Voorraad kolven dochter krijgt niet genoeg meer uit borst ?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nathalie6, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Wij willen binnenkort eens een dagje weg. Daarom ben ik een voorraadje aan het kolven. Ook wil ik graag een voorraadje op bouwen voor als ik aan het werk ga en mijn dochter naar de gastmoeder gaat.

Het kolven gaat redelijk, de opbrengst is volgens mij wel een stuk minder dan dat mijn dochter drinkt maar wel al meer dan in het eerste begin. Het probleem is nu dat de dagen dat ik wat melk afkolf om in te vriezen mijn dochter schijnbaar niet genoeg blijkt te krijgen.

Nu komt ze al erg onregelmatig over de dag. De ene keer zit er krap 2 uur tussen het begin van de laatste voeding en de tijd dat ze weer komt. Een andere keer zit er 4 uur tussen. Echter vooraf is niet te zeggen wanneer welke pauze er tussen zit.

Vanmorgen wat afgekolfd echter 's middags kwam ze na 1,5 uur al weer en daarna weer na 1,5 uur en daarna na 3 kwartier na het einde van de laatste voeding (terwijl ze toen al drie kwartier aan de borst had gelegen). Met als gevolg dat ik de gekolfde melk maar heb gegeven en nu is ze rustig. Het probleem is nu alleen dat ik zo geen voorraad voor een volgende dag of weekend op kan bouwen.

Wat kan ik doen? De hele dag doet ze alleen maar hazeslaapjes en zodra ze wakker is, huilt ze.

Overigens na een voeding de rest afkolven werkt niet want dan komt er niets meer uit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
    Natalie

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Borstvoeding

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Je kunt alleen de productie verhogen als je blijft aanleggen. Dus ipv de kolfvoorraad aan te breken, toch maar weer aanleggen.

Met kolven komt er altijd minder uit dan bij live voeden, dat is normaal ;)

3. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

Jan 7, 2008
    186
    0
    0
    Ook aanleggen als er slechts een half uur/drie kwartier tussen zit? Dan hou ik geen tepel meer over.

Hoe lang zal dat duren dat ze zo kort na elkaar blijft komen?

4. Angelina

Ook je tepel went er aan 8)
    Je kunt niet verwachten dat je productie uit zichzelf omhoog schiet.
    Mijn zoontje komt ook met verschillende tussenpozen, is vrij normaal bij BV kindjes

Het enige wat je nog zou kunnen proberen via de LK of HA is Domperidon.

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don-1.html

5. Angelina

6. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik weet niet hoelaat je kindje s'avonds nog komt maar anders kan je dan kolven zo'n 1,5 uur na de laatste voeding. Ook al komt je kindje dan weer na een uur zit er nog genoeg melk in je borsten hoor.

Share This Page