voorspellende droom, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat een interessante reacties zie ik voorbij komen! Leuk om te lezen dat het dus best vaak voorkomt! Alhoewel sommige dingen wel eng zijn, bijvoorbeeld over aanrijdingen en moord. Dit maak ik zelf niet mee gelukkig.

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd interessant topic.

Zelf droom ik ook wel eens voorspellingen ... Oa dat mijn oom overleed dit gebeurde de volgende dag dus ook.

Maar zo kan ik ook wel eens een naar voorgevoel hebben en dat is niet altijd prettig weten dat er iets vervelends gebeuren gaat.

Of als ik mee deed vroeger aan bingo of iets in die geest voel ik van te voren aan als ik ga winnen.

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Zelf niet maar toen ik zwanger was droomde mijn moeder dat ze bij ons kwam toen ik net bevallen was en toen werd de naam van ons zoontje genoemd. Ze was er helemaal van overtuigd dat dit ook daadwerkelijk de naam zou zijn en dat klopte ook!! Wij hadden de naam nog nooit genoemd en het is ook niet een heel veel voorkomende naam.

Vond het dus echt heel bijzonder en ook wel bizar dat zij dit gedroomd had en het ook nog klopte!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Voorspellende droom niet, maar wel voorspellende gevoelens.

Mijn opa had kanker en lag op sterven. Als kleine meid (ruim 17 jaar geleden) werd ik 's avonds wakker en liep naar onderen, waarop ik tegen mn vader zei: pake (opa) is dood. Nog geen minuut later belde mijn tante met het nieuws dat mijn opa gestorven was.

Verder heb ik wel eens een bepaald gevoel over iets. Zo wist mijn beste vriend dat hij op 21 jarige leeftijd zou komen te overlijden. Dit droomde hij al sinds hij 8 jaar was. En daar heeft hij gelijk in gehad. Twee maanden na zijn 21e verjaardag heeft hij een autongeluk gehad en was opslag dood.

Zo heb ik zelf altijd een bepaald gevoel met de trein en de dood. Ik kan het niet verklaren, maar stap dus liever niet in de trein..

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik droom niet vaak, althans ik herinner mij het niet, totdat ik het dejavu gevoel heb!

Maar heel apart, soms komt er ineens een gedachte in mij op over iets, als ik het dan uitspreek gebeurd het niet. Als ik niks zeg en de gedachte weer weg stop, dan gebeurd het vaak juist wel...

Maar bv. ik kreeg ineens een gevoel dat ik voor een vriendin een zwangerschapsbola moest kopen. We hadden een half jaar daarvoor allebei tegelijk een MK gehad. Het was iets waar ze het moeilijk mee had, dus ik vond het erg eng om te kopen en te geven, aangezien ik haar niet wou kwetsen. Maar ik had het gevoel zó sterk! De avond dat ik besloot het haar te geven begon ze te huilen toen ze het open maakte, ik kreeg een enorme brok in mijn keel, bang dat ik haar erg verdrietig had gemaakt. Het waren alleen geen tranen van verdriet, die morgen testte ze positief en bleek ze zwanger van een prachtig lief jongetje!!

Ik denk er niet teveel bij na.. Soms herinner ik mij hele mooie dromen over mijn oma die ik erg mis, ze is dan heel trots op mijn dochters (waarvan de oudste naar haar is vernoemd)
    Ik koester die dromen
    Soms herinner ik mij een nare droom, ik spreek het dan snel uit...

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Manuk: hier dus vergelijkbaar. Vervelende/nare dingen uitspreken, mooie dingen koesteren.. Bijzonder te lezen dat iemand dat (naast mijn eigen familie) ook zo ervaart.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jaren geleden had ik regelmatig voorspellende dromen, niet altijd even leuk.

Heb mijn neef die zelfmoord heeft gepleegd aan mijn bed gehad, heb de hele nacht met hem gepraat waarom hij het had gedaan en over nog veel dingen meer. De volgende dag ben ik echt huilend doorgekomen, of hij er echt was of dat ik het gedroomd had, durf ik nu nog steeds niet te zeggen, maar ik ben blij dat heel veel dingen (voor mijn gevoel) nu de wereld uit zijn gepraat.

En ik maak wel vaker aparte dingen mee, enge, maar ook hele mooie dingen, maar niet in een droom.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Vlak voordat ik zwanger bleek droomde ik dat mijn oma tegen me zei: "kind, het wordt nu wel een keertje tijd", en ze had een zwangerschapstest in haar hand. Paar weken later had ik 2 streepjes :)

Ik droomde dat ik een dochter kreeg met blonde krulletjes en een rood jasje aan. Dochter heeft idd krullen en kreeg vorig jaar een rood winterjasje cadeau. Ze zag er precies zo uit als in mn droom.

9. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Toen ik 14 was droomde ik dat ik op mijn 22ste mama zou worden van een meisje. 2 weken na mijn 22ste verjaardag een posi test!
    In dezelfde droom was ik ook 24 en weer zwanger alleen liep dit helaas uit een miskraam. Dus wie weet (hoop het natuurlijk niet)

Ook heb ik een dag voor de tsunami in japan er over gedroomd.
    Alleen dan in eigen omgeving. Ik droomde dat onze straat instortte vanwege een aardbeving en daarna kwam er een vloedgolf uit de rijn.
    Toen we de lichamen moesten opbergen hadden ze een vreemde kleur omdat er chemicallien in het water had gezeten. We moesten ook allemaal in witte pakken.

Ik geloof dat ik nog wel meer voorspellende dromen heb gehad alleen kan ik dit mij nu niet meer herinneren.

10. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    In een periode (meer dan 10 jaar terug) dat ik me ging interesseren in de dromen die ik had en hun betekenis, bleek dat elke keer voordat een familielid/kennis bekende zwanger te zijn, ik droomde dat ik zwanger was. En ondanks dat de meeste contacten verwaterd zijn, heb ik het nog steeds.
    Ook rottige dromen. Maar dan niet over het voorval zelf, alleen een bepaald deel. Zoals de nacht voor mn moeder overleed droomde ik over een hele witte ruimte en heb dat haar zelfs verteld. Het bleek de ruimte te zijn waar de ambulance moest stoppen bij de eerste hulp.
    Maar ook bepaalde voorgevoelens, zoals het overlijden van mn pa zijn uitgekomen helaas.

Dus ja, geloof er wel in. Koester de mooie dromen denk ik dan maar.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wow! heftig wat ik voorbij zie komen.

Ik heb heel vaak het dejavu gevoel. ik denk dat ik dat dan van tevoren gedroomd heb en dat ik het vergeten ben.

En ik wist ook dat mijn vriendin zwanger was en het zou gaan vertellen op een verjaardag. Ik kon niet op die verjaardag komen, en ze was heel boos. Ik wist waarom, en ze whatsappte me die foto van de echo :)

12. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hier zo bij mijn broer, zag altijd een accident met een boom voor me. Enkele jaren nadien is mijn broer verongelukt... Wist toen nog niet dat het men broer zou zijn.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Als puber heb ik heel erg last gehad van voorspellende dromen, maar dan vooral geen leuke dingen... Zo droomde ik dat er een vliegtuig neerstortte in Zuid-Amerika, tegen een berg. Ik zal toen veertien geweest zijn. In die tijd had ik goed contact met een docent en vertelde haar van die droom. 's Middags kwam ze naar mij toe, er was een vliegtuig neergestort... Over diezelfde docent droomde ik dat er een x aantal jaar later iets met haar voet zou zijn en dat dat geen goed nieuws zou zijn. Een jaar of tien later waren we inmiddels collega's en bleek ze kanker in haar voet te hebben... Ze zei dat ze nooit was vergeten van mijn droom en dat ze nooit zo snel actie erop had ondernomen als ik daar toen niet iets over had gezegd.
    Maar ik heb dit soort dromen geblokkeerd, het koste veel energie en ik wil dat gewoon niet.

Als kind droomde ik elke nacht dezelfde droom: ik stond met mijn moeder bij het stadspark op de bus te wachten, hoorde een raar geluid, draaide mij om en zag niks bijzonders, toen ik weer naar mijn moeder keek was ze verdwenen en kon ik haar nergens weer vinden. Die dromen heb ik tot ik zelf de deur uit ging bijna elke nacht gehad. Toen ik op mijzelf woonde zo nu en dan, 1x per week zoiets. En mijn moeder overleed twee jaar terug, sindsdien heb ik die droom niet meer gehad.

Ik denk wel dat sommige 'voorspellende' dromen een selffullfilling prophecy worden. Niet om iemand af te vallen hoor maar als je droomt van dat je een meisje krijgt die later blond haar heeft (dikke kans op) en ook nog eens een paars jasje aan heeft dan stuur je dat zelf ook deels. Dat paarse jasje koop je immers zelf.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Heb je ook wel eens dat je letterlijk in slaap 'valt'? Ik zie dan altijd koekiemonster voor me :D jaren later kwam ik erachter waar dat beeld vandaag kwam: wij hadden een koekiemonster puzzel en dat is precies wat ik voor mij zag.

Ik droom trouwens altijd heel levendig, ik heb gewoon twee levens ;) een overdag en een snachts.

En tijdens mijn zwangerschappen had ik altijd terugkerende thema's in mijn dromen. Zo had elke droom tijdens de zwangerschap van de vierde met boten te maken. Ik werd er gewoon knetter van, en bij de jongste altijd iets met de zon (nu is de 4e een waterratje en de 5e het zonnetje in huis :p)

15. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb niet zo heel veel voorbeelden, want ik droom veel en heftig. Vaak over vechten, achtervolgen en vermoord worden (gelukkig nog nooit gebeurd) Maar soms heb ik ook deja vu's (of hoe je dat schrijft). Dan weet ik haast zeker dat iets al een keer is gebeurd.

Toen ik net zwanger was, gedroomd van mij overleden opa's en oma's en dat ze kennis maakt met mijn zoontje. Ze vonden hem helemaal geweldig, dat gaf me een hoop rust want ik baalde enorm dat ze hem nooit in het echt mee konden maken.

Ook een paar nachten voor mijn opa zou overlijden hebben mijn vader, tante en ik alle drie over hem gedroomd. We wisten niet meer wat maar dat was wel heel toevallig!

16. dekilene

dekilene Niet meer actief

Gister toevalig ik kwam bij de apotheek vandaan lene op haar fietsje op de stoep en ik liep ernaast met dex.
    Ik dacht charlene rijd misschien tegen een auto en valt en ja hoor...
    Ze keek even niet op en bam ze reed tegen een geparkeerde auto.. gelukkig geen schade en geen pijn.

Dit soort dingen heb ik wel vaak!

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Waar ik wel vaak over droomde als jong meisje.
    Is dat ik in de oorlog was en werd achterna gezeten door militairen en herdershonden ik probeerde te vluchten.
    Ik werdt in een trein gezet en op dat moment schrok ik vaak wakker:(:(

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn vader is jaren geleden overleden. Een jaar of 6 geleden droomde ik dat ik van mijn (zolder)kamer naar beneden liep. Het was nacht. Ik liep naar de badkamer. Bij de deur van de badkamer zag ik hem staan. Ik zag ook alle gezichtskenmerken (terwijl hij al een jaar of 3 overleden was). Het enige wat hij zei was dat het goed zo was. Hij was trots op me.

Via een collega van hem die zich veel met reiki bezighoudt heb ik deze droom laten analyseren. Uit de analyse kwam dat hij inderdaad trots op ons was/is. En dat hij bij me is. Voor die tijd droomde ik heel veel over hem, maar nooit zo als die ene nacht. Daarna werd dat minder. Denk dat ik het iets meer een plekje heb kunnen geven. Ik heb nu in al die jaren ook nooit meer zo levensecht gedroomd. Hoop dat hij ooit nog eens bij me komt!

Ik geloof hier in. Mijn man heeft er twijfels bij en mijn schoonfamilie die verklaarde me compleet voor gek...

19. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Dat heb ik ook best vaak. Nooit letterlijk, maar ik weet wel wat er wordt bedoeld. Ik droomde bijv. eens dat een vriendin een drieling kreeg. Ik vertelde die droom aan mijn man en ik zei; dat betekent dat er 3 vriendinnen zwanger zijn. En idd de weken daarna vertelden 3 vriendinnen dat ze zwanger waren en allemaal in dezelfde week uitgerekend!

20. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Heb al 3 keer gedroomd dat we een meisje krijgen en vanavond zullen we het horen. Spannend ben zo benieuwd of het waar is.

Deel Deze Pagina