Aanleg probleem na 6 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Hartj, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hartj

Hartj Lid

Jul 17, 2013
    18
    0
    0
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een probleem met aanleggen aan de borst.
    Ik heb een dochtertje van 6 weken die ik vanaf het begin borstvoeding geef, dit is altijd heel goed gegaan en nooit problemen gehad. Het aanleggen ging meteen goed.
    Sinds zaterdag wil ze opeens de borst niet meer pakken terwijl ze wel honger heeft. Ze begint keihard te huilen en te schreeuwen, zo zielig. Ook als ik mijn tepel in haar mond leg pakt ze hem niet.
    ('s nachts gaat de borstvoeding wel goed en pakt ze de borst wel omdat ze dan een beetje slaperig is.)
    Ik geef haar nu de speen als ze daar op begint te zuigen verwissel ik snel de speen voor mijn tepel en dan drinkt ze wel. Dit is natuurlijk niet de manier en ik wil zo graag dat ze mijn tepel weer normaal pakt. De speen gebruik ik verder nooit alleen als zij krampjes heeft.
    Het consultatiebureau kan mij ook niet helpen. Ik heb alles al geprobeerd, verschillende houdingen enz. Ze heeft ook geen spruw en ik heb genoeg borstvoeding.
    Hebben jullie misschien nog tips en trucs?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    komt de melk misschien heel snel? Of heeft ze met name last wanneer ze op 1 zij ligt? Kijk goed naar je kindje. Vaak gaan dit soort klachten gewoon weer voorbij, soms gekoppeld aan een sprong in groei of ontwikkeling.

Kijk het even aan, je doet het prima door haar op deze manier toch de borst te geven.
    Succes!

Share This Page