Fout in programma belastingdienst (mail gekregen van kinderdagverblijf)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SuusW, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusW

SuusW Actief lid

5 mei 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vandaag een mail van het kinderdagverblijf:

Fout in programma Belastingdienst - oproep aan ouders
    Deze week heeft de Belastingdienst aangegeven dat in hun nieuwe programma voor Belastingdienst Toeslagen iets misgegaan kan zijn bij het berekenen van de kinderopvangtoeslag bij werkende ouders. Bij een nog onbekend aantal gezinnen staat er per ongeluk een vinkje aan bij: 'Krijgt u (en uw toeslagpartner) een bijdrage voor de kinderopvang van UWV of de gemeente?' Daar staat dan JA ipv nee.

Het gevolg is dat deze ouders een veel lagere tegemoetkoming krijgen dan waar zij recht op hebben.

Vandaar onze oproep: kijk uw beschikking goed na, en als u denkt dat die te laag is, bel dan met de Belastingdienst. Zij kunnen dan gelijk nakijken of het vinkje goed staat en zo niet, dan veranderen zij het. U ontvangt daarna een nieuwe beschikking. De Belastingdienst gaat niet zelf na bij welke gezinnen het verkeerd staat, dus helaas wordt deze actie bij ouders neergelegd.
    U kunt ook eerst zelf een proefberekening maken. Ga hiervoor naar Belastingdienst/Toeslagen.

Misschien nuttig om toch even te dubbelchecken als je denkt dat je wel erg veel meer betaald dan in 2011....

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Goed dat je dat hier post! Thanks!

3. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Heeft er iemand al iets gehoord die nieuwe gegevens heeft ingevuld voor 2012?
    Vind het wel heel lang duren! We moeten nu echt heel veel zelf bijlappen en zitten ook nog eens midden in een verhuizing:(

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja, op toeslagen.nl staat na 24 uur dat het verwerkt is, ik heb pas na 6 weken een brief gehad en van een maand geld gekregen wat ik te weinig had, wacht nu nog op de rest, maar ga maar van 6 weken uit voordat je geld juist ontvangt

Deel Deze Pagina