Voorraad(kast)

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier geen voorraad. Heb ik ook geen ruimte voor en zie het voordeel ook niet zo. Misschien als je heel ver van de winkel vandaan woont
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Valt mee. We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd dus onze kasten hebben we flink leeg gemaakt.

    In de kast nu:
    Aardappelpuree
    Rijst
    Wat blikjes conserven zoals bonen, ananas, kikkererwten, tomarenblokjes etc.
    2 soepen in zak
    Afbakbroodjes
    Pasta

    In de vriezer:
    Diverse groenten (broccoli, wortel, erwten, boontjes, bloemkool, spinazie..)
    1 rundervink en 1 tilapiafilet (Voor als 1 van ons alleen eet maar vooral zodat ik wat voorraad maaltijden voor zoontje kan maken)
    Vegetarische hamburgers
    Brood
    Diepvries fruit

    Dus als wij onverhoopt iets in elkaar moeten flansen wordt dat puree met groenten en vega burgers of een soepje met broodjes haha
     
  3. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    Wat zou ik graag een voorraadkast hebben als al die "coupon"ers in Amerika.
    Mijn neurotische ik zou daar extreem gelukkig van worden :)
    Maar helaas, geen Amerikaans formaat huis, geen kelder, geen garage etc.
    Dus dan maar regelmatig naar de supermarkt.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Hier voorraad! Wel een voorraad die ik om de zoveel maanden deels zover mogelijk opmaak. Zo probeer ik verspilling te voorkomen en dat lukt op deze manier aardig. We gooien zelden iets weg wat over de datum is. Lang houdbare producten die we veel gebruiken die ik met (meer dan) 50% korting of 1+1 gratis heb gekocht blijf ik meestal wel inslaan zodra de aanbieding zich voordoet ongeacht of ik bezig ben met opmaken.
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Mij lijkt dat ook heel leuk :D.
     
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.645
    113
    Wij hebben alleen gebruiksvoorraad. Maar omdat we hardlopers (pindakaas, bloem) en zachtlopers (bouillonblokjes) hebben, hebben we verschillende systemen. Voor de hardlopers zorgen we altijd voor voorraad. Dus 1 uit de kast = op lijstje schrijven. Voor andere producten kopen we pas nieuwe als het bijna op is (bijv sojasaus) of helemaal op (bijv vissaus). Werkt prima zo. Daarom altijd voorraad van producten die we ook daadwerkelijk gebruiken.

    Ik koop nooit vlees op voorraad. Ik koop het pas als we het nodig hebben. Vriezer hou ik graag zo overzichtelijk mogelijk.

    We hebben wel tig soorten rijst, bloem en pasta. Vaak omdat je per recept maar zo'n 300 g rijst of zo nodig hebt en in een pak altijd 500 g zit. En als het recept zegt dat we pastavorm x moeten hebben, dan gebruik ik die ook.
     

Deel Deze Pagina