Ik ben het wel een beetje met MariekeK eens Sjees.. ik zeg niet dat het een domme uitspraak is maar ik vind het wel een beetje gek. Ik vind je reden om het niet te weten goed maar om dan te zeggen dat het niet gebeurd omdat het kindje in jouw buik groeit vind ik wat maf overkomen. Het is natuurlijk net zo goed zijn kindje Ik weet het sinds gister en ik was helemaal verbaasd! Ik ben uiteraard wel super blij hoor Van mijn zoontje wist ik het niet maar het is héél apart om het nu wel te weten.
hoe ratatosk het omschrijft is precies wat ik bedoel,het zal mij net wat meer kracht geven, ook mentaal om de bevalling te doen, denk ik, en mijn man hoeft niet te bevallen toch? Daarbij komt dat ik het niet leuk vind als mijn man zijn mond voorbij praat,waarvan ik 100% zeker weet dat hij dat doet,maar nogmaals ieder zijn eigen mening,ik was idd alleen boos om de opmerking 'dom'.......
tja heeft me echt bij de bevalling niet geholpen hoor dat ik niet wist wat het was was alleen dolblij dat het eruit was hahaha maar zou me niet extra kracht geven...was al benieuwd genoeg hoe het zou zijn!
Het is niet om je af te zeiken hoor. Maar heb gewoon een hekel aan het feit dat sommige vrouwen zeggen, binnen een gezonde relatie, het kindje groeit in mijn buik dus ik bepaal wat er gebeurt. Ik hoor het regelmatig en dan denk ik echt van, hallo ?! Dat het kindje in jou buik groeit, wil niet zeggen dat mijn man hier minder over te zeggen heeft. Ik heb al eerder een kind uitgeperst en ik kan je wel zeggen, het maakt voor de pijn of de zogenaamde oerkracht echt geen reet uit of je het geslacht weet of niet. Oke het woord dom had ik misschien niet mogen gebruiken, mag ik dan wel zeggen dat ik het een oppervlakkige opmerking vond. Ik vertelde het gister tegen mijn man, het kind zit in mijn buik, dus heb meer zeggenschap om te bepalen of we het geslacht willen weten of niet. Hij lachte me uit en maakte daarna de opmerking, prima als jij er meer zeggenschap over hebt doe je de opvoeding ook maar in je uppie. Om even aan te geven wat wij voor relatie hebben Het is ons kind en daar hebben we allebei evenveel over te zeggen. En mijn man kan zwijgen als het graf, dus die houd het wel voorzich wat geslacht betreft.
Ik heb er met mijn man over gehad. Samen hebben we het besloten om toch maar liever niet te weten. Dit omdat als hij het wel weet het aan iedereen wil vertellen, zelfs de naam. Dat laatste vond ik niet zo leuk omdat we nog niet helemaal eens zijn over de namen. Dus wij willen het niet weten.
marieke ,zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heb ook ik al een dochter dus weet wel wat het is om te bevallen,en ik denk dat ik het wel fijn vind om het niet te weten en naar zo'n verassing toe te leven en dat ik in deze heb besloten het niet te willen weten betekend niet meteen dat mijn man nergens zeggenschap over heeft,en dat ik bepaal wat er gebeurd,ook hier gaat alles in goed overleg en ook wij doen alles samen,maar het geslacht wil ik dus gewoon niet weten.punt. Jammer dat met 1 opmerking die schijnbaar in bepaalde ogen niet juist is geformuleerd mijn hele relatie meteen slecht is en zonder overleg......gelukkig weet ik wel hoe het zit en laat ik andere mensen ook gewoon in hun waarde. Maar wellicht vat ik het nu wel anders op dan jij bedoeld. Maar genoeg hierover gezegd,ga weer even on topic,denk niet dat ts op deze discussies zat te wachten Bluemoon,goed dat je een keus hebt kunnen maken! En begrijp helemaal wat je bedoeld!
ik wil het denk ik ook niet weten (al begin ik te twijfelen), mijn vriend wil het wel graag weten. Maar als je het eenmaal weet, kan je het niet meer niet-weten (snappen we het nog). Dus dan maar niet-weten. En dan gaat in dit geval mijn mening dus voor. maar niet omdat ik het kindje toevallig draag en moet uitpersen... Maar wie weet verander ik nog van gedachten.
Wij wisten het twee keer niet, vond het extraatje spanning niet opwegen tegen het op kleur afstemmen van de kamer/kleertjes ect. Ging daarna wel los. Vond het wel leuk, bij een derde willen wij het weer niet weten. Het moment van geboorte en dan vragen/zien....en en en? wat is het? Geweldig! *kriebel de kriebel*
ik kan me echt niet voorstellen dat mensen het niet willen weten. Maar ieder zijn ding hoor! Ik vond geweldig te weten wat het werd en me er op voorbereiden, dan praat ik niet over de kleur kleertjes. Maar ook gevoelsmatig. Ik kan me niet voorstellen dat we het niet zouden weten.