hoe steriel bij kolven en slijtage

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ann77, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe vaak steriliseer je je kolf/spullen en flessen? Aanbevolen is dagelijks (doe ik ook) maar heb ook ergens gelezen dat minder ook kan na verloop van tijd. En hoe lang gaat het silicone spul mee? Het lijkt me te laat voor vervangen als er stukjes afbreken.....

Wie weet dit?

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kook het uit voordat ik kolf, maar stop ook meestal het in de vriezer wat ik kolf, dus wil ook wel dat het lang houdbaar is ;)

3. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik deed het dagelijks tot een paar weken geleden. Nu spoel ik altijd goed af/na en bewaar de kolfspullen in een doek in de koelkast (zoals de kv ook deed) en ik kook een a twee keer in de week alles goed uit. Idd mede ivm slijtage.

Staat bij mij ook overigens in de gebruiksaanwijzing van m'n kolf

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kolf inmiddels twee keer per dag, tot voor kort drie keer. Gedurende 4 dagen in de week. Ik spoel goed af na het kolven en deed het elke avond in het stoomding in de magnetron. Inmiddels vergeet ik het wel eens. Ik kan me er ook niet meer zo'n zorgen over maken. Hij eet inmiddels van de grond, dus krijgt wel ergere dingen binnen.

Slijtage heb ik alleen gehad op de motor. Ik vermoed dat een en ander wel wat minder vacuüm trekt dan eerst, maar dat is heel geleidelijk gegaan dus heb ik niet gemerkt. Verder nog niks waarvan ik denk dat het vervangen moet worden. Het is mijn tweede kindje, bij de oudste heb ik tot 9 maanden gekolfd en ik heb een Avent enkelzijdige kolf die ik inmiddels met extra schelp heb uitgebreid naar dubbelzijdig handmatig.

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina