Eerste menstruatie na zwangerschap.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mam1988, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    Ik weet niet zo goed waar ik dit moet neerzetten dus dan maar hier..

Ik geef nog steeds borstvoeding en dat gaat gelukkig super goed! Nooit gedacht dat ik het zo lang vol zou houden:)

Nu ben ik vanmorgen voor het eerst weer ongesteld geworden..denk ik.
    Heb de hele dag al bruinverlies en dat is het wel zo'n beetje.
    Vanmorgen had ik wel erg buikpijn en dat zeurt de hele dag een beetje door.

Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na de zwangerschap?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier dacht ik dat ik in mijn broek plaste zo erg was het! Heb toen de eerste 3 dagen met kraamverband gelopen wat ik echt ieder uur moest verwisselen. Afgelopen week voor de tweede keer ongesteld geweest en toen waren vooral de eerste 2 dagen heel heftig.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een maand of 9 na de bevalling verloor ik wat oud bloed. Ongeveer een dag lang en ook maar heel weinig.

Ik geloof dat ik na 11 maanden voor het eerst weer ongesteld werd. De eerste paar dagen was het heftiger dan voor de zwangerschap.

Vanaf de eerste menstruatie werd ik netjes weer elke maand ongesteld en na een paar (ik denk 3) menstruaties zijn ze weer ongeveer gelijk aan voor de zwangerschap.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb afgelopen maand voor het eerst mijn menstruatie gehad.

En ook niet zo'n klein beetje, heb 6 dagen hevig bloedverlies gehad pfff.

5. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    T was stilte voor de storm.. k bloed nu leeg volgens mij ;)

6. Nina85

Nina85 Actief lid

21 jan 2011
    393
    0
    0
    Ha dames..

Ook ik wacht op mn 1e ongi.. Onze zoon is geboren na meer dan 2 jaar mmm.. Waarvan een jaar Clomid te hebben geslikt, hoogste dosering en uiteindelijk 4 dgn voor de geplande operatie (laparoscopie: bevestiging van endometriose) hadden we een positieve test..

Dus of een brusje lukt zonder zh? We hopen het!!

Akd; Hoop dat het gaat met je.. Erge pijn of alleen enorm veel bloedverlies?

Xx Nina..

7. 2jees

2jees Niet meer actief

ik was na 7,5 maand en dan gewoon normaal! een cyclus overgeslagen en daarna weer regelmatig.

Ik heb nu al 2-3 weken een gevoel of ik het wordt, maar niks... Pff verjalen maken me bang!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    O ja, dat "ik bloed nu leeg-gevoel"...
    Hier ook steeds netjes na 7 maanden ongesteld. Maar na deze zwangerschap ben ik elke keer zooooo heftig ongesteld! Ik snap er niets van. Pijn doet het, hele pakken tampons gaan er door heen (sorry voor de beschrijving).....echt NIET leuk!

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Bij beide kindjes 8 WEKEN (ja je leest het goed) na de bevalling.:$ Ik heb bij de eerste 1,5 jaar bv gegeven en hoop dat nu weer te doen. ben alleen tijdens mn menstruatie wel extreem moe. (vooral icm bv)

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik werd na een jaar pas weer ongesteld icm borstvoeding. Eerste twee keer heel licht en daarna weer een gewone menstruatie.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier was het bij allebei na 21 maanden meteen weer gewoon. Voelde eisprong, 2 weken later menstruatie, geen verschil met eerder, meteen regelmatig.

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hier net de eerste menstruatie gehad, heeeel heftig. Ik vond het wel een domper haha ik dacht dat je met borstvoeding zo een jaar niet ongesteld zou worden...

Deel Deze Pagina