Voorraad luiers kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Karina2006, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om te voorkomen dat ik straks erg veel in 1 keer moet uitgeven wil ik vast beginnen met het kopen van luiers. Ik weet al dat ik voor het merk pampers wil gaan.

Hoeveel pakken moet ik ongeveer kopen? Het gaat op gewicht dus ik weet niet hoeveel ik er nodig zal hebben en hoelang je ermee doet. Is er iemand die mij kan adviseren?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    In het begin gebruik je ongeveer een luier of 6-8 per dag (bij elke voeding en natuurlijk extra als ze hebben gepoept). Maar ik zou niet al te veel op voorraad kopen. Er zijn kindjes die niet goed tegen bepaalde luiers kunnen (ook Pampers) en dan zit je straks met tig pakken luiers... Zou om te beginnen een pak of twee/drie maat 1 en één of twee pakken maat 2 halen oid. Dan kun je wel even vooruit, maar zit je niet met tig pakken mocht Pampers toch niet bevallen. Qua gewicht is er niet zoveel zinnigs over te zeggen, want het ligt helemaal aan hoe zwaar je kindje is en hoe snel hij/zij aankomt hoe lang ze in een maat blijven zitten. Bij een heel klein kindje hebt je ook maat 0 of kleiner nodig.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Als je volle en dichte pakken over houd dan willen ze soms nog wel weer terug nemen zodat je andere kunt nemen (of hele andere of andere maat).

4. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou inderdaad gewoon gaan voor een reclame. 3 pakken voor de prijs van 2 ofzo. Dan heb je wel even een voorraadje.
    Bj ons was het advies vanuit hetnzikenhuis om maat 1 te kopen. Ook al kwamen mijn mannetjes vanuit de couveuse heel klein thuis.
    Liever een maat iets groter, voorkomt doorlekken.

En ik zweer ook bij pampers.

En dichte pakken kun je inderdaad vrijwe overal ruilen, sowieso bij kruidvat en etos doen ze nooit moeilijk.

De new baby zijn fijn in het begin.

5. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik had bij mijn zoon ook een berg maat 1 gehaald niet handig want hij was een 10 ponder nou krijgt niet iedereen zo'n beer van een kind. maar je kunt beter bijkopen dan overhouden.
    Ik vindt persoonlijk de luiers van de aldi ook niets mis mee. koop de pampers alleen in de aanbieding.
    Niels zat gelijk in maatje 2. met zulke mega billen hihi.
    Heb nu ook alleen proefpakketjes maat 1 in huis kan ik manlief zo op pad sturen als deze kleiner is.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het toch niet doen. Mijn jochie bleek van pamper uitslag te krijgen.. Zit je dan met je voorraad.. Als kun je pampers ook vast wel weer doorverkopen.

Ik heb 3 pakken nr1 gebruikt. En nu bij nr2.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou dan maat 2 en 3 kopen, misschien krijg je `luiertaarten` kado van vriendinnen die al moeder zijn. ik kreeg ook zomaar pakken luiers van anderen die ze over hadden.
    Mijn kinderen kwamen pas thuis uit het ziekenhuis toen ze al maat 2 hadden, dat kan dus ook.

8. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik wou eerst wachten tot na de geboorte om pampers te kopen en gewoon per pak/doos maar kruidvat had een actie van de pasgebore pampers tot 4+, ik heb een pak new born gekocht zitten er 56 in,tegen die op zijn is mss maat 1/2 goeden de rest tot 4+ ingeslagen

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik had ook maat 1 gekocht, maar net als Ons Kleintje; zodra ze thuis was zat ze al in 2. Dus ik zou niet teveel kopen, anders blijf je ermee zitten en er is zo bijgehaald toch? Ik zou gewoon 1 pak van maat 1 kopen en 1 maat 2.

10. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik weet niet of je je ook hebt ingeschreven voor de "babydozen" en bij pampers.nl, maar ik heb in best wel wat bonnen gehad voor korting. Die korting was meestal beter dan 3 halen 2 betalen. Meestal gelden die bonnen alleen maar voor de kleine maatjes.
    Ik heb nu 2 pakken maat 1 van pampers, 1/2 pak maat 1 kruidvat (gratis bij hun luiertas), en 1 pak maat 2. Verder heb ik nog bonnen liggen voor maat 0,1,2. Dus mocht ik meer nodig hebben, dan is het dan goedkoper om snel even met een bon een pak bij te halen.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Uit ervaring bij mijn zoontje ga ik niet van te voren inslaan. Je weet namelijk niet waar ze op reageren. Van luiers van de albert hein is hij altijd nat, maatje groter/kleiner geprobeert, maar nee..
    Van Etos krijgt hij rode uitslag op zijn buik en rug.
    Aldi en Pampers gaat goed.

Kan net zo goed dat de baby op pampers gaat reageren.

Je kan ook, als je kosten wil spreiden, een potje maken, en daar elke week een tientje instoppen, heb je ook tegen de tijd dat de kleine er is, die kosten niet in een keer.

12. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik ga 2 pakken pampers kopen op zo´n kortingsbon die in zo´n zwangerschapsdoos zat. Ik koop dan maatje 1. Dus niet de allerkleinste. Ik heb even gekeken en die allerkleinste zijn niet eens zo gekke veel kleiner dan de nr1. Ik heb op kassa ooit eens gezien dat de kruidvat luiers het beste werden getest. Ik wil dan de combinatie doen na een tijdje van overdag kruidvat en snachts pampers bijvoorbeeld.

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb voor ongeveer een week maatje 1 in huis (zowel pampers als kruidvat), en voor anderhalve week kruidvatluiers in maat 2.
    Maat 2 loopt vanaf 3 kilo, dus...

Voor mijn zoontje heb ik altijd kruidvatluiers, en dat scheelt qua prijs behoorlijk met pampers. Ik hoop dat deze baby er dus ook goed op reageert.

Ik denk dat het voor de kostenspreiding inderdaad het handigst is, als je nu gewoon iedere week wat geld apart legt.
    Na de geboorte kun je dan luiers in de juiste maat en van een fijn merk (laten) kopen.

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik heb voor de hele luierperiode luiers aangeschaft :D van little lambs ;) maar goed dat zijn wasbare luiers en daar moet je maar net zin in hebben. Ben wel maar 400 euro kwijt voor de luiers enzo, straks alleen nog de waskosten erbij, is toch een aardige besparing en vriendelijker voor het naar alle waarschijnlijkheid exceemgevoelige huidje van mijn kindje ;)

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik zou trouwens niet té veel halen :) Ik had best veel pampers namelijk en toen bleek dat mijn ukje er niet tegen kon :(

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zou geen voorraad kopen. Ze zijn bijna elke week wel érgens in de aanbieding.
    En inderdaad, strakjes kan je kindje de Pampers helemaal niet verdragen.

Plus dat ik zelf nog geen luier heb gekocht maar al wel 2 luiertaarten, 1 pak newborn luiers en tig proefpakketjes luiers heb gekregen. Ik denk dat ik er nu al genoeg heb om de eerste week mee door te komen! En ben nog niet eens bevallen dus hoeveel luiertaarten en proefpakketten en kortingsbonnen gaan er nog komen??

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0

Dichte pakken kan je weer terug brengen of evt ruilen dus zie het probleem niet.

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Kan inderdaad ook... maar ik zie het probleem van na de eerste week nieuwe luiers kopen ook niet zo....
    Er zullen toch ook een keer boodschappen gedaan moeten worden.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dan heb je kans dat je ze niet in een aanbieding kan kopen. Dus ik zou voor de aanbieding gaan en mocht het teveel zijn of je kind kan er niet tegen kan je ze altijd omruilen.

20. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Ik kocht gewoon per pak en nog zat ik een paar keer met overgebleven luiers omdat ze er inneens niet meer in paste. Er zijn altijd wel aanbiedingen.

Deel Deze Pagina