Was ruikt muf na wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Regelmatig ruikt mijn net gewassen was muf. Met name als het weer vochtig wordt. Denk aan een handdoek. Kom je net lekker onder de douche vandaag, helemaal fris, ga je je afdrogen met zo'n handdoek. Stink je meer dan voor je ging douchen! Grrrr!

Ik laat mijn wasmachine regelmatig een machinereinigingsprogramma draaien. Daar kan het dan toch niet door komen?
    En door de droger? Ik heb een Miele warmtepompdroger.

@GossipGirlxoxo Jij weet veel van huishoudelijke dingen/ schoonmaken. Weet jij wat ik kan doen?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Is het alleen je donkere was? En gebruik je donker wasmiddel?
    Ik had het voorheen met de donkere was icm donker wasmiddel. Ik doe nu gewoon kleur en mn was ruikt weer veel lekkerder.

En af en toe de wasmachine leeg op 90 gr laten draaien met een afwasblokje erin!

3. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Zijn de rubbers van je wasmachine goed schoon?

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn was rook bij mijn wasmachine muf op het eco programma, ook bij hoge temperatuur, volgens mij door te weinig water icm heel zacht water hier. Op het normale programma geen problemen meer, wel jammer, want ik ben wel van de eco (hebben ook een warmtepompdroger), maar stinkende was is ook niet fijn. Gelukkig is het nog steeds een zuinige machine op het normale programma :)

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Laat je je deurtje open staan tussen de wasbeurten in?

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Heb ik ook weleens last van, bij mij alleen met truien was. Voordat ik truien etc doe wassen, doe ik nu lege trommel op 90 graden en dan met azijn. Dat zou goed helpen zeiden ze en het helpt wel iets. Maar heb tegenwoordig ook van die bolletjes voor bij de was (vrij nieuwe wasmachine, rubbers etc allemaal schoon en laat deurtje altijd open staan) Lenor Unstoppables en die helpen wel moet ik zeggen..

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Is het een donkere was? Dan zou het wasluis kunnen zijn. 1 keer per maand je wasmachine zo hoog mogelijk laten draaien zonder was, eventueel met soda.

Eerst deed ik er altijd wat azijn in maar dat heeft uiteindelijk mijn wasmachine aangetast, oeps!

Deur open laten staan tot het droog. Verder de was niet te lang in de trommel laten zitten

8. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ook tussen die rubbers even droogmaken na het wassen.. en ik zet alles open na het wassen, ook het vakje voor wasmiddel, zodat alles elke keer ook droogt en lucht.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Kunnen verschillende oorzaken zijn. Was je wel eens op 90 graden? Vieze rubbers? Te weinig water eco programma?

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, als toevoeging op mijn eerdere post over het eco programma: ik had er dus na een paar x wassen al last van met een splinternieuwe wasmachine, dus ik wist wel zeker dat het geen wasluis enzo kon zijn en mijn internet zoektocht bracht me op het te weinig water idee. Extra spoelgang hielp iets, maar niet voldoende hier. Als je al lang hetzelfde programma gebruikt bij dezelfde machine en eerder nooit last had, dan zou ik eerder denken aan wasluis, vieze rubbers of een kapotte machine (heb je gecheckt of hij nog wel warm wordt bijvoorbeeld?).

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    1x per maand lege wasmachine met zo’n blokje draaien op 90/95 graden

gebruik je voldoende wasmiddel?

ipv wasverzachter scheutje azijn op de was

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had exact hetzelfde en het was vooral de donkere was. Nieuwe machine, dus vetluis leek me ook onwaarschijnlijk. Ik waste wel vaak op eco en 30 graden, nu was ik sowieso meer op 60 en 1 a 2x per maand op 90 (vaatdoeken en soms zo’n machine-reinigingsblokje). Oh en geen eco meer (hooguit bij een mini-wasje), onze machine is toch al heel zuinig, de eco-stand is té zuinig - goed voor heel af en toe, maar niet voor iedere was.
    Plus ik let heel goed op de dosering van mijn wasmiddel, niet te veel en niet te weinig. Het is nu helemaal weg! Wat het precies was, weet ik niet, maar ik dénk gewoon te weinig water en niet vaak genoeg op een hogere temperatuur.

13. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat bij mij hielp is de wasmachine niet te vol te proppen. Scheutje wasverzachter erbij en mijn was ruikt 100 keer lekkerder!

Deel Deze Pagina