Voorschot energie

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

betaal nu 200 euro.. geen droger wel een zeeaquarium en schildpadden vak van 150 cm die verwarmt moet worden en waar 10 uur licht aan staat.. zeeaquarium heeft 24 uur per dag licht.

ook zit ik nu thuis ga wel eens onder de zonnebank, computer staat 24/7 aan

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meen dat ik op de site van Essent net las dat je minstens 40% 'snachts en in het weekend moet verbruiken. Zal het nog ff nazien, want 40 of 60 is wel een groot verschil. Wij hebben helaas geen afwasmachine met timer en ik ga eerder op bed dan 2300 :). Bedenk me net wel dat wij een airconditioning voor mijn man hebben boven en die staat in de zomer dus overdag aan omdat hij thuis werkt. Denk toch dat we es goed moeten uitzoeken dit weekend...........

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk tarief voor u voordeliger is, hangt of van het dagdeel waarop u de meeste energie gebruikt. Dubbeltarief is voordeliger wanneer u minimaal 40% (Noord-Brabant en Limburg: 50%) van uw elektriciteitverbruik verbruikt tijdens de avond, de nacht en in het weekend. U kunt eenvoudig uitrekenen wat voor u het voordeligste is via de dubbeltariefcalculator van Essent. Kijk op www.essent.nl/dubbeltariefcalculator

Bovenstaande staat op site Essent, dus dan is het 40% ipv de 60% die de meneer aan jou doorgaf, hmmmmmmmm

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    111 euro per maand.Kleine eengezinsflat,stadsverwarming,geen gas.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij betaalde afgelopen 4 maanden 200 euro per maand, daarvoor zat het op 150 euro. Maar we kregen in december mooi 600 euro terug. :)
    We wonen in een eengezinswoning, hebben een droger, 2 aquariums ondertussen en douche/bad wordt iedere dag wel gebruikt.

6. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Nou ja :$. Hij zei toch echt 60 procent. Wat raar dat ze iets anders zeggen dan dat ze op hun site hebben staan.

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

even kijken wij hadden afgelopen jaar:

4283 kWh verbruikt en hebben in totaal betaald: 832,01 (ongeveer 70 euro per maand dus)

en we hebben stadsverwarming ongeveer 21 Gj verbruikt en betaald: 775,11 (ongeveer 65 euro per maand)

dus in totaal voor elektra en warmte 135 euro per maand.

Aan voorschotten betaalde ik vorig jaar 285 euro dus kreeg in totaal over de 1600 euro terug ;) (mijn stiekeme spaarpotje is dat)

We zijn met 4 personen (2 jonge kindjes) en ik ben hele dagen thuis en bespaar niets, pc staat hele dagen aan (3 stuks) maar verder wel energiezuinige apparaten..

8. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Bij betalen per maand 128 euro aan voorschot. Wij verbruiken niet zo veel. Vorig jaar hebben zelfs nog wat terug gekregen.

9. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    wij betalen 135 euro voorschot!

10. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Wij zeiden ook altijd 60% hoor (en ik werkte niet bij Essent)

Kijk het is (de prijzen zijn wel ietsjes anders(geworden) hoor) gemiddeld zo:
    Laag tarief 8 cent
    Hoog tarief 12 cent
    Enkel tarief 10 cent. (ff vergemakkelijkt, maar zo kwam het er op neer)

Dus dan is 60% pas rendabel.
    Ik doe het niet meer, want ben toch thuis dus ik was niet in weekend als mijn man ook lekker vrij is, en ik ga ook niet na 23.00 uur wassen (dan staat de verdere nacht de wasmachine ook nog op standby)
    Dus ik heb enkel genomen...

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij betalen aan voorschot 110 euro en dan krijgen we terug

wij verbruiken 3000kwh en 700m3 gas.

ik ben de hele dag thuis met de kids.
    de kids gaan iedere dag in bad wij douchen
    verder alle mogelijke witgoed op een droger na

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, das echt heel weinig......super hoor. Hebben jullie dan misschien een kabouterhuisje??

Heb zojuist even de calculator van essent er op losgelaten en dan kun je mooi bereken wat voor jou het voordeligst is, nou, het maakt voor ons dus niets uit........scheelt 5 euro op jaarbasis. Dus of ik moet er toch beter om denken alles in de daluren te doen, of ik zet het om en dan kan ik gewoon alles doen zonder er bij na te denken. Dal/piek is bij ons ongeveer 40/60%, dus inderdaad vanaf 40% gebruik in daltarief kan het uit.

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf die 40/60 verhouding maar raar vinden, want ik heb het echt goed ingevuld zojuist, maar wat je als laatste zegt, helemaal mee eens......daarom zou ik het misschien ook maar gaan doen.......en er komt waarschijnlijk nog een babytje bij want ik ben bijna 6 week zwanger, dus dan is een enkele toch handiger.

14. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij betalen 160 euro voorschot. Vrij grote eengezinswoning, 5 slaapkamers waar we niet stoken, wel in de .Goed geisloeerd, dubbel glas, beneden en in de gang de verwarming aan. Zuinige koelkast, droger (niet zoveel gebruikt), en we koken op gas. Geen idee hoeveel we terug gaan krijgem we wonen hier pas een half jaar. Verwarming staat hooguit op 20 a 21 graden. Op onze flat betaalden we een euro of 50 minder.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik betaal 100,- p.m ik verbruik vooral veel elektra en daar ga ik mee aan de slag. Gloeilampen vervangen voor ledlampen inmiddels. Standby van de TV gaat altijd uit hier. Alleen had ik vorig jaar een storing in de CV wat ik niet wist, de pomp bleek 24/7 aan het pompen te zijn. Wist ik veel, hoorde het wel maar dacht dat hoordt zo. tot een monteur dit ontdekte en tegen mij zei: dit heeft veel elektra genomen en ja dat bleek ook uit de Jaarnota! kreeg nog wel terug dankzij het gas, maar elektra zat ik voor mij en mijn zoon op 6000Kwh vorig jaar en dat is veel ;) met gas ga ik consequent om, korter douchen, thermostaat op 15 als ik weg ben of slaap e.d. elektra nu dus nog, neem aan nu de pomp gemaakt is het al een stuk verbeterd. PC staat aan wanneer ik het gebruik verder niet, standby haal ik van de tv af. Wil de koelkast nog vervangen komend jaar en ledlampen ipv gloeilampen.
    en ja: zonnebank,, droger, pomp i.d. vijver, waterbed, amerikaanse koelkast zijn de groot verbruikers dit klopt. vooral waterbedden is een grootverbruiker. werk bij een energiemaatschapij en dit het 1e wat wij doornemen met de klanten. ook standby van TV is een sluipgebruiker en uitzetten levert voordeel op en pc's afsluiten als je ze niet gebruikt.

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen hoe positief je de dingen opeens kunt zien, want we verbruiken immers zelf. ik moet eerlijk zeggen dat tv in slaapkamer altijd op stand-by blijft staan, beneden niet. Ook dit gaan we maar es weer veranderen. Ik zit inmiddels bijna in het donker en de verwarming is al uit, lachen!!

En wat vervelend zo'n storing zeg.......pfff, dan heb je het niet eens zelf in de hand

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    enkel is veel makkelijker met kinderen. heb zelf 2 telwerken in de meterkast maar heb coninuetarief op beide meters. als de wasmand vol is dan draai ik de was ipv wachten tot 23 uur of weekenden. ben geen voorstander van wassen 's nachts ivm brandveiligheid. je kan dit gewoon doorgeven bij je leverancier met de meterstanden van die dag dan wordt het omgezet naar continue. is gewoon administratief en geen verbouwing in je meterkast ;) en ja het scheelt nog heel weinig continue en dag/nacht tarief, kwam vandaag contracten tegen op het werk van 5 jaar geleden en toen was het verschil veel groter dan nu tussen dag/nacht en continue.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ach ja ben een leek met CV's haha hoorde dat ding wel loeien, ook 's nachts maar dacht dit hoordt zo ;)

ja verbruik heb jezelf in de hand, mensen kijken nu veel naar de tarieven terwijl verbruik veel meer voordeel oplevert. Ik ben geen overstapper, zit bij een goede leverancier ;) maar nu ik er werk ben ik er veel allerter op. Dat vind ik dan wel weer leuk. Wist de elektrameter niet te vinden in de meterkast nl deed mijn vader altijd ;) en nu doe ik alles zelf en besef nu hoe je het verbruik kan verminderen en dat dit veel euro's kan besparen :) ben er nu veel consequenter mee bezig dan voorheen.

O ja combimagnetron hoordt ook bij de grootverbruikers kwam ik vandaag achter ;)

Deel Deze Pagina