Conditie opbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hoi dames,

mijn conditie was al niet top maar heb een longontsteking achter de rug,hoest nog wel maar ben niet meer ziek.
    M’n conditie is echt helemaal weg en die wil ik weer langzaam gaan opbouwen. Ik zoek een sportprogramma voor thuis,ik zag fitchannel,is dat wat?
    Of hebben jullie nog tips?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mag je naar buiten? Dan gewoon lekker gaan wandelen in de frisse lucht. Elke dag een stukje. Of een paar x per dag een stukje. En als dat goed gaat elke keer een stukje verder.

GossipGirlxoxo en Gymgirl vinden dit leuk.
  3. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik zou gaan beginnen met wandelen. Gewoon een kleine wandeling maar dan wel stevig doorlopen. Heerlijk met een muziekje. Als het dan straks langer licht is loop je 's avonds na het eten een uur. Goed voor je conditie.
    Als je over een tijdje beter hersteld bent zou je iets anders erbij kunnen doen.

Hou je van zwemmen? Dat is ook supergoed voor je conditie!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heb je fysio overwogen? Mijn vader doet dat nu omdat hij herstellende is van een longontsteking.

En qua conditie opbouwen dat kan je echt op zoveel manieren doen. Denk aan thuis de trap op en neer. Elke dag een keertje meer. Of rondjes wandelen en elke dag je rondje wat groter maken.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik wil inderdaad ook gaan wandelen,ik laat nu de honden 3 keer per dag een kwartier uit en moet dan al pauzeren,daarna ben ik ook echt uitgeput. Om moedeloos van te worden. En als ik de trap op loop gaat m’n hart ook echt tekeer.
    Misschien moet ik die stukjes lopen inderdaad uitbreiden,elke dag een stukje verder.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als het je nu nog zo uitput zou ik persoonlijk nog niet uitbreiden. Pas op het moment dat je denkt dit gaat goed zo! Dan een paar minuutjes langer of een rondje verder.
    Herstel van een longontsteking kan qua conditie ook gewoon lang duren. Onderschat dat niet en wil niet teveel.

Gymgirl en Ysabella vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Ik zou ook niet meteen langere rondes maken. Eerder een extra rondje in plaats van langer. Zodra je rondes gewoon lukken zonder dat je tong op je voeten bungelt zou ik kijken naar langer en wat sneller.

Eventueel ook per dag een klein stukjes fietsen?

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    op youtube 10 min workout zumba. Je ziet een plaatje van een vrouw alleen. Top. Elke dag.

Deel Deze Pagina