Nutrix met moedermelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juul76, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Mijn kindje is nu 6 maanden oud, en krijgt nog steeds borstvoeding. Omdat ik nu weer aan het werk ben, moet hij nu 3 dagen per week afgekolfde melk krijgen. Alleen.... hij weigert nu de fles (terwijl hij al 4 maanden regelmatig afgekolfde melk uit een flesje krijgt om te oefenen). Ik heb echt ALLE tips die overal op internet staan en het CB geeft geprobeerd, maar te vergeefs.
    Nu gaf het KDV aan dat ze mijn melk wellicht aan konden maken met nutrix tot een papje en dat aan hem konden geven. Heeft iemand daar ervaring mee?

alvast bedankt!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je zou er idd pap van kunnen maken en met een lepeltje kunnen geven. Ik heb geen idee of dit met nutrix kan? (nog) geen ervaring mee. Maar lees hier geregeld over biobim, schijnt goed te mengen met de moedermelk en dan heb je ook pap. Eigenlijk ook geen idee waar je dit kan kopen :oops: nog nooit in de supermarkt gezien eigenlijk (of niet op gelet, kan natuurlijk ook ;) )

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Biobim schijnt inderdaad goed te binden met moedermelk. Je kunt het bij de reformzaak halen.

Ik heb zelf geen ervaring, nooit pap gemaakt.

4. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier kreeg ik vanwege het fles weigeren ook die tip van nutrix (van het CB) dit kan dus wel samen met BV. Zodat wij het dus met een lepeltje kunnen geven.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Moedermelk die vers is bevat enzymen waardoor de Nutrix niet bindt. Met Biobom schijn je hier minder last van te hebben.

Maar aangezien je kindje al 6 maanden is, kun je ook de groente die hij al krijgt meegeven naar het kdv, zodat ze die geven. En de melk kunnen ze ook uit een beker aanbieden.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

biobim bind echt perfect. Heb alle smaken al zo ongeveer geprobeerd en ze doen het allemaal.

Deel Deze Pagina