Als een vrouw droomt zwanger te zijn voorspelt dit ontevredenheid over haar man en onaantrekkelijke kinderen. Als een maagd droomt zwanger te zijn wijst dit op een schandaal en tegenspoed. Als een zwangere vrouw droomt zwanger te zijn voorspelt dit een voorspoedige bevalling en een vlot herstel.die Niet goed als droomt van zwanger zijn.
Toen ik ruim 8 weken zwanger was droomde ik van een miskraam. De volgende dag had ik een paar druppeltjes bloed verloren en dat werd steeds meer. Op de echo was later te zien dat het vruchtje ongeveer rond 8.5 weken gestopt was met groeien. Ik denk niet zozeer dat dit een voorspellende droom was, maar meer een voorgevoel waar ik over droomde. Ik hoop gauw een voorspellende droom te hebben over een nieuwe zwangerschap!
@ Roze 78 Ook ik heb dat gehad bij mijn 2e zwangerschap. Een aantal dagen na dat ik wist dat ik zwanger was droomde ik over bloedverlies (nog niet zozeer een miskraam). Die zondag (01/10)had ik een klein beetje roze. Dit was éénmalig, een paar dgn daarna droomde ik wederom over bloedverlies maar heviger en ja hoor die zondag DAARNA (08/10) hevig roze verlies en maandag (09/10) verloor ik mijn vruchtje.... Ik had wel sterk het gevoel dat het wederom een voorspellende droom was. Greetz Silla
Ik heb t ook gedroomd voor mezelf, Op het balkon hier boven de deuren, zaten twee soort moeders theresa met beide een pasgeboren jongen op de arm, het was een tweeling, dat kon ik duidelijk zien Beneden haalde ik een kindje uit de kinderwagen en hield deze omhoog naar de dames... Een week later teste ik positief, ik ben uitgerekend in begin juni, sterrenbeeld...tweeling!
sinds mijn jeugd ben ik ook altijd geinterreseerd geweest in spiritualiteit en alles wat daar mee te maken heeft, waaronder dus ook de uitleg van dromen valt. heb er ook wel wat boeken over gelezen en het meest logische wat mij er van bijgebleven is, is dat zwangerschap staat voor "nieuw leven" per definitie hoeft dat niet te betekenen dat je dus zwanger bent maar dat er een periode in je leven aanbreekt die van grote invloed is op je verdere levensloop. voor de een betekend dat dat er inderdaad een kindje op komst is (voorspellende droom) en voor de ander betekend dat een grote ommekeer in de vorm van verhuizen, ander werk of misschien wel het verbreken of aangaan van een relatie (symbolische droom) dus je kan je droom op verschillende manieren interpreteren en dan kan je het beste bij jezelf nagaan wat op jou van toepassing is. zijn er veranderingen op komst dan weet je meteen wat je onderbewustzijn met zwangerschap in je droom bedoeld. vaak worden mensen wakker met de gedachte, ïk heb toch zo achterlijk en onlogisch gedroomd dat het lachwekkend is (denk maar aan blauwe vogelspinnen) maar als je de dingen uit je droom die je bijgebleven zijn eens analiseerd (spinnen kunnen bv symbool staan voor een onderliggende angst, bang zijn voor iets) dan zit er vaak wel een bepaalde logica in. zelf ben ik er van overtuigd dat dromen ons iets te vertellen hebben, ben er zelf niet dagelijks mee bezig maar toch zijn bepaalde dingen onverklaarbaar. uit eigen ervaring dit verhaal: mijn vader is in juli dit jaar overleden, toen ik 2 maanden terug aan mijn zusje vertelde dat ik gecurreteerd moest worden omdat ons kindje niet meer leefde kreeg zij helemaal kippevel (zij wist niet dat ik zwanger was omdat ik nog maar 8 weken was en we het nog tegen niemand hadden verteld) mijn zusje had namelijk een paar dagen ervoor gedroomd over onze vader die in haar droom wegliep met een baby in zijn armen. de nacht dat zij die droom had kwam overeen met de dag dat het hartje van ons kindje, volgens de gyneacoloog was gestopt met kloppen. frappant hè? maar omdat ik zelf best wel open sta voor het spirituele geeft het mij een goed gevoel dat ons engeltje in goede handen is meegenomen, het is alleen veeeeeeeelste vroeg geweest.
wow nienke wat een verhaal! ik denk ook dat je gelijk hebt, maar ik hoop gewoon dat er het beste van komt. vannacht WEER gedroomd dat ik zwanger was. het moet niet gekker worden! de derde keer deze maand.... en ik droom ELKE keer dat ik een positieve test plas...
Ik heb ook gedroomd De eerste was: de vriendin van mijn vader ( die eind mei van dit jaar gestorven is ) ging trouwen. De nacht erop droomde ik dat mijn grootvader op de intensieve op sterven lag. Vond dit heel raar omdat ik nooit mijn dromen kan onthouden. Weet iemand wat dit kan betekenen?
blauwe vogelspinnen in een droom betekent dus dat je een bepaalde angst bij je draagt. Dat kan wel kloppen dan heb sinds kort een andere functie gekregen op mn werk moet mn eigen nu een half jaar gaan bewijzen. Nou heb ik dus ook de laatste tijd een beetje last van faalangst dus dan zal dat het wel zijn
Ik heb sinds ik ermee bezig ben 1 keer gedroomt dat ik hoog zwanger was en dat het een jongetje zou worden, andere keer moest ik bevallen en een keer dat ik een positieve test in mijn handen had.
hoi tallekke, ik ben dan wel geen droomdeskundige maar het is toch wel grappig dat de theorie wel in grote lijnen klopt. een ei staat ook voor het begin van een nieuw leven = in jou geval een nieuwe fase in je leven doordat je een andere functie heb gekregen. en spinnen is een vorm van angst = zoals je zelf al zegt angst om te falen in deze nieuwe functie. pfffffff........ ik denk dat ik mezelf zojuist een nieuwe baan heb gegeven. nl. die van droomuitlegdeskundige ( mooi scrabblewoord trouwens, veel punten) ff een nieuwe site bouwen, 10 euro per consult vragen en ik loop binnen nee hoor, alle gekheid op een stokje, maar dames, ff allemaal flink dromen over eitjes en zwangerschappen dan is hopelijk het merendeel hier op dit forum voor de jaarwisseling wel zwanger zelf heb ik deze week een minder leuke droom gehad, ik droomde nl. dat mijn hond bloed aan het overgeven was en niet zo'n klein beetje ook, echt liters! en de dierenambulance wilde maar niet komen want die hadden het te druk. in mijn droom duurde het ook echt uren voor ze wel kwamen en ik weet niet hoe het nou is afgelopen met het beestje in mijn droom want toen werd ik wakker. nou staat de uitleg van bloed in dromen voor dood en ellende, dus hoop niet dat deze droom uit komt want daar zit je toch ook niet op te wachten. gelukkig huppelt mijn hond nog vrolijk door huis en hecht ik er niet al teveel waarde aan want anders zou je toch bang zijn om voortaan te gaan dromen en meestal zijn dromen toch wel leuk.
hoi nienke Dat is inderdaad niet zo'n leuke droom en vooral de betekenis van bloed in een droom . ik zal er als ik jou was ook verder niet bij stil staan maarre de zijn vandaag weer gekomen hopelijk droom ik volgende maand over een eitje en dat ik zwanger ben ipv blauwe vogelspinnen groetjes Talleke
Twee maanden voordat ik zwanger werd droomde ik van een klein blond jongetje. Ik zag em staan en ik wist dat het mijn kind was. Ik wist ook dat hij David heette. Toen ik wakker werd, dacht ik: ha, wat grappig! en een mooie naam trouwens! Mijn man vond dat ook en we besloten dat als we ooit een jongetje zouden krijgen, we hem David zouden noemen. We waren er verder helemaal niet mee bezig. 2 maanden later deed ik een test omdat ik mijn menstruatiecyclus zoo raar vond. Ik dacht: ik doe voor de zekerheid een test en als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben, dan kan ik een afspraak maken met de gyn. Maar: verrassing! ik was wel zwanger. David is nu bijna 4 maanden..... Groetjes Honingbij
Wauw honingbij, daar krijg ik echt de kriebbels van! Wat prachtig om zoiets mee te mogen maken zeg.... Dikke knuf daantje
zelfs ik heb die dromen bij ons eerste zwangerschap niet maar omdat het een 2ling was en ik nr1 al had verloren en veel verdriet erom had voelde ik me nog steeds zwanger en ik kon het niet behappen mannetje mk is toch dat je geen beebje meer in je hebt ik zei misschien is het wel omdat ik zwanger ben geweest de dag voor ik de vk opbelde droomde ik snachts van 2 kindjes 1tje die stond erg verweg naar me te zwaaien en de andere was dichterbij een dat was een meisje zo mooi maar kon haar niet aanraken ik had zoveel verdiet ervan en werd huilend wakker smorgens 9:00 vk gebeld en mocht voor echo en tot onze grote verbazing ik was nog zwanger maar kreeg te horen dat het er niet helemaal goed uitzag en dat ik er rekening mee moest houden dat het niet zou blijven zitten week later werd het verwijderd want het was niet goed ooooooo wat was dat verdrietig we konden gelukkig met elkaar praten heb er snachts weer een droom over gehad dat ze alebei erg gelukkig zijn en ze zwaaide alle 2 alsof ze wilde zeggen mama en papa het is goed ik heb toen een 4 maanden rustig aan gedaan en het verlies een plekje gegeven de 2de zwangerschap heb ik niet over gedroomt helaas ook die is in een mk geeindigd in week 7 ik heb vorige maand wel gedroomd dat ik 2 meiden en 2 jongens had en 1 aan de borst we waren in mijn droom een super gelukkig gezinnetje 5 kids zijn welkom hoor maar we zijn ook blij als ik nu zwanger mag zijn kim gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan en je mannetje ook gefeliciteerd want ook die doet zijn bijdrage gr maria
dankk je mark en maria en anabella! nou ik heb deze maand dus echt 5 of 6x gedroomd dat ik zwanger was! dus bij mij is het ZEKER een voorspellende droom geweest! ik droomde ook van een tweeling dus ben benieuwd of die droom ook gaat uitkomen
Ik droomde vanacht over mijn (overleden) opa. Hij had een meisje naast zich zitten van ongeveer 2 jaar.... et bleek mijn dochtertje te zijn. Heel vreemd om te dromen dat je al moeder bent. Enne ik vond mezelf altijd een jongens mamma......... Ik hoop ook dat deze droom voorspellend is.......
nou dan ben ik benieuwd als mijn droom uit komt. want ik had van de week een posi zw test gedroomd.en dat mij vriend onze baby was aan het verschonen.hihihi en dat heb ik van de week al 2 x gedroomd dus ik ben benieuwd.
Ik heb bij 8 dagen overtijd een test gedaan. negatief! De nacht daarop droomde ik dat de test uiteindelijk toch positief bleek te zijn, want na een tijdje werd ook het tweede lijntje zichtbaar. Volgende ochtend mijn test in de prullenbak opgezocht, maar hij was nog steeds negatief. Gek he, dat je je toch zo laat beïnvloeden door wat je hebt gedroomd?