensdag voor vrijdag en op vrijdag voor maandag, snap je?

Liefs, Hanneke.

9. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik gebruik de via bekers van avent. Als de melk bevroren is kan je die eruit wippen en in een zakje bewaren. Zo kan je de Aventbakjes opnieuw gebruiken .Bespaart ook een hele hoop ruimte in de vriezer. Voor het ontdooien weer terugdoen in het bekertje en in de koelkast zetten. Érg handig! ;)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hanneke, ik snap hem.

Rose, dat is idd ook erg handig. heb die bekers nl al in huis.

Kom net via google trouwens op meer andere merken bewaar zakjes die een stuk goedkoper zijn dan die van medela.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, was ik dus niet zo vaag als ik zelf dacht! ;)

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb nog zakjes van Medela liggen (in doosje), dus wie geïnteresseerd is. Doe dan maar een bod per pb! ;)

13. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    He, wat slim zeg! :D
    Weer wat geleerd vandaag!

Deel Deze Pagina