Dreumes 20 maanden - ledikant of peuterbedje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dag dames, ik zit even met het volgende;
    Ik ben zwanger van ons 2e kindje en heb al een zoontje van bijna 1 die dus 20 maanden is als de kleine geboren wordt.
    Nou is het dus de bedoeling dat Ryan dalijk een andere kamer krijgt met nieuwe meubels. De meubels wat we nu hebben schuift door daar de baby. Ik pieker me suf wat ik nou voor soort bedje ik nou voor hem moet kopen. Een ledikant? Of een laag peuterbed? Een ledikant vind ik aan de ene kant gevaarlijk worden nu hij gaat klimmen. Maar ik denk dat hij nog te klein is voor een peuterbedje. Kijk, mocht hij dan dalijk toch uit bed gaan klimmen dan kan hij 'beter' uit een laag bed vallen dan een ledikant. Als het een peuterbedje zou worden dan uiteraard wel met hogere zijkanten.
    Wat zouden jullie doen?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Is 20 maanden niet wat jong voor een peuterbedje? Ik weet het ook niet hoor, heb er nog geen ervaring mee!

Mijn ouders hebben een ledikantje voor Julie staan (om te logeren) van Ikea. Daar kun je een zijkant uithalen, en is dus ook te gebruiken als peuterbedje zonder spijlen. Misschien is dat iets? Dan kun je in het begin nog gewoon de spijlen gebruiken en ze er wat later uithalen.

PS gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Miffy, ik heb die inderdaad zien staan bij de Ikea van de week.
    Maar ik denk toch dat het nog even een ledikantje wordt.

4. tulip

tulip Niet meer actief

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ Tulip, bedankt voor de links. Dat is idd het zelfde probleem als ik heb. Weet je wat het is, ik kan wel een ledikant erbij kopen maar na een jaar moet ik toch een ander bedje kopen. Vind ik een beetje zonde van het geld. Mischien is een meegroeibed dan wel wat voor ons. Ryan is erg groot voor zijn leeftijd en ben bang dat het niet lang meer duurt voordat hij uit het ledikantje klimt en moet zeggen dat de ruimte er ook niet meer op wordt.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier met 19 maanden in een peuterbed en dat gaat prima!

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hey sjanienu!

Jij ook hier ;)? Wij gaan nog voor het extra ledikant (die waar de zijkant uit kan...). We willen Lucas een paar maanden van te voren verhuizen naar zijn nieuwe kamer + bed om op tijd te wennen. Waarschijnlijk is hij dan ongeveer 16 mnd. Dan is een peuterbed nog wel een beetje vroeg, zo leek het ons...

Lastig he?

Liefs!

8. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    onze dochter is ook sinds 3 weken naar een gewoon 1 persoonsbed gegaan. Ze is nu 18 maand. En het gaat prima. Ligt denk ik ook aan hoe het kindje is.

Succes

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    @ MamaMarije, ja het is heel lastig idd. Ik heb nog even de tijd om erover na te denken gelukkig.

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik ben daar ook heel lang over aan het twijfelen geweest.
    Hier komt er ook 20 mnd tussen.

Ik heb gekozen voor het ikealedikantje waar de zijkant afkan.
    Vind haar nu nog echt te klein voor een groot bedje.
    Maar ligt erg aan je kindje.
    Vriendin van mij heeft haar oudste met 16 mnd in een groot bed gedaan en dat ging goed. Terwijl hij nog niet kon lopen...

suc6 met je keuze en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ryan lag hier met 17 maanden in een peuterbed omdat Quinn gebiren werd en het ging heel goed.maar het ligt ook aan het kind. Anders eens bij een vriendin ofzo proberen in een peuterbed te leggen en kijken hoe hij het vind. Dat hadden wij toen gedaan

12. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier is mijn dochter ook met anderhalf jaar al overgegaan op een peuterbedje omdat haar broer onderweg was. Was toen nog zwanger en hadden nog best tijd, maar ze zei zelf: yara grote bed slapen!
    De eerste avond heb ik een uurtje voor haar kamer een tijdschrift zitten lezen..maar ze is er niet uitgekomen, daarna ook niet.
    Succes met je keuze, het kan prima, maar tis maar net wat je zelf wil!

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er wel uit, ga toch voor een peuterbed.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    mijn dochter is met 17 maanden naar een meegroeibed gegaan omdat ze steeds klem lag in haar ledikant. Is direct prima gegaan

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochter is nu 21 maanden en zie haar nog niet in een peuterbedje liggen, maar het is idd per kind verschillend. Mijn dochter zal 25 maanden zijn als zusje word geboren en zusje gaat dan de eerste maanden in de wieg. Ik hoop dat als mijn dochter 2,5 jaar is, dat ze dan in een peuterbed wil en dan kan de kleine in het ledikantje. Misschien is dat nog een idee, een paar maanden overbruggen door de baby in een wiegje te leggen.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gaat Thirza komende week over naar een peuterbedje, zo'n meegroeiding van Ikea. Thirza ligt met d'r beentjes steeds klem tussen de spijlen en we hebben het idee dat ze zich erin opgesloten voelt, dus dat is voor ons de reden om te proberen of een peuterbedje beter zal gaan, (ze slaapt nog niet door, dus hopelijk helpt dit ;)).
    Ze zitten nu rond de leeftijd dat ze gaan leren om in hun slaap toch in bed te blijven liggen zonder eruit te vallen, dus ik zou echt geen tweede ledikantje meer kopen, enkel als je het zo'n vervelend idee vindt, zorgen dat het bedje van die verhoogde zijkanten heeft. Als je nu nog een ledikantje erbij koopt, kun je een paar maanden later toch een peuterbedje gaan kopen omdat ie ofwel uit z'n ledikant gaat klimmen (veel te gevaarlijk), ofwel omdat ie eruit is gegroeid... Zonde van je geld, zou ik denken ;)

17. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Sjanienu,

Wat grappig dat je daar nu al over nadenkt! Ik ben nog aan het verwerken dat ik zwanger ben ;)

Bij ons gaat er ook zo'n 20 maanden tussen zitten. Daniel heeft 6 (!) maanden in de wieg gelegen (hij is niet zo lang en tis een grote wieg) en toen laggie echt klem. Toen pas is hij over gegaan naar zijn eigen kamer en ledikant. Dus als dat bij de tweede ook zo gaat, dan heeft Daniel tot 26 maanden de tijd om 'over te stappen'.

Groetjes,
    Jem

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hier gaan we binnenkort een ander bedje voor de oudste kopen. Ze klimt al een aardige tijd uit haar bed en met slaapzak gaat het haar binnenkort ook lukken. Tijd voor een nieuw bed dus!

Ben erg benieuwd..

Deel Deze Pagina