Voorraad(kast)

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Uuu duh o_Omaar waarom zou ik er 10 op vooraad moeten hebben. We leven toch in een land waar de winkels elke dag open zijn. Ik heb nooit grote vooraad en grijp nooit mis.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    Nou precies, 1 pak rijst of pasta oid op voorraad is voldoende. Als die (bijna) op is, koop ik een nieuwe. Werkt uitstekend. En als het in de aanbieding is koop ik weleens twee pakken, maar meer niet hoor. Paar wkn later is het vanzelf weer in de aanbieding.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Maar zijn pakken rijst enzo dan zo voordeliger als je ze grote getalen inkoopt. Zie ze nooit echt in de aanbieding ofzo. Deo koop ik 1+1 gratis. Is net zo voordelig als een 6pack oid.

    Bij ons komt de ah 1 x per week en ik ga zelf nog 1x Voor wat ik vergeten ben. Als iets bijna op is zet ik het op mijn lijstje zodat ik het altijd in huis heb :)

    Ik ken mensen zoals oma die groot inkopen maar vervolgens raakt het over de datum. Zoveel had ze dus.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Wij zijn selectief in onze voorraden. Wasmiddel bv koop ik alleen als het een goede aanbieding is, hoef dit jaar geen wasmiddel meer te kopen. Als de koffiepads in de aanbieding zijn bv kopen we dat ook. Eigenlijk hebben we alleen voorraden van spul dat en niet snel over datum gaat en duur is en goed in de aanbieding.. maar wij wonen tegenover de supermarkt :thumup:
     
  5. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Hier had ik altijd een flinke voorraad in huis voordat we verhuisde. Maar op een gegeven moment had ik soms ook te veel frietsaus ingeslagen, of beter gezegd: aten we minder eten waar we dit bij gebruikten en gooiden we steeds meer voorraad weg. En dit gebeurde ook bij meer producten. Ik was net een hoarder geworden :roflmao:. Zakjes van knorr die bleven liggen etc. etc.

    Inmiddels slaan we vooral vleesvervangers in bij interessante acties. Wel heb ik altijd een paar blikken tomatenblokjes, wasmiddel, rijst, pasta, pakje aardappelpuree, rode curry en kikkererwten in huis. Oja en een pot groente en iets in de diepvries. Heb ik altijd de basis om eten mee klaar te maken. Maar na al het weggooien van voorraad in het verleden voelt dit veel beter :)
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Je moet niks, maar jij vraagt wat je met 10 pakken moet :rolleyes:
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Hier ook een flink gevulde voorraadkast. Heb bijvoorbeeld ook blikken soep en daar houden we niet eens van. Als er een ramp uitbreekt komt het van pas :o:

    Ik ben iemand die van iets 1 ding nodig heeft, ziet dat het 1+1 gratis is en dan voor 4 of zelfs 6 gaat. Ik ben echt een vreselijke hoarder.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Dat reken ik niet tot voorraad maar bij de gewone keuken kastjes. Net als bloem ed.

    Als je een voorraad aan legt dan moet je niet vergeten om het af en toe te gebruiken als basis voor boodschappen. Elke 3 maanden kijk ik wat nog max 3 maanden heeft en dan zet ik dat over naar de gewone keuken kast/koelkast. Maar meestal is het wel al op. Het enige wat af en toe vergaat zijn sauzen.
     
  9. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Ik ben van team voorraad! Z'on beetje alles wat je bedenken kunt, hebben we wel staan.

    Als er (bijvoorbeeld) een pot pindakaas opengemaakt wordt, koop ik de eerstvolgende keer dat ik in de winkel kom, meteen een nieuwe pot. Het zou eens opraken in de winkel hè :p:rolleyes:

    De voorraad zou best iets kleiner kunnen /mogen maar ik vind het een fijn idee dat het er staat.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    Dat ligt er dus aan hoe je het bewaard. Ik heb rijst, bloem, e.d. in doorzichtige mepal voorraaddozen in de keuken, voor dagelijks gebruik dus. En in mijn trapkast heb ik dus van alles één pak op voorraad. Zodra het in de keuken op is, vul ik bij en gaat het meteen op mijn boodschappenlijstje voor de voorraadkast.

    En eigenlijk reken ik alles onder voorraad waar ik dus nooit zonder zit en standaard op tijd wordt aangevuld.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier nooit over de datum dingen :) maar ik koop alle dingen met 1+1 gratis, dat scheelt gewoon 50% terwijl als het op is en er is geen 1+1 gratis aanbieding net toevallig als het op is.

    Hier is koffie enzo wel regelmatig in de aanbieding (tussen de 2 en 4x per jaar) dus ik koop in tot ongeveer de volgende aanbieding. (meestal dan net iets extra omdat ik het nooit zeker weet).

    Rijst en pasta wat minder vaak, maar daar heb ik wel van beidde 1 of 2 pakken in de voorraadkast staan. En als ik die open maak, zorg ik de eerst volgende supermarkt bezoek dat deze weer aangevuld is.

    Net als bloem en suiker, zout, heb van alles 1 dicht pak en 1 pak wat in gebruik is. wisselt dat, koop ik weer nieuwe.

    Maar ik denk dat wij een ander beeld hebben van voorraad :) ik koop geen 60 flessen shampoo als deze in de aanbieding is, maar 4 of 6 ofzo. Bij deo of zonnebrand idem, de 1+1 gratis, koop ik er 6. (beetje afhankelijk wat er nog staat, soms komen de aanbiedingen vlak bij elkaar). Al bij zonnebrand let ik wel goed op, begin seizoen koop ik bij de 1+1 die we hadden een hoop, eind seizoen hebben ze weer een aanbieding, dan koop ik niet of 1/2 potjes, omdat dat een jaar later niet meer goed is.
     
    Zonnestralen en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Ik kook veel vers, maar heb ook gewoon voorraad van uien, linzen, verschillende soorten rijst/pasta/couscous etc, bloem en meel, en blikken bonen, tomatenblokjes en -puree en kikkererwten in de kast.
    Voor dingen die lang meegaan, zoals een fles olie, rol vuilniszakken, afwasmiddel, pak zout: als ik een nieuwe aanbreek, koop ik een nieuwe voor de voorraadkast. Dan zit ik niet ineens zonder.

    Ik kom een paar keer per jaar bij de action en sla dan een voorraadje douchegel/shampoo/Deo in waar ik dus weer maanden mee vooruit kan.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.162
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal eens! En ik grijp nooit mis, ondanks dat ik maar 1 x per week boodschappen doe.
     
  14. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik heb wel wat dingen op voorraad. Vooral spullen die lang houdbaar zijn en ik in de aanbieding gekocht heb. Maar zeker niet een hele stapel van een bepaald product. Er is vaak genoeg korting. Dus ik zie de noodzaak niet in om heel veel in te slaan als er een actie is.
     
  15. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ja hoor hier ook:oops:

    Aangezien de koffiebonen maar om de zoveel tijd in de aanbieding komen heb ik nu 10 zakken koffiebonen op voorraad

    Ook hoef ik voor het hele jaar geen wasmiddel meer te kopen

    Wc papier en keukenrol is er ook genoeg

    En heb ik altijd genoeg in de vriezer of voorraadkast qua eten

    Hier gaat er haast nooit iets over datum by the way
     
  16. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.474
    113
    Wij hebben geen voorraadkast, dus dat beperkt wel een beetje hoeveel voorraad er in huis kan zijn. Maar zaken waar we altijd wel een voorraadje van hebben zijn: rijst, pasta, blikjes groenten (mais, doperwten, gepelde tomaten, kidneybeans), bouillonblokjes, thee, koffie, suiker, knakworst, potjes rode kool/rode biet, diepvriesspinazie, vissticks, diepvriespizza, ui, knoflook, schoonmaak- en verzorgingsproducten.
     
  17. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik ook niet :thumup::roflmao: @Prettykitty
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Prettykitty vindt dit leuk.
  19. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Familielid van mijn man heeft een trapkast vol met snaaigoed. Chips, koek, snoep etc. En een schuur vol frisdrank, wc papier, wasmiddel, schoonmaakmiddel.
    Nu kreeg ik de indruk dat wij sowieso al een stuk gezonder eten want we hebben nooit al dat snaaigoed in huis. Maar ik vond het ook echt een beetje overdreven dat je 10 pakken wc papier aan de kant moet schuiven voor je je fiets kunt pakken. (Dus nemen ze altijd de auto)

    Hier een kleine voorraad van blikken bonen, gedroogde bonen, blikken tomaat, eventueel tandpasta als ik een aanbieding tegenkom.
     
  20. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Graag gedaan meiden. @Lies1611
    Groetjes de Koopjesjager.
    :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina